vraagje karper vissen ( iemand tips)

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • snoopdevil
    Newbie
    • 25-04-2006
    • 11

    vraagje karper vissen ( iemand tips)

    Halo, ik vis sinds vorig jaar voor het eerst met een werphengel.
    Ik heb best een dure werphengel, maarja heb er nog nooit wat mee gevangen helaaas....
    Misschien doe ik wel iets fouit ik zou het niet weten.
    Ik doe dus gewoon boven me haakje een boilie aan de haak zit dan dus niks en werpen maar.
    Vandaag ben ik weer voor het eerst gaan vissen en heb ik weer gewoon een boilie boven de haak gedaan en aan de haak zelf heb ik maar eens een aantal maden aangehangen ook nu weer niks gevangen naar een lange tijd vissen.
    Ik heb vandaag ook een korfje gekocht maar ik weet niet waar en hoe je die er aan moet hangen kan iemand ook dit mij uitlegen of een site geven met goeie plaatjes en of informatie alvast bedankt !
  • thomas1
    Komt net kijken
    • 29-01-2006
    • 76

    #2
    Hallo snoopdevil,

    Ik ben geen karpervisser maar je vangt niks wanneer je niks aan je haakje doet doe er bijvoorbeeld een keer mais aan of zoiets... Ook moet je de vis 'opzoeken' niet overal zit het vol met karper of met witvis. Zoek een goed plekje uit en begin simpel. Voor een feeder montage (met zo'n korfje) kan je veel plaatjes op internet vinden een goede manier van bevestigen vind ik zelf de lus-in-lus montage.

    M.V.G
    Thomas

    Reageer

    • karperkoning
      Karpervisser!
      • 13-12-2005
      • 878
      • AELSE

      #3
      snoopdevil..

      ik weet niet op wat voor water je vist maar ik denk dat je eerst eens kan beginnen met mais..
      ik vis ook wel eens op een stadsvijver,ik vis dan met 2 karperhengels waar op de hair mais zit.
      dit zal in elke vijver een uitkomst zijn.ik merk wel dat de vangst veel van de plaats afhangt
      vis je al op groot water hang je inderdaad de boilie op de hair,en dit is trouwens onder de haak maar dat snap je denk ik wel.
      wat je ook doet is dus maden op de haak en een boilie eraan.
      doe dit nooit wat dat ziet te verdagt uit,als een karper de boilie ziet en ziet er maden naast liggen zal ie niet bijten
      maar nogmaals in een stadsvijver is wat mais op de hair een uitkomst op een hele mooie visdag..
      tenminste op het vijvertje waar ik vis...

      hier zie je de standaardonderlijn...
      gebruik deze gewoon met mais in een vijvertje en je vangt zeker vis..

      en vis je op groter water met dikkere vis hang er dan alleen een boilie aan en dus geen maden

      Ralph
      http://www.carpteamelsloo.tk

      http://www.hsv-juliana.tk

      Helemaal Karpervisser !!!
      Karp Fishing 4 live!

      De groeten
      Ralph

      Reageer

      • snoopdevil
        Newbie
        • 25-04-2006
        • 11

        #4
        dus als ik het goed lees, kan ik een boilie Onder de haak doen en mais aan de haak...
        En wat voorn mais dan kan je dat gewoon bij een vis zaak kopen ?
        En wat bedoel je precies met hair?
        Maar ik heb altijd de boilie boven de haak maar dit moet dus onder zijn ... ?

        Reageer

        • thomas1
          Komt net kijken
          • 29-01-2006
          • 76

          #5
          Hallo snoopdevil,

          Ik weet niet precies hoe het zit met boilies enzo, maar een ding weet ik wel en dat is dat je je mais gewoon in de supermarkt moet kopen, omdat dat veeeel goedkoper is en uit de supermarkt is het ook gewoon goed.

          M.V.G
          Thomas

          Reageer

          • DarthCake
            Visser? Neh => Gamer :p
            • 29-03-2006
            • 129
            • Korbeek-Lo (Leuven)

            #6
            Kijken even naar die foto, een hair is een lusje waar je de boilie aan hangt. (gaatje prikken met een boilie naald door de boilie en over de lus schuiven en dan boilie stoppertje erop zodat de boilie er niet kan afvallen)

            Aan deze hair hang je ipv een boilie, mais aan. Op de haak zelf doe je niks.
            Ik koop mijn mais ook altijd in de suppermarkt, zoete mais ofzo.

            Deze methode met hair is typisch voor karpervissen.
            Met een korfje vissen is feedervissen en wordt meestal gebruikt voor witvis (denk ik toch, zelf nog niet gedaan )

            [Gewijzigd door DarthCake op 04-25-06 at 10:16 PM]


            [Gewijzigd door DarthCake op 04-25-06 at 10:17 PM]
            Oorspronkelijk geplaatst door George W. Bush
            "I know the human being and fish can coexist peacefully."

            Reageer

            • thomas1
              Komt net kijken
              • 29-01-2006
              • 76

              #7
              Het klopt DarthCake feedervissen gebruik je voor witvis, wat overigens wel een goede manier is om te beginnen, maar ook een goede manier om toch een aardig visje te vangen

              M.V.G.
              Thomas

              Reageer

              • Pieter Stam
                Tinca Tinca
                • 11-10-2002
                • 2882
                • NL

                #8
                Eerst ervaring opdoen met de vaste hengel , en een paar brasems vangen doet wonderen.
                %)

                Reageer

                • snoopdevil
                  Newbie
                  • 25-04-2006
                  • 11

                  #9
                  Bedankt weer voor de tips, Ik zal binnekort ipv boilies wat mais er aan hangen...
                  Maar aan de haak mais en onder de haak boilies kan ik dus beter niet doen ? ....
                  Trouwens is het nou boven of onder ik deed namelijk boven altijd ...
                  En overigens ik vis ook in een gwone stads vijver.
                  En dan nog 1 ding ook al vis ik nu dan op karpers kan ik dan alsnog gewoon dat korfje gebruiken ?
                  Zou ook iemand mij kunnen zeggen hoe ik de korf vast moet zetten aan de haak of wat en hoe? avb weer!

                  Reageer

                  • Pieter Stam
                    Tinca Tinca
                    • 11-10-2002
                    • 2882
                    • NL

                    #10
                    Laat ik toch maar even iets uitleggen...

                    - Een boilie wordt bevestigd aan een hair en die hang ONDER de haak, dus ook de boilie hang ONDER de haak.
                    - Maïs wordt bevestigd OP de haak OF op de hair.
                    - Met een boilie boven de haak vang je 0 vissen want dan kan de haak zich niet vastzetten in de bek. Hij 'hobbelt' eruit.
                    - Korfjes worden in principe niet voor het karpervissen niet gebruiken.
                    - Korfjes worden niet aan de haak vastgemaakt maar aan de lijn.

                    :asjemenou: :asjemenou: Maar ik moet toch even iets kwijt....... Beginnersvragen O.K. maar dit slaat alles. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat je erg weinig van vissen afweet, en dat het misschien handig zou kunnen zijn om gewoon simpel te beginnen. Gewoon een vaste hengel, een dobber een haakje en een zakje maden en een lokvoertje. Dus geen ge-ouwehoer met hairs, boilies, voerkorven, en allerlei ingewikkelde montages. Lekker voorntjes vangen en langzaamaan de stap zetten naar karpervissen of iets dergelijks...:asjemenou: :asjemenou:

                    M'n reactie kan een beetje chagrijnig overkomen, sorry hiervoor!

                    Gr. Pierre



                    [Gewijzigd door Pierre op 04-25-06 at 11:27 PM]

                    Reageer

                    • rickie
                      hoe kouder hoe beter
                      • 18-11-2005
                      • 2377
                      • Oldebroek

                      #11
                      Pas had ik een soort van beginnersforum voorgesteld, omdat dit ook niet thuishoort in de visserette toch? Misschien alsnog een ideetje? Om iemand hierop af te wijzen vind ik namelijk ook 'n beetje ***lig, omdat ie toch probeert te vissen en er al redelijk veel tijd in heeft gestoken!

                      Reageer

                      • rickie
                        hoe kouder hoe beter
                        • 18-11-2005
                        • 2377
                        • Oldebroek

                        #12
                        De beste oplossing is volgens mij trouwens, om iemand dan gewoon een middagje mee te nemen vissen.

                        Mijn vriendin snapte ook niet wat ik er zo leuk aan vond, dus ze is vanmiddag voor het eerst een keertje meegegaan onder de voorwaarde dat ze het zelf ook zou proberen.
                        Dit lukte haar aardig en aan het eind van de middag kon ze toch wel met redelijke precies een korfje vlak tegen de overkant van de vecht werpen. Ze heeft zelfs al 'n paar visjes gevangen.

                        Het mooiste is nog, dat ze het zelf ook leuk vond, dus als ik aankomende zomer wat leuks ga doen met m'n vriendin, is dat niet shoppen of op bezoek bij familie of vriendinnen (zucht), maar gewoon een lekker dagje vissen

                        Reageer

                        • snoopdevil
                          Newbie
                          • 25-04-2006
                          • 11

                          #13
                          IK had hier een berichje neer gezet maar dat is bij het verkeerde onderwerp sorry hiervoor

                          [Gewijzigd door snoopdevil op 04-26-06 at 10:06 AM]

                          Reageer

                          • Pieter Stam
                            Tinca Tinca
                            • 11-10-2002
                            • 2882
                            • NL

                            #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door snoopdevil
                            1 ding nog ik kan dus wel gewoon een boilie onder de haak hangen en ook wat mais aan de haak.
                            Of is het gewoon beter om alleen een boilie of alleen mais er aan te hanhen....
                            Alleen een boilie onder de haak of alleen maïs aan de haak, niet allebei.

                            Oorspronkelijk geplaatst door snoopdevil
                            als ik met me boilie prikker in een boilie prik en dan rijg ik het op een soort lusje zegmaar at heet dus dan de hair...
                            Yep, dat klopt



                            [Gewijzigd door Pierre op 04-26-06 at 10:09 AM]

                            Reageer

                            • snoopdevil
                              Newbie
                              • 25-04-2006
                              • 11

                              #15
                              Maar het is wel erg duidelijk bedankt !
                              1 ding nog ik kan dus wel gewoon een boilie onder de haak hangen en ook wat mais aan de haak.
                              Of is het gewoon beter om alleen een boilie of alleen mais er aan te hanhen....
                              als ik met me boilie prikker in een boilie prik en dan rijg ik het op een soort lusje zegmaar at heet dus dan de hair...

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎