Jullie mening in deze

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • The Frisian Viking
    NHSF Erelid
    • 27-06-2006
    • 5439
    • Feânwalden

    #31
    Hallo ik wil even reageren op vele opmerkingen!!!!!!!!

    Ik zit zelf al vele jaren in de wedstrijdcommissie van Hsv de Rietvoorn te Kootstertille ik weet wel degelijk wat organiseren van een wedstrijd is hoor.

    Wintercompetitie 8 wedstrijden
    Zomercompetitie 8 wedstrijden
    Vrije wedstrijden 4 stuks
    Ledenwedstrijd

    Vertel mij dus niks over het organiseren van wedstrijden, vraag het aan de vele honderden mensen die bij ons komen vissen tijdens een van de betaalbare wedstrijden
    Daarbij houden we het inschrijfgeld laag voor de vrije wedstrijden op 10 euro en prijzen verhouding altijd minimaal 1:4 vraag die vele honderden mensen die elk jaar weer terug komen op een van onze wedstrijden.
    De competitie wedstrijden op 2,50 per wedstrijd, prijzen waardebonnen twv de gehele inleg
    En dan de leden wedstrijd inleg 7 euro en prijzen 1:2 prijzengeld vermeerderd met 250 euro uit de clubkas en aansluitend een gratis verzorgde BBQ

    En wat vrijwilligers betreft is dat geen probleem bij onze vereniging.
    Member off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020

    ik knibbelje foar gjin ien

    The Frisian Viking

    Reageer

    • Master
      Voerboer
      • 26-02-2007
      • 1148
      • Zoetermeer

      #32
      Sorry Viking, het was niet mijn bedoeling je te beledigen, maar je valt een ander aan, maakt die zwart, en daar reageer ik op. Ik heb al zoveel van dit soort dingen meegemaakt dat voor mij de lol van het organiseren (o.a. Team van het Jaar en de WK Karpervissen) er af was. En ik ben beslist niet de enige.
      Theo de Kreij.
      www.natuurzorg.eu

      Hou van de natuur, laat je stek schoon achter

      Reageer

      • martinwinschoten
        ONVOORSTELBAAR
        • 17-02-2008
        • 798
        • Winschoten

        #33
        Oorspronkelijk geplaatst door The Frisian Viking
        Hallo ik wil even reageren ..... bij onze vereniging.
        Klopt helemaal wat je zegt Gooitzen! Jullie wedstrijden zijn altijd super goed verzorgt! Hier zouden meer verenigingen een voorbeeld aan moeten nemen. Het hoeft eigenlijk niet gezegd te worden dat de organisatie heel erg goed is. Anders was de opkomst niet telkens zo hoog!
        Team Bobs hengelsport Prinz Royal

        Team Attrafish Nederland

        Reageer

        • The Frisian Viking
          NHSF Erelid
          • 27-06-2006
          • 5439
          • Feânwalden

          #34
          Hallo Theo

          Ik maak helemaal niemand zwart, ik geef alleen mijn mening over de wedstrijd van Yde de Punt en de gevolgen er van het is niet persoonlijk bedoeld hoor.
          Het gaat mij om, het organiseren van wedstrijden ten opzichte van de prijzen dat staat hier in geen verhouding.
          Member off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020

          ik knibbelje foar gjin ien

          The Frisian Viking

          Reageer

          • Foxdonut
            I have a bream!
            • 09-04-2010
            • 1237
            • Gro

            #35
            Ik vind de wedstrijden van de HSV de Rietvoorn altijd super om te vissen. Vooral de sinterklaaswedstrijd aan de trekvaart vind ik altijd super!
            Groet,

            Foxdonut


            www.wedstrijdvisser.com

            Alles voor de witvisser en wedstrijdvisser....

            Reageer

            • Ron
              Met enige kennis...
              • 06-02-2002
              • 356
              • Willemstad

              #36
              Oorspronkelijk geplaatst door The Frisian Viking
              Hallo Theo

              Ik maak helemaal niemand zwart, ik geef alleen mijn mening over de wedstrijd van Yde de Punt en de gevolgen er van het is niet persoonlijk bedoeld hoor.
              Het gaat mij om, het organiseren van wedstrijden ten opzichte van de prijzen dat staat hier in geen verhouding.
              Je heb gelijk viking, als ik 300 km moet rijden en heb prijs, dan wil ik wel een fatsoenlijke prijsie.
              En niet omdat een bobo een (zuip)feest wil houden met zijn bestuur en echtgenoten.
              Dan wil ik ook wel een wedstrijdje organiseren voor 375 en dan ben ik wel zo eerlijk om dat te zeggen tegen de vissers.
              Prutsvisser

              Reageer

              • john170968
                Newbie
                • 17-03-2010
                • 15
                • lieshout

                #37
                ik ben bij verschilende visclubs lid geweest , en heb veel geholpen als er dingen gedaan moesten worden , en zo ook een beetje meegekregen wat alles z,on beetje kost .
                Het zijn en waren altijd clubs met ook een eigen visvijver wat de nodige kosten met zich meebrengt , denk hier aan een stroomrekening voor een pomp van een fontijn om meer zuurstof in het water te krijgen , onderhoud invalide steiger , bouw en onderhoud clubhuis cq schuilhut , machine huur of koop voor maai werkzaamheden , prijzen bij wedstrijden , wat te denken van aankoop van vis om het bestand netjes te houden , pachtgeld voor de visvijver kosten van een clubblad .
                Alle kosten van deze zaken lopen behoorlijk in de papieren , als alles van alleen de contributie betaald zou moeten worden zou deze misschien wel het dubbele moeten zijn van wat ze nu is ( 35 euro per jaar ) .
                Dus zijn alle inkomsten welkom om de clubkas een beetje op peil te houden , als dit mede mogelijk is door het organiseren van een wedstrijd met geldprijzen om de opkomst te verhogen en wat geld over te houden zie ik geen probleem .
                Als ik het inschrijfgeld acceptabel vind tov het prijzengeld wat ik hoop te winnen is het mijn eigen keuze om mee te vissen , verdiend de organiserende club er dan aan vind ik dit juist zeer goed , dit is voor die club een motivatie om in het vervolg wedstrijden te blijven organiseren voor ons .

                Dit is puur mijn visie , ik wil niiemand aanvallen .

                Reageer

                • Noel Gulpen
                  Rutsekletser
                  • 11-10-2007
                  • 450
                  • Nieuwkuijk

                  #38
                  Ik denk dat het een feit is dat iedere normaal denkende wedstrijdvisser ervanuit (mag) gaan dat het inleggeld eruit gaat. Als organisatie geld achterhouden zonder dat dit bekend gemaakt wordt is niet netjes. Geef van te voren duidelijk aan hoe de opzet van het prijzenpakket is. bv bij maximale bezetting 1e prijs ... euro 2e prijs... euro enz. wanneer er geen maximale bezetting is wordt er gewoon naar rato naar beneden bijgesteld. Mocht het zo zijn dat er kosten gemaakt worden ( en iemand die vaker wedstrijden organiseert die weet dit) geef dit dan ook gewoon aan. bv. inleggeld minus kosten voor vergunning en onkosten vrijwilligers is prijzengeld. Dan weet eenieder die dan toch mee doet dat er inleggeld gebruikt wordt om deze kosten te dekken. Doe je mee, niet zeuren of niet meedoen. Maar ik blijf erbij, wdstrijden organiseren doe je op vrijwillige basis. Theo jij weet als geen ander dat de mensen fel gaan worden wanneer ze denken dat er geld achtergehouden wordt. we hebben allemaal het voorbeeld 'organisatie TvhJ' nog op ons netvlies.

                  Laten we eerlijk zijn, wanneer je vooraf aangeeft van luister mannen, deze kosten moeten gemaakt worden zal er niemand om mauwen. geef je niets aan en je houd het gewoon achter gaan ze tellen.

                  Hier in het zuiden is het zo dat we vissen om cadeuabonnen van winkeliers. dit houd in dat elke winkelier 50% van het inleggeld erbij doet. Dus 1000euro inleg wordt 1500euro prijzengeld. dit even terzijde.

                  @ Gooitzen. De wedstrijden bij jullie zijn altijd top geregeld, echter de prijzen zijn erbarmelijk voor iemand die van ver komt en de auto vol heeft. Of je wint zoveel vlees dat je er een heel afrikaans dorp mee kunt voeden en eer je thuis bent is het al gaar, of je wint een kruiwagen...... tsja..... krijg die dan maar eens thuis....
                  Noel Gulpen

                  Reageer

                  • fpulles
                    omgeturnd
                    • 15-02-2008
                    • 1260
                    • Eindhoven

                    #39
                    Oorspronkelijk geplaatst door Master
                    Blij dat er wat bijval is voor mijn mening. Heb zelf ook flink wat grote wedstrijden georganiseerd en daar ging verdraaid veel tijd in zitten. Velen beseffen dat niet, maar het koste me voor iedere wedstrijd in Nederland een vrije dag plus de avonduren plus de vrije zaterdag. En zelf kon je dan niet meevissen want je bent organisator en politieagent tegelijk. En maar klagen dat er een verschil van 100 euro zat tussen het prijzengeld en het inleggeld. Pffffff.
                    Restaurant zoeken waar men bereid is om 06.00 uur koffie te zetten en waar geloot kon worden plus later de prijsuitreiking was al een dagtaak. Winkeliers bezoeken om prijzen in te kopen en een uur ***len voor een extra korting. Elke avond je mail nakijken en gegevens overtypen in een lijst. Vrijdagavond de hele avond bezig het parcours te knippen en vrij te maken. Zaterdagmorgen om 4 uur stekken uitzetten en vroege vogels wegsturen. Enzovoort enzovoort. En dan zou je niets mogen overhouden omdat je het doet uit liefde voor de sportvisser? Alleen de deelnemer zou met een envelop naar huis mogen gaan? Dan gun je alleen jezelf wat. Goh, wordt gewoon weer pissig.
                    En dan hebben we het nog niet over de brandstofkosten die je verbruikt met al je "georganiseer".

                    Ik heb er totaal geen moeite mee dat een vereniging iets overhoud voor de onkosten te dekken of de clubkas te spekken. Als het prijzengeld/pot van tevoren bekend is weet je toch waar je aan begint, lijkt me......

                    En als je hier geen voldoening in kan vinden blijf je toch lekker thuis.... Kost het je niets.......

                    Frank
                    oude hond kan ook trucjes leren

                    Reageer

                    • henkus
                      Met enige kennis...
                      • 23-12-2008
                      • 457
                      • hoogmade

                      #40
                      Oorspronkelijk geplaatst door Gerrit Bakker
                      Het is wel geheel off topic, maar mag ik vragen waarom je dan kiest voor zo'n kleine vereniging terwijl er toch ook wel grotere in de directe omgeving te vinden zullen zijn?

                      suc6

                      Gerrit
                      Ik ben woonachtig in het wonderschone zuidhollandse dorpje hoogmade, De plaatselijke visvereniging, 'de Eindsprint' is gewoon een gezellige groep mensen van diverse leeftijden maar wel allemaal met een goed groepsgevoel.

                      Ieder lid vist dan ook mee met onze clubcompetitie en bij iedere westrijd zijn er 20 tot 25 vissers aan de waterkant te vinden, ik hoor wel van andere veel grotere verenigingen dat ze met een stuk minder mensen hun clubcompetitie vissen.

                      bovendien vissen wij niet alleen bij ons in de omgeving maar vissen we voor onze competitie in bv; de Brielse maas, noordhollands kanaal of het A.R. kanaal (zeer verspreid dus)
                      + we hebben ieder jaar een aantal bootwedstrijden en een groot ledental maakt het huren van roeibootjes niet echt gemakelijk meer tegenwoordig.
                      Vandaar dat wij een ledenstop hebben op 25 leden.

                      Waarom zou ik ergens anders willen vissen?
                      (al zou ik best wel eens an een grotere wedstrijd mee willen doen)

                      (meer info, lees de BEET van juni 2003 nog eens na)

                      Reageer

                      • Harpie
                        Specimen Hunter
                        • 13-02-2003
                        • 1009
                        • Emmen

                        #41
                        Ik ben het met Gooitzen eens, er hoeft geen (niet veel) geld aan de strijkstok te blijven hangen.
                        Zo duur en tijdrovend is het nou ook weer niet om een wedstrijd te organiseren.
                        Bij ons gaat er, door sponsoring, zelfs meer uit dan dat er aan inschrijfgeld binnen komt.

                        Gr,
                        Harpie
                        https://www.prestonfishing.nl/

                        Reageer

                        • Kingfisher
                          Wedstrijdvisser
                          • 10-02-2010
                          • 148
                          • Woerden

                          #42
                          Door sponsoring krijg je wel een vertekend beeld en is dus niet helemaal eerlijk vergelijken.
                          Een vereniging die (voorbeeld!) 1000 euro inschrijfgeld binnen haalt en 700,- aan prijzen uitgeeft, krijgt de zwarte piet toegespeeld, maar diegene die ook 1000 binnen hengelt en (mede door sponsoring) 1000,- uitgeeft blijft buiten schot.
                          Dit terwijl deze laatste ook gemakkelijk 300,- in eigen zak zou kunnen hebben gestoken zonder dat iemand dat direct in de gaten heeft, door de bijloop van de sponsor.

                          Ik bedoel maar te zeggen dat het moeilijk oordelen is en enige nuance wellicht op zijn plaats....
                          Ga toch vissen!

                          Reageer

                          • Harpie
                            Specimen Hunter
                            • 13-02-2003
                            • 1009
                            • Emmen

                            #43
                            Oorspronkelijk geplaatst door Kingfisher
                            Dit terwijl deze laatste ook gemakkelijk 300,- in eigen zak zou kunnen hebben gestoken zonder dat iemand dat direct in de gaten heeft, door de bijloop van de sponsor.
                            Kingfisher,

                            De sponsors kunnen ook rekenen, denk je dat deze dat zouden accepteren?
                            Denk het niet.

                            Gr,
                            Harpie
                            https://www.prestonfishing.nl/

                            Reageer

                            • Kingfisher
                              Wedstrijdvisser
                              • 10-02-2010
                              • 148
                              • Woerden

                              #44
                              Dat zal er van af hangen. Sponsors zijn bedrijven met winstoogmerk. Zij zullen wellicht meer begrip hebben voor het "iets overhouden" door de vereniging dan "wij sportvissers".

                              Overigens; het is niet zo maar een kwestie van simpel kunnen rekenen:
                              Als je inschrijfgeld binnen haalt en vervolgens alleen prijzen ter beschikking stelt bestaande uit materialen ipv geldprijzen, is het al nagenoeg onmogelijk om na te rekenen. Jij, ik en de sponsor weten nooit exact of het gheel "dekkend" is.

                              Maar goed; ik bedoel alleen maar te zeggen dat het niet altijd zo simpel is als hiervoor (soms) werd weergegeven. Mijn mening is in ieder geval dat ze best wat mogen overhouden, maar geen honderden euro's....
                              Ga toch vissen!

                              Reageer

                              • SvVoorden
                                Sportvisser
                                • 26-07-2002
                                • 747
                                • Woerden

                                #45
                                Ik vind het belangrijk dat je met een wedstrijd prijzen kunt winnen die in verhouding staan tot het inschrijfgeld. Als ik dat gevoel niet heb dan vind ik dat toch jammer. Ik denk dat Gooitzen dit ook had na deze specifieke wedstrijd.
                                Met materiele prijzen is dit natuurlijk altijd moeilijk in te schatten en vrijwel niet terug te rekenen.

                                Ik denk dat als sponsors merken dat zij eigenlijk niet de wedstrijd maar de vereniging sponsoren er toch wel iets anders naar kijken om dat deze sponsors vaak toch al op andere manieren de vereniging sponsoren. Ik vind het een verkeerde manier als je wedstrijden gaat organiseren om geld binnen te halen voor een vereniging of voor persoonlijk doeleinden.

                                Als vereniging zijn er andere manieren om geld binnen te halen, zoals een jaarlijkse loterij, sponsoractie etc.
                                Binnen onze vereniging met nog geen 200 leden gaat er alleen geld naar de wedstrijden en jeugd toe. Wij houden na elke wedstrijd een verloting in het cafe en daarmee vullen we af en dan de prijzenpot aan als het nodig is.
                                Verder draait de vereniging financieel prima en wij moeten ook pacht etc betalen voor onze wateren.
                                Sjaak van Voorden

                                Reageer

                                Working...
                                😀
                                😂
                                🥰
                                😘
                                🤢
                                😎
                                😞
                                😡
                                👍
                                👎