NK match AR kanaal op 17 oktober a.s.

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Rockabilly
    Newbie
    • 25-08-2010
    • 49
    • Vlaardingen

    #31
    Oorspronkelijk geplaatst door PeBo
    Ruud,

    In het reglement staat dat de dobber het lood moet kunnen dragen en niet dat hij t.a.t. het lood moet dragen dus volgens mij mag je gewoon al je lood op de grond leggen en is er dan niets aan de hand.
    hoi PEBO,
    Roha reageerde hierop op 15-09 en gaf mij gelijk, niet alleen omdat wij elkaar al zo'n 20 jaar oppervlakkig kennen maar ook, met alle respect voor Roha, dat wij van de oude (stempel) naselecties zijn waar toen al deze regel werd toegepast.

    om enig over dit onderwerp te laten zien heb ik hieronder een stukje uit het regelement van SVN;
    Onder "zinkvissen" moet worden verstaan dat wanneer op enig moment het hoofdlood
    op de bodem rust, er sprake is van zinkvissen. Wanneer een loodkorrel of styllood de
    bodem raakt of op de bodem rust, is dat niet te verstaan als zinkvissen. In alle gevallen
    moet de dobber de daaronder aan de lijn bevestigde belasting kunnen dragen. In geval
    van aangetoond zinkvissen volgt diskwalificatie.
    Het gebruik van een fish-finder is verboden.

    De dobber moet het lood dus ten allertijde kunnen dragen.

    Ik hoop dat je aan deze informatie iets hebt.

    mvgr Ruud

    Reageer

    • PeBo
      Hengelaar
      • 29-09-2007
      • 2636
      • Oosterhout

      #32
      Ruud,
      Ook ik heb een heel tijdje meegedraaid in het wedstrijdgebeuren. Deze discussie is dan ook al zo oud als de weg naar Methusalem. Kan gezellig worden aan de waterkant, als de buren elkaar gaan beschuldigen van wat ze voor het gemak zinkvissen zijn gaan noemen. Medelijden met de controleur, die dit moet controleren ter plaatse, want die onverlaat van een match hengelaar gooit dan natuurlijk zijn dobbeer een tandje verder of het lood ligt net op een randje. Je zal als controleur maar om deze tijd van het jaar, in je interlockje het water in moeten, om met een ferme duik ter hoogte van de dobber vast te stellen wie er gelijk heeft. Voel je nu het onzinnige van deze regel. Laat mensen die graag aan de grond vissen de vrijheid om dit te doen en diegene die graag met een staande haak vissen hebben ook alle vrijheid. Wel de regel hanteren dat de bobber het lood moet kunnen dragen. Dan ben je van een hoop ellende af en heeft ieder de vrijheid om zijn wedstrijd naar eigen goeddunken te vissen. Maar ik gaf al aan het is al een oude discussie waar al heel wat papier en inkt op versleten is en ook een mooie reden om nooit aan de TC mee te doen.
      Aangepast door PeBo; 30-09-2010, 13:03.
      ]Member of the Easterwood dreamteam.
      Also member of the Winning team 2012 en 2014. 67% winnings over the last three years

      Groeten,
      PeBo.

      Reageer

      • PeBo
        Hengelaar
        • 29-09-2007
        • 2636
        • Oosterhout

        #33
        Ron,
        Ik sluit me helemaal bij Ronald aan en wens je ook succes met deze combinatie. Jammer genoeg is het wat te ver weg voor me, want anders had ik komen kijken. Je bent nooit te oud om te leren.
        ]Member of the Easterwood dreamteam.
        Also member of the Winning team 2012 en 2014. 67% winnings over the last three years

        Groeten,
        PeBo.

        Reageer

        • Tumba
          kom net gekeken
          • 02-09-2009
          • 189
          • Vlierden

          #34
          Mijn oom had nog een paar marlijnstokken ik doe ook mee

          Reageer

          • cheffie
            Beginners geluk
            • 03-04-2008
            • 664
            • Noord Holland

            #35
            Oorspronkelijk geplaatst door Ron
            Ik denk dat ik toch mee gaan doen. Via een vismaat heb ik een paar lange feederhengels van 4,2 mtr geregeld, hang er een zware slider aan en viola een machhengel.
            Met de juiste montage, het goed uitzoeken (peilen..) van je vis afstand en het correct plaatsen van je voer is het geen enkel probleem. Natuurlijk is een feeder hengel qua actie niet helemaal ideaal, maar bij de juiste inzet is het beslist niet kansloos. Ga eerst maar zien dat je vier serieuze aanbeten krijgt. Dat wordt voor de meeste een hele uitdaging. De vis ziet niet aan wat voor soort hengel de montage bevestigd is.

            Reageer

            • Ron
              Met enige kennis...
              • 06-02-2002
              • 356
              • Willemstad

              #36
              Ik heb vandaag geoefend op het voornsekanaal. Het vissen met een schuivende bolo van 25 gram ging prima.
              Die 25 gram heb ik bevestigd op de wijze die ik bij Bert en Stefan (Sproteam) op de match heb gezien.
              Het gooien ging wel, al klom de bolodobber wel steeds naar boven.
              Onderlijn minimaal 16/100, anders trok ik alles kapot.
              Feboma-techniek zei mijn vismaat.
              Prutsvisser

              Reageer

              • terrorposje
                van god los
                • 26-07-2006
                • 74
                • utrecht

                #37
                Ron, je bent volgens mij raar bezig, het feboma systeem?
                59 jaar en gekozen willen worden voor een nationaal team?
                Ik begrijp je niet, blijf vissen bij de Vest.

                Reageer

                • PeBo
                  Hengelaar
                  • 29-09-2007
                  • 2636
                  • Oosterhout

                  #38
                  Hoop doet leven.
                  ]Member of the Easterwood dreamteam.
                  Also member of the Winning team 2012 en 2014. 67% winnings over the last three years

                  Groeten,
                  PeBo.

                  Reageer

                  • Ron
                    Met enige kennis...
                    • 06-02-2002
                    • 356
                    • Willemstad

                    #39
                    Oorspronkelijk geplaatst door terrorposje
                    Ron, je bent volgens mij raar bezig, het feboma systeem?
                    59 jaar en gekozen willen worden voor een nationaal team?
                    Ik begrijp je niet, blijf vissen bij de Vest.
                    Probeer jij nou maar eens fatsoenlijke postings te leveren aan dit forum.
                    Als ik je postings lees krijg ik najaarsdepressies.
                    Prutsvisser

                    Reageer

                    • Rockabilly
                      Newbie
                      • 25-08-2010
                      • 49
                      • Vlaardingen

                      #40
                      Oorspronkelijk geplaatst door PeBo
                      Ruud,
                      Ook ik heb een heel tijdje meegedraaid in het wedstrijdgebeuren. Deze discussie is dan ook al zo oud als de weg naar Methusalem. Kan gezellig worden aan de waterkant, als de buren elkaar gaan beschuldigen van wat ze voor het gemak zinkvissen zijn gaan noemen. Medelijden met de controleur, die dit moet controleren ter plaatse, want die onverlaat van een match hengelaar gooit dan natuurlijk zijn dobbeer een tandje verder of het lood ligt net op een randje. Je zal als controleur maar om deze tijd van het jaar, in je interlockje het water in moeten, om met een ferme duik ter hoogte van de dobber vast te stellen wie er gelijk heeft. Voel je nu het onzinnige van deze regel. Laat mensen die graag aan de grond vissen de vrijheid om dit te doen en diegene die graag met een staande haak vissen hebben ook alle vrijheid. Wel de regel hanteren dat de bobber het lood moet kunnen dragen. Dan ben je van een hoop ellende af en heeft ieder de vrijheid om zijn wedstrijd naar eigen goeddunken te vissen. Maar ik gaf al aan het is al een oude discussie waar al heel wat papier en inkt op versleten is en ook een mooie reden om nooit aan de TC mee te doen.
                      Hoi Pebo,

                      Misschien kennen wij elkaar misschien ook niet, ik kan dit niet echt uit je naam Pebo halen.
                      Ik geef je je absoluut geen ongelijk en het is erg moeilijk om te controleren of er een randje zit of datr het lood op de grond ligt verankert. Zeker met de opkomst van de slidertechniek zou het zoals jij ook aangeeft de regel wat versoepelt kunnen worden.
                      Zelf gebruik ik een regelmenter systeem, de dobber draagt het hoofdlood, dobber is niet overlood en de aasaanbieding ligt stil. Zo heb ik ook de mm gevist omdat daar zelfde regel van toepassing is.
                      Persoonlijk ben ik van mening dat als je niet volgens het regelement kan en wil vissen dan heb je er niets te zoeken. Je benadeelt diegene die wel volgens het regelement vissen.

                      no hart feelings, Ruud

                      Reageer

                      • PeBo
                        Hengelaar
                        • 29-09-2007
                        • 2636
                        • Oosterhout

                        #41
                        Oorspronkelijk geplaatst door Rockabilly
                        Hoi Pebo,


                        Persoonlijk ben ik van mening dat als je niet volgens het regelement kan en wil vissen dan heb je er niets te zoeken. Je benadeelt diegene die wel volgens het regelement vissen.

                        no hart feelings, Ruud
                        Ruud,
                        De vaart bij julie achter het Holy ziekenhuis en cafe de Kroon is bij mij wel bekend, alleen ik ben van een oudere generatie. Dat tot daar.
                        Ook ik zeg dat je je aan het regelement moet houden en anders niet mee moet doen.
                        Er moet dan echter wel een sluitend en te controleren reglement zijn, want anders krijg je alleen eindeloze discussies aan het water enz. en worden deze altijd gewonnen door de grootste schreeuwers.
                        Verder vind ik dat de vissers niet opgezadeld dienen te worden met allerhande regeltjes. Die krijgen we al genoeg opgelegd door de overheid. Je krijgt dan een eenheidskoek aan het water. Allemaal staande haak tegen een randje op 13 meter. De enige dicussie gaat dan nog over de dikte van het elastiek. (Wat ik overigens ook een onding vind), want ik kies er voor om zelf mijn vis te drillen i.p.v. het door de stiek op te laten knappen. Mocht het je nog niet bekend zijn: ik vis nog steeds met een versneden top, een zeer soepele hengel, hieraan 10/100 zonder onderlijn en deze dikke lijn gebruik ik alleen omdat mijn ogen slechter worden Voorheen was het altijd 8/100 zonder onderlijn. Hoe dik wordt er met stiek gevist?
                        Ik denk,dat als we willen we hier ook nog wel een hele discussie over de voor en tegens kunnen hebben.
                        ]Member of the Easterwood dreamteam.
                        Also member of the Winning team 2012 en 2014. 67% winnings over the last three years

                        Groeten,
                        PeBo.

                        Reageer

                        • SvVoorden
                          Sportvisser
                          • 26-07-2002
                          • 747
                          • Woerden

                          #42
                          Oorspronkelijk geplaatst door Ron
                          Ik heb vandaag geoefend op het voornsekanaal. Het vissen met een schuivende bolo van 25 gram ging prima.
                          Die 25 gram heb ik bevestigd op de wijze die ik bij Bert en Stefan (Sproteam) op de match heb gezien.
                          Het gooien ging wel, al klom de bolodobber wel steeds naar boven.
                          Onderlijn minimaal 16/100, anders trok ik alles kapot.
                          Feboma-techniek zei mijn vismaat.
                          Dag Ron,

                          Dat klimmen wordt minder als je wat lood aan brengt bij de dobber. 1 gram meer in de dobber (looddraad werkt prima) scheelt aanzienlijk en je zult zien dat alles veel beter vliegt. Voor grotere afstanden zul je echt een matchhengel nodig hebben.

                          Groeten Sjaak
                          Sjaak van Voorden

                          Reageer

                          • SvVoorden
                            Sportvisser
                            • 26-07-2002
                            • 747
                            • Woerden

                            #43
                            Al lees ik nu dat je met een bolo dobber vist en dan ligt het misschien weer iets anders.

                            Ik heb me ingeschreven voor de 17e maar mijn deelname staat ter discussie i.v.m. werkzaamheden thuis. Ik hoop jullie allemaal te zien volgende week. Oefenen zit er niet meer in helaas.
                            Sjaak van Voorden

                            Reageer

                            • Roha
                              pennenbouwer
                              • 18-04-2005
                              • 1175
                              • Nijverdal

                              #44
                              Het is niet enkel om de afstanden te kunnen halen maar ook voor de demping waardoor jij, Ron een dunnere onderlijn kan gebruiken dat je daarvoor toch een matchstok nodig hebt.
                              Als een feederhengel zou voldoen om ook mee kunnen te matchen, hadden de meeste vissers hiervoor geen aparte matchhengel meer nodig.
                              Er zit een wezenlijk verschil in het karakter van beide hengels waardoor ik je al sterkte wenste met deze combinatie.
                              Groet'n,

                              Ronald


                              ><((('<><((('<><((('>
                              www.dobberbouw.nl

                              Reageer

                              • Ron
                                Met enige kennis...
                                • 06-02-2002
                                • 356
                                • Willemstad

                                #45
                                Hoi,

                                Bedankt allemaal voor de tips. Het klopt dat de feederhengel wat minder demping heeft.
                                Maar daar heb ik maar even mee te leven, binnenkort maar kijken voor een matchhengel.
                                Ik heb wat lood aangebracht op de bolodobbers met wat knutselwerk.
                                Hoop ik dat het allemaal goed gaat.

                                Ron
                                Prutsvisser

                                Reageer

                                Working...
                                😀
                                😂
                                🥰
                                😘
                                🤢
                                😎
                                😞
                                😡
                                👍
                                👎