Method Feeder: Shimano Forcemaster

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Foxdonut
    I have a bream!
    • 09-04-2010
    • 1237
    • Gro

    Method Feeder: Shimano Forcemaster

    Hallo mannen!

    Ik ben van plan om een speciaal hengeltje aan te schaffen voor het methodfeederen. Nu is mijn oog gevallen op de shimano forcemaster feeders. Omdat men wel eens zegt dat alle waar naar zijn geld is en de forcemaster slechts rond de 45eu kost is mijn vraag dus hoe zijn jullie ervaringen met deze hengels? Is dit een goed hengeltje voor de beginnende methodvisser?

    Misschien hebben jullie nog andere suggesties van andere merken? Ik ben op zoek naar een hengel met een mooie parabolische actie waarmee ik een goede 'ploep' kan maken, ik heb nu een oude shimano beastmaster en daar lukt het mij niet echt goed mee.

    Alvast bedankt voor jullie hulp!
    Groet,

    Foxdonut


    www.wedstrijdvisser.com

    Alles voor de witvisser en wedstrijdvisser....
  • Feeder-Koning
    Brasem / Zeelt en Giebel
    • 28-04-2010
    • 69
    • Den Haag

    #2
    Je kan met veel feeder hengels op de method gaan zitten dus de forcemaster zal daar ook wel aan voldoen.

    Dat het niet echt lukt met de beastmaster feeder sta ik van te kijken, zit zelf ook namelijk 99% met de beastmaster feeder op de method. Totaal geen probleem en werk super. Wat lukt er bij jou niet dan?

    Gr,
    Marc
    110% ANTI VISPAS

    Reageer

    • reijntjes
      Swingt(o)(i)pper
      • 12-12-2005
      • 3497
      • Asten

      #3
      Ik vis met de 11ft forcemaster en dat is een prima hengeltje voor het geld.
      Ik vis ook wel eens met mijn beastmaster feeder en daar gaat het eigenlijk net zo goed mee dus ik snap het probeem ook niet ?
      Groeten

      Frank

      2015 de Belgen verslagen in eigen huis
      2016 walk-over Blauforlaet !
      2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
      2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
      2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !

      Reageer

      • Foxdonut
        I have a bream!
        • 09-04-2010
        • 1237
        • Gro

        #4
        Ik kan nog niet zo'n mooie ploep maken zoals men het ingooien met de method beschrijft. Met mijn methodmix is verder niks mis.

        Kan het zijn dat ik verkeerd werp of dat er een speciale techniek is? tips zijn welkom!
        Groet,

        Foxdonut


        www.wedstrijdvisser.com

        Alles voor de witvisser en wedstrijdvisser....

        Reageer

        • Joas
          Frequent aanwezig
          • 18-07-2009
          • 199
          • Breamcity

          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Foxdonut
          Ik kan nog niet zo'n mooie ploep maken zoals men het ingooien met de method beschrijft. Met mijn methodmix is verder niks mis.

          Kan het zijn dat ik verkeerd werp of dat er een speciale techniek is? tips zijn welkom!
          Wat is in vredesnaam een ploep?
          Vis ook vaak met de beastmaster in combinatie met de method. Ik vind het super vissen omdat de beastmaster tot in het handvat doorbuigt. Ideaal om de harde klappen van de methodvisserij op te vangen.

          Reageer

          • preston-freak
            wedstrijd, specimenvissen
            • 12-04-2008
            • 1834
            • Oss

            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Joas
            Wat is in vredesnaam een ploep?
            Vis ook vaak met de beastmaster in combinatie met de method. Ik vind het super vissen omdat de beastmaster tot in het handvat doorbuigt. Ideaal om de harde klappen van de methodvisserij op te vangen.
            Ach, dat is gewoon de manier van neerkomen van de methodkorf op het wateroppervlak. Als de korf te hard neerkomt ofwel "pets" dan verlies je meer inhoud dan wanneer die je "ploep" hoort. Deze benamingen van geluid zijn dus nogal persoonlijk.
            Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

            Reageer

            • Nick MC Daddy
              Met enige kennis...
              • 08-03-2004
              • 316
              • Noordwijkerhout

              #7
              Voor de mensen die t nog niet snappen... Tis net als dat je op t toilet zit... Als je ploep hoort gaat ie goed, als je pets hoort is je kont nat!

              Reageer

              • Foxdonut
                I have a bream!
                • 09-04-2010
                • 1237
                • Gro

                #8
                Ik zal het nog wel eens proberen met de beastmaster, denk toch dat ik het nog niet helemaal goed doe. maar oefening baart kunst nietwaar?
                Groet,

                Foxdonut


                www.wedstrijdvisser.com

                Alles voor de witvisser en wedstrijdvisser....

                Reageer

                Working...
                😀
                😂
                🥰
                😘
                🤢
                😎
                😞
                😡
                👍
                👎