Spro "TITAN" team feeder m/h 3,9m & noobs

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Baggeraar
    Newbie
    • 07-09-2010
    • 3
    • Zwolle

    Spro "TITAN" team feeder m/h 3,9m & noobs

    Beste vislui,

    Sinds een paar weken ben ik weer aan het vissen geslagen en vermaak mij kostelijk. lekker in het zonnetje langs het water en heb in de laatste weken meer topografie geleerd van NL dan in mijn hele leven

    Ik ben nu ook druk bezig om de forums door te spitten naar info over feeder vissen. nou gaat het allemaal niet slecht, maar ik heb toch nog wat vragen die jullie misschien wel kunnen beantwoorden.

    Ik heb dus een Spro "TITAN" team feeder m/h 3,9m van mijn vader gekregen om het is uit te testen. De orginele spro molen (syntra) is stuk, want die blokkeert niet meer als ie van de vrijeloop af is (staat dus konstant in de vrijloop). Ik heb er dus even een shakespear simpel molentje opgezet (weet zo ff niet pcies welke) met 25/00 nylon.

    vraag1: Weet iemand misschien wat de specificaties zijn van deze hengel? ( lbs & werpgewicht) want dat staat er dus niet op...

    vraag2: is het mogelijk om met deze hengel op karper en barbeel te vissen op bv de IJssel? (afgezien van de molen, kom ik later nog wel even op terug)

    ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

    Goeie vangst,

    Ewoud
  • Baggeraar
    Newbie
    • 07-09-2010
    • 3
    • Zwolle

    #2
    Met Spro gemailt en dit is de uitslag:


    Het werpgewicht van de Spro Titan team Feeder MH is 80-90 gram gevulde korven. Voor de heavy feeder zal dat 120-130 gram gevulde korven zijn.
    Met de heavy kan er op "kleine" karper gevist worden, maar uiteraard wel met de juiste slipafstelling.
    Zullen is kijken of we morgen iets voor elkaar krijgen met kaas.

    Reageer

    • chasfeeder
      chassie
      • 12-07-2007
      • 22
      • utrecht

      #3
      Hoi Baggeraar,

      Op je 2e vraag kan ik je zeggen dat je molen misschien toch gemaakt kan worden het zit hem in roller onder je spoel.
      Als je de spoel eraf haalt kijk je tegen een plaatje aan verwijder deze en haal dan de roller eruit. Let op, deze roller moet je er later weer inzetten op de manier zoals je hem eruit heb gehaald. Doe even wat seconden lijm aan de binnenkant van deze roller en schuif hem weer over de as heen. Tik het voorzichtig met een hamertje naar beneden zodat de roller weer op gelijke hoogte komt zoals die zat en het plaatje er weer op kan.
      Als het goed is moet de anti-retour het weer doen zo niet dan heb je pech en moet je maar aan een nieuwe molen denken.

      Gr,

      Chasfeeder.
      Aangepast door chasfeeder; 18-02-2011, 22:26. Reden: 1e vraag was al beantwoord

      Reageer

      • Rolla
        Allroundvisser
        • 03-05-2009
        • 2325
        • Ter Apel

        #4
        Wil je barbeelvissen op de IJssel, dan staat er op vistv.nl onder seizoen 2009 nog een aflevering van Marco en Ed die op de IJssel vissen op barbeel.

        Wat karper betreft zou je het eens kunnen proberen met de methodfeeder. De aanbeten van deze manier van vissen zijn gewoon spectaculair te noemen. Als je eens zoekt op het forum is er genoeg info over het methodfeederen te vinden.
        Vaste stok | Match | Feeder

        Reageer

        Working...
        😀
        😂
        🥰
        😘
        🤢
        😎
        😞
        😡
        👍
        👎