Je nieuwe aankopen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • ADO69
    Frequent aanwezig
    • 31-01-2013
    • 181
    • Oudenhoorn

    Nou Elsenburg, vraag me af of 3 weken in gevang je dat waard is of een boete van 225,- je zal de eerste niet zijn die dat overkomt
    De pagina die u wilde zien of het bestand dat u wilde bekijken is niet gevonden.

    Bron: Hét Visblad jan 2009. ‘Het leiding geven aan het in bezit hebben van verboden wapens’ oftewel het in bezit hebben en de verkoop van katapulten was de aanleiding voor een strafzaak tegen hengelsportwinkel Raven uit Lelystad. Deze werd door de politierechter schuldig bevonden, maar kreeg geen straf opgelegd.
    https://www.antjes-creaties.nl/index.php

    Reageer

    • Kosmozz
      Match en Feeder
      • 25-07-2005
      • 1959
      • Hannut

      Beetje onzin allemaal. Hoe kun je anders vissen met een dobber op 45 meter. Willen ze je verplichten om met de feeder te gaan vissen of een voerboot aan te schaffen? Een regeltje tekst toevoegen aan de wet om uitzondering te verschaffen kan toch niet al te moeilijk zijn? Wie gebruikt er tegenwoordig nog katapults als wapen, dat stamt af van de middeleeuwen! Een auto is veel gevaarlijker en als je goed getraind bent je handen en voeten ook...
      Carpe Diem

      Reageer

      • hans vis
        Sportvisser
        • 26-08-2009
        • 998
        • Eelde-Paterswolde

        Onzin of niet, een al te formele boa kan jou een strafblad aannaaien en daar zit je vast niet op te wachten..
        groet,
        Hans

        https://www.hansparlevliet.com (voor wie die van schilderkunst houdt)

        Reageer

        • Elsenburg
          Frequent aanwezig
          • 24-01-2016
          • 154
          • Duindorp Den Haag

          Pfffffffff...

          95% van de kinderen in de klas van mijn zoon blowen 7 dagen per week, snuiven coke en speed in het weekend, zitten aan de GHB en pillen tijdens het uitgaan ... Mijn zoon doet dat allemaal niet want die zit lekker te vissen in zijn vrije tijd. Ik heb liever dat hij tijdens het vissen lekker met zijn katapultje in de weer is dan al die andere dingen.

          In de hengelsportwinkel hier hangen vele tientallen katapulten in het rek in alle kleuren, soorten, maten en merken en op geen enkele staat een waarschuwing op de verpakking. Ook wordt er niet gewaarschuwd door de verkoper.

          In mijn aso wijk in den Haag staan op iedere straathoek Noord-Afrikaanse hangjongeren te blowen die iedere Hollander die langsloopt lastigvallen en naroepen en sissen, de politie doet daar geen hol aan. Maar ik zou wel gevangenisstraf of een boete of strafblad krijgen als ik een boilie naar mijn voerplekje schiet ? Dat zal effe lekker wezen.

          Reageer

          • hans vis
            Sportvisser
            • 26-08-2009
            • 998
            • Eelde-Paterswolde

            Haha, beste Marco, met bovenstaand verhaal overtuig je geen enkele formele boa. Let wel, ik gebruik zelf ook een katapult, maar ik ga er wel heel tricky mee om, me bewust van het risico, dus na gebruik verdwijnt ie weer diep in mijn tas. Een gewaarschuwd mens telt voor twee, maar als jij het beter denkt te weten respeckteer ik dat graag.
            groet,
            Hans

            https://www.hansparlevliet.com (voor wie die van schilderkunst houdt)

            Reageer

            • Elsenburg
              Frequent aanwezig
              • 24-01-2016
              • 154
              • Duindorp Den Haag

              Nou hier in Den Haag/ Rijswijk wordt er sowieso door de politie niet opgetreden mbt het vissen.
              In Rijswijk is nachtvissen overal verboden, maar het wordt volop gedaan en de politie komt 's-nacht bij de vissers gewoon koffiedrinken en kletsen en vragen of je al wat gevangen hebt.
              Bijvoorbeeld in de Hoekpolder waar je de vuurkorven van de vissers al vanaf een kilometer ziet staan. Niemand wordt weggestuurd en om vergunningen wordt ook niet gevraagd. Dus om dat katapultje maak ik me ook niet te veel zorgen.

              Reageer

              • Rolla
                Allroundvisser
                • 03-05-2009
                • 2326
                • Ter Apel

                Is het niet zo dat elke Nederlander wordt geacht de wet te kennen? In de wet wapens & munitie onder artikel 2 item 6 staat de katapult vermeldt.
                Ik vind het krom dat katapulten wel verkocht (mogen) worden, maar dat ze je niet mag gebruiken. Als het aan mij lag zou ik er voor pleiten om een katapult tijdens het vissen te gedogen.

                Dit topic gaat overigens over je nieuwe aankopen en die heb ik gedaan:

                -1 messing adapter om zelf een driepoot te maken
                -3 banksticks van Korum 60 cm, uitschuifbaar tot een meter.
                -1 Tackle box voor het opbergen van de anker korven

                Ik heb in de winkel ook een driepoot gezien voor 25 euro, maar die was kwalitatief niet je van het. De Korum double river tripod heb ik ook gezien, maar voor 69,95 euro vond ik hem aardig duur.
                Uiteindelijk maar besloten om een messing adapter en 3 banksticks aan te schaffen. Voor circa 30 euro heb ik nu een stevige driepoot, met het voordeel dat ik de banksticks ook nog los kan gebruiken.
                Aangepast door Rolla; 03-06-2016, 18:30.
                Vaste stok | Match | Feeder

                Reageer

                • Elsenburg
                  Frequent aanwezig
                  • 24-01-2016
                  • 154
                  • Duindorp Den Haag

                  Vanavond hier in Den Haag bij 'de Sportvisser' ook weer wat (kleine) aankopen gedaan.
                  Nog een zak Magic Mango 20mm boilies van Pro Line, op de vorige zak heb ik afgelopen weken al leuk karper gevangen.
                  En de Sportvisser heeft na vele verzoeken Martin SB terug in het assortiment genomen, dus meteen ook maar een zak 20mm Tiger Peanut boilies meegepakt. En twee flessen Sensas Aromix siroop om mijn mais een beetje op te pimpen.
                  Ik kreeg als trouwe klant een Martin SB cap kado, ben ik zeer blij mee, dat wordt voorlopig mijn vispet.

                  Marco


                  Reageer

                  • willie
                    Sportvisser
                    • 03-12-2005
                    • 626
                    • wijhe

                    Dat wordt weer vangen, Marco

                    Reageer

                    • Rolla
                      Allroundvisser
                      • 03-05-2009
                      • 2326
                      • Ter Apel



                      Deze hoempie ploempie dobbers heb vorige week in 5 en 7 gram aangeschaft te samen met een zakje LS-2210S van Gamakatsu in maat 1 en 2 en
                      een doosje sleeves van Drennan voor staaldraad.



                      Speedmaster 270MH 15-40 gram



                      Aernos 2500FB

                      Op de spoel 15/00 Power Pro 8 slick en op de reservespoel 22/00 Technium laten spoelen

                      Verder nog 3 platte schuifloodjes van 20 gram, zakje Spro swivels en een zakje gummi perle meegenomen.

                      Vorige week de dobbers aangeschaft om eens op snoekbaars te vissen. Echter bleek in de praktijk een 2.40 mtr spinhengel te kort te zijn en een karperhengel van 3.60 mtr.
                      is te stug om op snoekbaars te vissen. Daarom besloten om eens te kijken naar een langere hengel, met de voorwaarde dat ik de hengel ook voor het vissen
                      met licht kunstaas kan gebruiken. Vandaag wat hengels in de hengelsportzaak krom getrokken en na lang wikken en wegen uiteindelijk toch maar de Speedmaster genomen, omdat
                      deze een mooie parabolische actie heeft. De Speedmaster voelde gelijk al goed aan, maar toch nog in het lagere segment gekeken, maar dan hebben de hengels een dikkere blank
                      en zijn ze ook merkbaar zwaarder en is de actie ook anders. Denk dat dit een setje is waar ik jaren plezier aan ga beleven.
                      Vaste stok | Match | Feeder

                      Reageer

                      • Elsenburg
                        Frequent aanwezig
                        • 24-01-2016
                        • 154
                        • Duindorp Den Haag

                        Zo zo Rolla, dat zijn mooie aankopen, de winkelier zal wel weer blij met jou geweest zijn.

                        Het handvat van de hengel ziet er wel een beetje apart uit, ik zie ook geen reelhouder ...???

                        Marco

                        Reageer

                        • hans vis
                          Sportvisser
                          • 26-08-2009
                          • 998
                          • Eelde-Paterswolde

                          15/00 Power Pro 8 slick, da's een stevig lijntje voor deze hengel, 10 kg trekkracht?
                          Weet je trouwens dat je nieuwe hengel ook zeer bruikbaar is om met een pennetje op die projectspiegels te vissen?
                          groet,
                          Hans

                          https://www.hansparlevliet.com (voor wie die van schilderkunst houdt)

                          Reageer

                          • Rolla
                            Allroundvisser
                            • 03-05-2009
                            • 2326
                            • Ter Apel

                            @Elsenburg;

                            Denk inderdaad dat de winkelier blij met mij is geweest. Echter is dit een ouder model van de Speedmaster en kon ik hem met een aardige korting kopen anders
                            had ik het niet gedaan.

                            Het handvat van de hengel is apart en de bovenzijde van reelhouder is ook afgewerkt met kurk, maar als je links kijkt op de foto zie je de reelhouder. Tussen dat korte en lange stuk kurk.

                            @Hans vis;

                            Deze lijn heeft inderdaad 10 kg trekkracht, maar aangezien de hengel een werpgewicht van 15-40 gram heeft is dit wel een mooi lijntje. Ik gebruik gewone Power Pro in de zelfde diameter
                            ook op een 20-40 grams spinhengel van 2.40 mtr.

                            Voor het penvissen op karper zou ik hem kunnen gebruiken, maar dan heb ik toch liever een langere hengel van 3.90 mtr....
                            Vaste stok | Match | Feeder

                            Reageer

                            • Elsenburg
                              Frequent aanwezig
                              • 24-01-2016
                              • 154
                              • Duindorp Den Haag

                              Hier ook weer inkopen gedaan, allemaal voor mijn zoon Rick, als hij happy is ben ik dat ook.

                              - 2 Nash Entity 12ft 3lb hengels met abbriviated (gedeeld) handvat, dit zijn de werpkanonnen van Nash met 50mm startoog en ja, ze werpen inderdaad gemakkelijk heel ver.

                              - Nash foudraal voor 2 hengels

                              - Nash T-shirt













                              En voor mij een Mitchell foudraal, ik vond de Nash foudraal voor mijn retract hengels te krap/strak zitten dus is het een Mitchell geworden.
                              Het hengelsportbudget voor deze maand is weer op.

                              Marco

                              Reageer

                              • Rolla
                                Allroundvisser
                                • 03-05-2009
                                • 2326
                                • Ter Apel

                                Mooie aankopen en dan is maar het even voordat het budget weer op is.

                                Ik was niet van plan wat te gaan kopen, maar noodgedwongen toch maar gedaan. Laatst tijdens het vissen met kleine shads had ik een vastloper aan de bodem en
                                na enig trekken kwam er beweging in. Ik had een tak gehaakt. Ik viste slechts een aantal meters uit de kant en het duurde dan ook maar even dat de tak aan de
                                kant was. Op het moment dat ik mijn shad wil bevrijden zinkt de tak met shad en al weer de diepte in. Wat bleek de snap was uitgebogen. Nu was het een tak, maar
                                moet er niet aandenken als een snoek mijn shad had gegrepen en het was dan gebeurd. Daarom maar andere onderlijnen gehaald van een ander merk.




                                -Das Fängt Ködernadel mit Kappe 18 cm (3er Pack)

                                Om de onderlijn door de aasvis te fleuren. Heb het geprobeerd met een lange boillienaald, maar dat was geen succes. Omdat er geen scherpe punt aan zit is
                                het lastig om door de aasvis te prikken.



                                -Cannelle Mega-flex stalen onderlijnen in 7,5 kg en 14,5 kg. Dit zijn de 1x19 stalenonderlijnen en eens zien of deze snaps niet uitbuigen.

                                -Omdat de hengelsportzaak een stukje rijden is heb ik ook nog een zak Record Zilver en Turbo meegenomen. Kon ik mooi de voeremmers weer bij vullen.
                                Aangepast door Rolla; 28-07-2016, 17:47.
                                Vaste stok | Match | Feeder

                                Reageer

                                Working...
                                😀
                                😂
                                🥰
                                😘
                                🤢
                                😎
                                😞
                                😡
                                👍
                                👎