Statisch doodaasvissen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Rolla
    Allroundvisser
    • 03-05-2009
    • 2325
    • Ter Apel

    #31
    Oorspronkelijk geplaatst door Bert Visser
    ik zou zeggen Rolla:
    probeer het eens! strak laten lopen/draaien en aanslaan. nooit langer dan 10/15 seconden wachten... hangen! ook snoek van 50/70 cm, nooit een slikker gehad in 15 jaar, wel 2 keer gezien bij een takel...(twijfelachtige aanbeten) en op takel in de beginjaren door mij en vismaten (dikke) snoeken verspeeld, daarna zelden een grote snoek verspeeld

    Bert
    Kan ik wel eens proberen, maar als ik een elastiekje door de staart van een sardine trek en vervolgens aan de dreg hang valt er dan nog wel fatsoenlijk mee te werpen zonder verlies van de aasvis?
    Vaste stok | Match | Feeder

    Reageer

    • Bert Visser
      Newbie
      • 18-12-2005
      • 29
      • Aalden

      #32
      keuken elastiekjes zijn sterk genoeg om een aasvis ter grootte van een sardiene zonder problemen te werpen.
      wel het hele elastiekje gebruiken, kan je het dregje door de lus halen paar keer om de steel wikkelen en werpen maar.
      persoonlijk gebruik ik een opblaasbootje om mijn aasvissen uit te roeien, niet alle plekken zijn werpend te bereiken!
      30 meter is wel het maximum.

      visrijk 2011

      bert
      Team Fishing4u / Rix Hengelsport
      *****************************
      www.rixwebshops.nl

      Reageer

      • Bert Visser
        Newbie
        • 18-12-2005
        • 29
        • Aalden

        #33
        vergeten te melden dat het elastiek wel door de graat moet worden getrokken mbv. een aasnaald anders vliegt hij er wel af als de aasvis ontdooit is. het is wel de bedoeling dat de aasvis pas weer uit het waterkomt als er een aanbeet heeft plaats gevonden,goed bevestigd is hij dan nog wel te gebruiken.Ik verplaats of gooi zelden opnieuw in, vertrouwen in je stek, dan komt die aanbeet vanzelf! (of meerdere)

        groet Bert
        Team Fishing4u / Rix Hengelsport
        *****************************
        www.rixwebshops.nl

        Reageer

        Working...
        😀
        😂
        🥰
        😘
        🤢
        😎
        😞
        😡
        👍
        👎