Snoekbaarzen wil maar niet lukken

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • toto
    Newbie
    • 02-05-2009
    • 36
    • Oss

    Snoekbaarzen wil maar niet lukken

    Ik wil heel graag eens een snoekbars vangen allen de pogingen tot nu zijn allemaal mislukt

    Ik heb geen ervaring met de kunstaas, vandaar leek me praktischer om eerst met een doodaas te beginnen.
    Tot nu toe 5 keer naar de Maas in omgeving van Lith gewest en 1 keer op de Waal in de buurt van Ochten. In alle gevallen met de doodaas vanaf de kant en tot nu toe nog geen enkele beet gehad. Gezien de stroming heb ik een lood van 60 tot 110 gr en onderlijn van ongeveer 50 cm op afstand van 1 m van de lood gebruikt.

    Wat doe ik verkeerd, kan iemand paar beginners adviezen geven?
    Ik heb zoveel veer van de kant als dicht bij de kant geprobeerd.

    Ik woon zelf in Oss, maar Tilburg, Den Bosch, Nijmegen en Arnhem zijn ook niet veer weg.
    Wat is de goede snoekbars water in deze omgeving?
  • toto
    Newbie
    • 02-05-2009
    • 36
    • Oss

    #2
    niemand????

    Reageer

    • preston-freak
      wedstrijd, specimenvissen
      • 12-04-2008
      • 1834
      • Oss

      #3
      Wat dacht je van het Burgemeester Delenkanaal in onze achtertuin? Op internet is genoeg info te vinden wat goede snoekbaarspluggen zijn.
      Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

      Reageer

      • toto
        Newbie
        • 02-05-2009
        • 36
        • Oss

        #4
        Vandaag naar de grensmaas gewest.
        Wat een prachtige natuur!!!

        Deze keer met de kunstaas geprobeerd; bij 5 diverse stekken iedere keer meter of 200 -300 langs de kant gevist. Ook verschillende pluggen geprobeerd, maar helaas ook deze keer geen succes.
        Paar keer zag ik wel kleine baarsje de kunstaas volgen. Dat was zeker geen snoekbaars en bovendien was hij cm of 15, naar mijn gevoel veel te klein voor die aas.
        Ik weet niet wat ik fout doe. Er moet iets miss zijn, maar ik snap niet wat.

        Morgen ga ik eens op het kanaal proberen. Hopelijk met meer succes dan vandaag.

        Reageer

        • toto
          Newbie
          • 02-05-2009
          • 36
          • Oss

          #5
          Opnieuw zonder vangst, maar op het kanaal had ik iets meer succes.

          Met de kunstaas, heb ik een snoekbars(of misschien een snoek) bijna gevangen.
          Eerst heeft hij het aas bijna gepakt, ik zag hem wegzwemmen.
          En op een van de volgende worpen heel erg dicht bij, bijna 1 meter voor de rand heeft hij aas gepakt.
          Maar het bijt was niet zo sterk, vis zat niet goed vast en is meteen vrij gekomen.
          Het kan ook snoek zijn, maar volgen mij was het snoekbars…

          Misschien kan iemand mij een tip geven; moet ik bij het treken pauzes houden of heel langzaam trekken? Hoe zorg ik dat vis het aas goed pakt / doorslikt?

          En nog een vraag, welke techniek maakt meer kans op vangst gezin dat ik weinig ervaring heb.
          - Met dobber en doodvisje
          - Met doodvisje op de bodem
          - Met kunstaas

          Reageer

          • jovinkboy
            actief met de feeder
            • 23-07-2008
            • 20
            • ravenswoud

            #6
            Er staan op youtube vele filmpjes over vissen met kunstaas. Ook heeft visTV inmiddels aardig wat afleveringen gemaakt over het vissen met kunstaas.
            Ik Zou daar eens een aantal van kijken. Heb er zelf ook best veel van geleerd.

            Reageer

            • toto
              Newbie
              • 02-05-2009
              • 36
              • Oss

              #7
              Ik heb veel even paar gekeken, maar ik kon niet echt een vinden waarin de trektechniek uitgelegd wordt. Op meeste die ik gezien heb mensen trekken het met de constante snelheid. Dat is wat ik gedaan hebt, maar dan pakte vis hem niet goed vast.

              Kan iemand mijn met deze 2 vragen helpen?

              1. Moet ik bij het treken pauzes houden of heel langzaam trekken; met andere worden hoe zorg ik dat vis het aas goed pakt / doorslikt?

              2. Met welke techniek maak ik meer kans op vangst gezin dat ik weinig ervaring heb.
              - Met dobber en doodvisje
              - Met doodvisje op de bodem
              - Met kunstaas

              Reageer

              • jovinkboy
                actief met de feeder
                • 23-07-2008
                • 20
                • ravenswoud

                #8
                Mijn ervaring is dat met kleine pauzes er tussen meer succes hebt. Op het moment dat de shed stil valt en richting de bodem valt is vaak het moment dat de snoekbaars hem pakt.
                Met snoek daar in tegen draai ik in met constante snelheid met korte rukjes ertussen.

                Reageer

                • Aal
                  Newbie
                  • 09-07-2012
                  • 3
                  • Doetinchem

                  #9
                  Met dood visje op de bodem kun je prima snoekbaars vangen, ook grote roofblei trouwens. Paling en meerval lusten het ook. Het is een beetje waar je voorkeur naar uit gaat. Met dood visje vis je wat minder actief dan met kunstaas.

                  Reageer

                  • toto
                    Newbie
                    • 02-05-2009
                    • 36
                    • Oss

                    #10
                    Bedankt voor jullie advies.
                    Ga ik allebei proberen; een hengel met doodvisje op de bodem gooien en langs de kant lopen met de kunstaas.

                    Gisteren ook gewest met de kunstaas. Alleen maar flink nat geworden

                    Reageer

                    • toto
                      Newbie
                      • 02-05-2009
                      • 36
                      • Oss

                      #11
                      Mijn eerste snoekbars moet nog ziet te vangen.
                      Ik had heel wat oude sardientjes en geprobeerd om te voeren, maar ook dat heeft niet geholpen.
                      Ik denk dat de techniek heb ik nu onderhanden, alleen ik denk dat ik geen goede plekken ken.
                      Ik denk dat ik deze keer naar de Maas ga; ben van plan om rond oversteek plekken te gaan vissen.
                      Is dat een goed plek om snoekbars te vinden in deze tijd?
                      En nog een vraag, tot hoe laat kan je met kunstaas vissen; heeft het zin met kunstaas te vissen in de latere uren?

                      Reageer

                      • Ron67
                        Vaste stok & Feeder
                        • 18-09-2009
                        • 144
                        • Zoetermeer

                        #12
                        Toto,
                        Snoekbaars houdt vooral van donker.
                        Dus probeer overdag maar eens onder bruggen en duikers te vissen.
                        Kan me voorstellen dat als het buiten donker wordt ook de snoekbaars makkelijker op het open water te vangen is.

                        Oorspronkelijk geplaatst door toto
                        Mijn eerste snoekbars moet nog ziet te vangen.
                        Ik had heel wat oude sardientjes en geprobeerd om te voeren, maar ook dat heeft niet geholpen.
                        Ik denk dat de techniek heb ik nu onderhanden, alleen ik denk dat ik geen goede plekken ken.
                        Ik denk dat ik deze keer naar de Maas ga; ben van plan om rond oversteek plekken te gaan vissen.
                        Is dat een goed plek om snoekbars te vinden in deze tijd?
                        En nog een vraag, tot hoe laat kan je met kunstaas vissen; heeft het zin met kunstaas te vissen in de latere uren?
                        Tight lines Ron

                        Reageer

                        • Ron67
                          Vaste stok & Feeder
                          • 18-09-2009
                          • 144
                          • Zoetermeer

                          #13
                          Toto,
                          Al wat gevangen, lukt het een beetje?
                          Tight lines Ron

                          Reageer

                          Working...
                          😀
                          😂
                          🥰
                          😘
                          🤢
                          😎
                          😞
                          😡
                          👍
                          👎