voertje voor zeelt

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Jan Voer
    Frequent aanwezig
    • 26-03-2006
    • 147
    • egmond binnen

    voertje voor zeelt

    Hallo, wie kan me een goed voertje voor zeelt geven?, het water waarin gevist word is een vijver van een meter diep, met begroeiing , er zit zeelt, af en toe word er een gevangen als er op brasem gevist word, ik hoop dat jullie wat weten, bedankt, grts jan voer
  • Rolla
    Allroundvisser
    • 03-05-2009
    • 2325
    • Ter Apel

    #2
    Met welke hengel(s) ga je op zeelt vissen?

    Als er ook andere witvissoorten zwemmen en je gebruikt een standaard witvisvoer dan ga je die ook aanlokken. Dat wil je natuurlijk niet als je gericht
    op zeelt wilt gaan vissen. Als er op de vijver ruimte is om met de feederhengel te gaan vissen dan zou ik voor de feederhengel gaan en met de methodfeeder
    gaan vissen. Als aas/voer zou ik dan pellets, mais, mini boillies en dendrobena's gebruiken. Deze aassoorten laten zich namelijk prima op de hair vissen.
    Vaste stok | Match | Feeder

    Reageer

    • Kosmozz
      Match en Feeder
      • 25-07-2005
      • 1959
      • Hannut

      #3
      Als je kijkt op de VDE website dan staat er altijd bij de beschrjving van een lokvoer dat het ook zeker andere witvissoorten zal aantrekken. Dus uiteindelijk maakt het zo heel veel uit. In een vijver bij ons in de buurt vang ik ze veel aan de slider, en dan vis ik puur klassiek met maden, casters en pieren. Denk vooral dat je de stekken moet weten.
      Carpe Diem

      Reageer

      • Jan Voer
        Frequent aanwezig
        • 26-03-2006
        • 147
        • egmond binnen

        #4
        [QUOTE=Rolla;193415]Met welke hengel(s) ga je op zeelt vissen?

        Als er ook andere witvissoorten zwemmen en je gebruikt een standaard witvisvoer dan ga je die ook aanlokken. Dat wil je natuurlijk niet als je gericht
        op zeelt wilt gaan vissen. Als er op de vijver ruimte is om met de feederhengel te gaan vissen dan zou ik voor de feederhengel gaan en met de methodfeeder
        gaan vissen. Als aas/voer zou ik dan pellets, mais, mini boillies en dendrobena's gebruiken. Deze aassoorten laten zich namelijk prima op de hair vissen.

        Bedankt voor de informatie, ,n vraagje, hoe lang moet de onderlijn zijn? en moet het juist op de hair?, gr jan v

        Reageer

        • hans vis
          Sportvisser
          • 26-08-2009
          • 998
          • Eelde-Paterswolde

          #5
          Dag Jan, Zeelt specifiek lokken is niet mogelijk. Wat je ook gebruikt brasem pikt daar een fiks graantje aan mee. Als aas zou ik mais prefereren eventueel in een combi met made.
          Echter het zal altijd een verrassing zijn wat aanbijt...
          groet,
          Hans

          https://www.hansparlevliet.com (voor wie die van schilderkunst houdt)

          Reageer

          • Henso
            Met enige kennis...
            • 14-12-2002
            • 490
            • Hoogezand

            #6
            Moi Jan ,
            Probeer eens een voertje van Sonubaits.
            Ik heb er zelf veel succes mee.
            Gewoon fibre paste green mengen met Sonubaits crunch green, niet te nat maken dan blijft het niet op de haak zitten.
            Van bijvangsten heb ik niet veel last, of het moet een verdwaalde karper zijn.

            Groetjes Henk


            KANJER KAMPIOEN 2013
            2015 Jaar van de doorbraak. 2016 Kleine terugval 2018 weer op de weg terug 😁 2019 is een topjaar🙌

            Reageer

            Working...
            😀
            😂
            🥰
            😘
            🤢
            😎
            😞
            😡
            👍
            👎