Winde

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • RvHartingsveldt
    Newbie
    • 23-07-2010
    • 19
    • Nieuwerkerk aan den ijssel

    Winde

    hallo,

    ik vis ook sinds kort en leer veel dankzij dit forum ik heb alleen nog een vraag hoe en waar vang ik winde?

    MVG Ryan v. Hartingsveldt
  • RvHartingsveldt
    Newbie
    • 23-07-2010
    • 19
    • Nieuwerkerk aan den ijssel

    #2
    ik woon in nieuwerkerk a/d Yssel ik woon digt bij de ijssel zijn er hier bekende en weten hier goede winde-stekjes?

    Reageer

    • Bollekneiter
      Met enige kennis...
      • 11-02-2010
      • 479
      • Amsterdam

      #3
      De IJssel?

      Broodkorst aan de oppervlakte, of "on the drop vissen" (Halve diepte nemen of iets meer, loodhagels zeer uitgespreid over de lijn verdelen of bulken vlak onder de dobber)

      Bij het on the drop vissen, continu!!!! klein beetje voeren, half handje vol met maden, hennep, zinkende casters oid.

      Vervolgens de dobber mee laten driften in je voerspoor.

      Doe dit op delen wat niet kneiterhard stroomt maar er moet wel stroming zijn.

      Winde kan niet uitblijven zou ik zeggen.

      Succes

      Reageer

      • RvHartingsveldt
        Newbie
        • 23-07-2010
        • 19
        • Nieuwerkerk aan den ijssel

        #4
        ok met wat voor soorten aas kun je op winde vissen?
        wormen? brood? kaas? mais ?

        Reageer

        • RvHartingsveldt
          Newbie
          • 23-07-2010
          • 19
          • Nieuwerkerk aan den ijssel

          #5
          ok dankjewel

          alleen met wat voor aas kun je deze vis nog meer vamngen?? wormen? kaas? mais? brood? aardappel? kunstaas?

          Reageer

          • SvVoorden
            Sportvisser
            • 26-07-2002
            • 747
            • Woerden

            #6
            Windes zijn gek op maden. Als je op de Lek gaat vissen en je doet veel maden door je voer met de feeder dan vang je vanzelf windes tussendoor.
            Wil je gericht op winde vissen dan is de dobber met een broodkorst of een tros maden ene goede optie. Op de Lek zit winde genoeg
            Sjaak van Voorden

            Reageer

            • Pieter Stam
              Tinca Tinca
              • 11-10-2002
              • 2882
              • NL

              #7
              Brood vind ik topaas voor winde. Voeren doe ik door hele boterhammen te weken en vervolgens tot een soort pap te kneden. Een deel blijft drijven een deel zinkt. Er ontstaat zo een kolom van grote broodvlokken. Inderdaad regelmatig bijvoeren. Soms azen de windes aan de oppervlakte, soms zitten ze dieper. Afhankelijk daarvan pas ik de diepte aan. Dat kan varieren van 50 cm diep tot 10 cm op de bodem. Op de haak vis ik een grote licht vastgeknepen broodvlok die lekker dwarrelt. Dat betekent wel na elke drift het aas vervangen. Een klein beetje stroming in het water is inderdaad erg prettig. Goede stekken zijn de wierbedden tussen de kribben. Deze kun je met een dobber van zo'n 1 t/m 3 gram prima bevissen. Voeren doe ik vlak tegen het wier aan of zelfs er half in. De dobber laat ik daar zo dicht mogelijk langs driften.

              MVG, Pieter

              Reageer

              • RvHartingsveldt
                Newbie
                • 23-07-2010
                • 19
                • Nieuwerkerk aan den ijssel

                #8
                ok dankjuliewel

                Reageer

                Working...
                😀
                😂
                🥰
                😘
                🤢
                😎
                😞
                😡
                👍
                👎