Welke vaste hengel kopen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • henkp
    Newbie
    • 16-08-2016
    • 2
    • Emmen

    Welke vaste hengel kopen

    Beste lezers,

    Ik wil dit jaar het wedstrijdvissen weer oppakken. Hiervoor wil ik een nieuwe vaste hengel kopen. De wedstrijden vinden in vooral stilstaand of langzaam stromend water plaats. Wat is jullie advies
    welke vaste stok aan te schaffen?
  • Jackie
    Jackie
    • 09-01-2009
    • 29
    • Nossegem

    #2
    Is niet gemakkelijk om hiervoor advies te geven Henk.
    Hangt van veel factoren af zoals vissoort, lengte, budget enz...
    Is een beetje zoals welke auto zou ik kopen, zoveel keuze in verschillende prijsklassen.
    In het gamma van arca moet je zeker iets geschikts vinden.
    Was vroeger een shimano fan maar ben nu overgeschakeld.
    Groetjes,
    Jackie

    Reageer

    • Rolla
      Allroundvisser
      • 03-05-2009
      • 2325
      • Ter Apel

      #3
      Afgaande je op je locatie gok ik dat je vooral op de kanalen gaat vissen. Indien dit het geval is zou willen aanraden om minimaal een 11.50 meter hengel te nemen.
      Ik vis zelf met een Shimano vaste stok, omdat reserve delen in de regel vlot leverbaar zijn. Er zijn weinig merken, waarbij je dezelfde dag nog een nieuw deel hebt als
      het moet. Daarnaast zijn de Shimano packs, dus hengel met extra topset en cupset, nog steeds zeer aantrekkelijk geprijsd bij Voorhuis Hengelsport in Albergen.
      Vaste stok | Match | Feeder

      Reageer

      • rive
        Newbie
        • 06-12-2015
        • 23
        • gennep

        #4
        Hoi vis zelf met een Preston x5 master class 13m. Ik zelf zou voor een 13 m gaan. Dit omdat je bij sommige merken hengels voor 11 m / 11.5 geen extensie deel hoeft te gebruiken, waar door de hengel veelal lichter en strak is. In de winkel probeer je vaak een hengel zonder het extensie deel, en als je die gebruik kom je er achter dat de hengel meer buigt en zwaarder wordt. Maar dat is mijn mening er zullen best verschillende mensen zijn die er anders over denken. Nog een voordeel 13m je kunt de hengel verder achter je laten waardoor je een beter balans hebt, en beter de bodem afpeilen.

        Reageer

        Working...
        😀
        😂
        🥰
        😘
        🤢
        😎
        😞
        😡
        👍
        👎