Meer controle in Fryslân

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • The Frisian Viking
    NHSF Erelid
    • 27-06-2006
    • 5439
    • Feânwalden

    Meer controle in Fryslân

    Mear kontrole op fiskers

    Fiskers op it Fryske wetter sille tenei faker kontrolearre wurde mei in nije boat fan Hengelsportfederaasje Fryslân. Sűnt twa jier binne trije bysűndere opspoaringsamtners dwaande mei it kontrolearjen fan fiskers.

    De angelsportfederaasje fiert de kontrôles út yn gearwurking mei oare organisaasjes, lykas it fiskstreuperijteam en de plysje. De opspoaringsamtners kontrolearje űnder oare de fiskpas en it aas dat brűkt wurdt.

    Meer controle op vissers

    Vissers op het Friese water zal voortaan vaker worden gecontroleerd doordat er een nieuwe boot van de Hengelsportfederatie Fryslân beschikbaar is. Sinds 2 jaar zijn er 3 bijzondere opsporingsambtenaren bezig met het controleren van vissers.

    De hengelsportfederatie gaat de controles uitvoeren in samenwerking met de andere organisaties zoals het visstroperijteam Fryslân en de politie. De opsporingsambtenaren gaan vooral de vispas en het aas dat gebruikt word.

    bron Federatie Fryslân
    Member off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020

    ik knibbelje foar gjin ien

    The Frisian Viking
  • Foxdonut
    I have a bream!
    • 09-04-2010
    • 1237
    • Gro

    #2
    Goeie zaak, ze willen trouwens nooit m'n viswater boekje zien...
    Groet,

    Foxdonut


    www.wedstrijdvisser.com

    Alles voor de witvisser en wedstrijdvisser....

    Reageer

    • voorntje
      Komt net kijken
      • 28-07-2006
      • 88
      • Roden

      #3
      en tercht dat ze die niet willen zien. Als je de vispas heb heb je zowieso dat boekje ook gekrege. Tis ook nog eens een onhandig ding.

      Reageer

      • Quido
        pink floyd
        • 30-10-2007
        • 1509
        • Winschoten

        #4
        maar je moet het boekje wel kunnen tonen als ze er om vragen. van de week nog nacht gevist, twee keer gecontroleerd, ook op de nachtvispas, vind het een goede zaak.
        groeten quido


        http://www.visserslatijn.nl/forum/album.php?u=2955

        Reageer

        • Bas Nijmegen
          wedstrijdvisser
          • 13-01-2009
          • 541
          • Nijmegen

          #5
          Controleren is een goede zaak. Helaas hoor je vaak nog van die verhalen dat de controleurs niet tollerant genoeg zijn. Ik vind dat onzin. Je moet gewoon je spullen voor elkaar hebben. Als je in de auto rijd moet je ook je rijbewijs kunnen tonen, dat vinden we ook niet gek. Helaas is het zo dat er geen database is van geregistreerde vispashouders, dat zou het soms wel wat makkelijker maken voor controles. Ik weet zeker dat er geen controleurs zijn die graag een bekeuring uitschrijven als het vermoeden bestaat dat iemand wel in het bezit is van de juiste papieren. Maar het is aan de waterkant niet te controleren, dus moet je gewoon zorgen dat je alles kunt tonen.
          En geloof me dat er voldoende tollerantie is. Ik controleer zelf ook heel vaak vissers. Het voordeel van dezelfde controleurs die regelmatig controleren is natuurlijk wel dat ze de vissers op een gegeven moment (her)kennen. Dat maakt het soms wel wat makkelijker als iemand een keer zijn vispas vergeet. Maar ik blijf erbij dat je gewoon moet zorgen dat de boel in orde is. Je gaat toch ook niet vissen terwijl je je hengels vergeet?

          Gr. Bas
          Gr. Bas

          Een vis vangen is niet moeilijk.
          Vis blijven vangen wel...

          Reageer

          Working...
          😀
          😂
          🥰
          😘
          🤢
          😎
          😞
          😡
          👍
          👎