waarom gebruiken we eigenlijk beetverklikkers

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • robit
    Newbie
    • 25-01-2006
    • 10

    waarom gebruiken we eigenlijk beetverklikkers

    Als ik namelijk vertel aan niet-karpervissers dat ik met beetverklikkers vis wordt mij vaak het verwijt gemaakt dat het geen vissen maar is maar een beetje de tijd doden met een tijdverdrijf tot ik een paar piepjes hoor en dan maar vis binnen halen... Ik vind het zelf verschrikkelijk mooi om te wachten om vervolgens ruw verstoord te worden uit mn boek als de karper mn boillie niet kon weerstaan... Maja hoe maak je het nou duidelijk aan een geen karpervisser?? Oftewel kan iemand mij antwoord geven op de vraag waarom gebruiken we beetverklikkers en gebruiken we niet een andere beetregistratie?
    n.de waal
  • karperkoning
    Karpervisser!
    • 13-12-2005
    • 878
    • AELSE

    #2
    we gebruiken beetverklikkers om de aanbeet duidelijk op te merken
    er zijn genoeg mensen die het maar overbodige luxe was..
    ik had ze vroeger ook niet maar ik zouw niet weten hoe ik zonder zou moeten vissen...
    ik vind het wel terecht als mensen zeggen dat ik gek ben dat ik piepers heb van 150euro per stuk..
    maar goed hoe gek maken we het ook niet hengels van honderden euroos rodpods van net zoveel en denk eens aan al die boilies die per jaar eigeluk weggegooid worden hoeveel dat kost...

    ma goed als mensen dit zeggen zou ik antwoorden om te weten dat de vis het aas neemt...

    Ralph
    http://www.carpteamelsloo.tk

    http://www.hsv-juliana.tk

    Helemaal Karpervisser !!!
    Karp Fishing 4 live!

    De groeten
    Ralph

    Reageer

    • Henso
      Met enige kennis...
      • 14-12-2002
      • 490
      • Hoogezand

      #3
      Moi robit,

      Ik gebruikte toen ik begon te karperen een belletje of een kurkje, maar dan moet je steeds opletten en kijken.
      Ik ga nu net als jij een boek of visblad lezen, en dan hoor ik het wel.
      En inderdaad je schrikt je lam als je net zit te lezen en de verklikker piept als een grote.
      Bovendien in donker, en met slecht weer als je onder de plu of in de auto zit is een beetverklikker onmisbaar.

      Groetjes Henk


      KANJER KAMPIOEN 2013
      2015 Jaar van de doorbraak. 2016 Kleine terugval 2018 weer op de weg terug 😁 2019 is een topjaar🙌

      Reageer

      • wouter123
        Frequent aanwezig
        • 11-03-2006
        • 184
        • achterhoek

        #4
        heey robit

        nou zo erg vind ik het niet dat men beetverklikers gebruikt maar...
        zeg nou eerlijk wat is leuker een boek lezen met een beed verklikker of de hele tijd op je dobber/topje van je hengel hengel geconsentreert.
        ik dat laatste
        en dan zie je je dobber bewegen of topje dan.
        dan begint je hart al harder te kloppen.
        dan gaat je dobber onder.
        poe dan krijg je het opeens warm.
        dus ik denk niet dat ik met beedverklikker ga vissen.
        ik doe het dus gewoon op de ''goedkopen" manier.

        Reageer

        • karperkoning
          Karpervisser!
          • 13-12-2005
          • 878
          • AELSE

          #5
          hey wouter

          ieder zijn hobbie
          maar ik krijg het warmer van een harde run en een krijsende pieper dan een dobber onder te zien gaan.
          ik doe ook wedstrijden van witvissen maar na zoveel aanbeten krijg ik het minder warm.
          een run doet bij mij nog altijd meer
          maar goed zoals ik zei ieder zijn hobbie

          Ralph
          http://www.carpteamelsloo.tk

          http://www.hsv-juliana.tk

          Helemaal Karpervisser !!!
          Karp Fishing 4 live!

          De groeten
          Ralph

          Reageer

          • Pieter Stam
            Tinca Tinca
            • 11-10-2002
            • 2882
            • NL

            #6
            Als ik namelijk vertel aan niet-karpervissers dat ik met beetverklikkers vis wordt mij vaak het verwijt gemaakt dat het geen vissen maar is maar een beetje de tijd doden met een tijdverdrijf tot ik een paar piepjes hoor en dan maar vis binnen halen...
            Eigenlijk, als ik heel eerlijk ben, denk ik er ook een beetje zo over. Voor mij heeft het helemaal niks, het doet me nikst een pieper. Ik krijg het er niet koud of warm van. Hét nadeel van de statische visserij (dus met piepers) vind ik dat er heel veel, (te veel) vissers bijkomen die op deze manier begínnen met vissen. Omdat het zo 'gemakklijk' is. Tentje, hengeltjes, kratje, jointje, en vissen maar. Deze gasten missen behoorlijk wat ervaring en verzieken veel voor andere serieuze vissers.

            Ieder zijn hobby, helemaal mee eens.

            Gr. Pierre


            [Gewijzigd door Pierre op 04-06-06 at 10:12 PM]

            Reageer

            • warhead
              Specimen Hunter
              • 27-09-2003
              • 1498
              • haacht

              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door wouter123

              heey robit

              nou zo erg vind ik het niet dat men beetverklikers gebruikt maar...
              zeg nou eerlijk wat is leuker een boek lezen met een beed verklikker of de hele tijd op je dobber/topje van je hengel hengel geconsentreert.
              ik dat laatste
              en dan zie je je dobber bewegen of topje dan.
              dan begint je hart al harder te kloppen.
              dan gaat je dobber onder.
              poe dan krijg je het opeens warm.
              dus ik denk niet dat ik met beedverklikker ga vissen.
              ik doe het dus gewoon op de ''goedkopen" manier.
              En als je nu net als ik vorig jaar eens 18 uur moet wachten op die ene beet, wat niet zelden voorkomt. Dan blijf je echt niet geconcentreerd op die waker kijken, das gewoon niet te doen. Ik dacht dat vroeger ook van das nu toch geen vissen meer maar als je dan serieus begint te karperen dan ben je blij dat die dingen bestaan. En dan lig ik lekker te soezen int zonneke op menen bedchair. Kan wa studeren en zo kunt ge uwen tijd nog nuttig doorbrengen ook.
              om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
              trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

              Reageer

              • wouter123
                Frequent aanwezig
                • 11-03-2006
                • 184
                • achterhoek

                #8
                ik ben nog steets niet voor karper.
                maar bij ons is het niet zo handig een pieper.
                er zit zo veel karper en ook kleine karpertjes.
                dus je wacht ff vang je wat.
                wacht je weer ff.
                gooi je voor de kant staat hij heel iets slapper zit er soms gewoon een vete karper aan.
                en met piepers al er veel wind staat...

                Reageer

                • Visser from Belgium
                  Newbie
                  • 01-03-2006
                  • 20

                  #9
                  Als ik op karper vis, gebruik ik altijd een hengel met dobber eraan voor onder de kant te vissen, en mijn afstandhengel gooi ik aan de andere kant in en die leg ik in mijn pieper. Ik kan dus niet zonder pieper. En piepers hoeven niet echt duur te zijn hoor. Mijn pieper (een oud model) koste iets van een 7 euro (met korting) , en hij werkt perfect. Als je een paar dobbertjes kapottrekt in het riet, ben je ook al vlug 7 euro kwijt. En met piepers als er veel wind staat? Met een dobber heb ik dan meer problemen...

                  Reageer

                  • Pieter Stam
                    Tinca Tinca
                    • 11-10-2002
                    • 2882
                    • NL

                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door warhead

                    En als je nu net als ik vorig jaar eens 18 uur moet wachten op die ene beet, wat niet zelden voorkomt. Dan blijf je echt niet geconcentreerd op die waker kijken, das gewoon niet te doen. Ik dacht dat vroeger ook van das nu toch geen vissen meer maar als je dan serieus begint te karperen dan ben je blij dat die dingen bestaan. En dan lig ik lekker te soezen int zonneke op menen bedchair. Kan wa studeren en zo kunt ge uwen tijd nog nuttig doorbrengen ook.
                    Dat is 'm nou net ook het verschil warhead. Als je met de pen zit moet je proberen die aanbeet binnen een uur of 5 te forceren. Dat kan dus door de vis te gaan zoeken. Op sommige wateren kún je bijna niet zonder piepers. Dan vind ik het ook niet meer dan logisch dat er mee wordt gevist. Die zijn op andere manieren gewoon niet aan te pakken. Ik kan wel op de Maas met de pen gaan zitten: dat gaat gewoonweg niet. En de riviervisserij lijkt me machtig om te doen, met piepers welteverstaan.

                    Gr. Pierre

                    Reageer

                    • karperkoning
                      Karpervisser!
                      • 13-12-2005
                      • 878
                      • AELSE

                      #11
                      Hét nadeel van de statische visserij (dus met piepers) vind ik dat er heel veel, (te veel) vissers bijkomen die op deze manier begínnen met vissen. Omdat het zo 'gemakklijk' is. Tentje, hengeltjes, kratje, jointje, en vissen maar.
                      zo doen ze niet allemaal hoor
                      er zijn er ook die gaan vissen in plaats van wat te 'kuiten'
                      maar ik denk wel dat je gelijk hebt als je zegt dat het makkelijk beginnen is...
                      ik ben ook begonnen met pennen..maar het statisch doet tog wat meer met me..
                      zoals ik zei een krijsende piepers doet me meer dan een dobber die ondergaat...
                      nogmaals ieder zijn hobbie
                      iedereen doet deze mooie sport op zijn eigen manier...
                      ik statisch en jij bijvoorbeeld met de pen...

                      Ralph
                      http://www.carpteamelsloo.tk

                      http://www.hsv-juliana.tk

                      Helemaal Karpervisser !!!
                      Karp Fishing 4 live!

                      De groeten
                      Ralph

                      Reageer

                      • warhead
                        Specimen Hunter
                        • 27-09-2003
                        • 1498
                        • haacht

                        #12
                        Toch effe zeggen dat de moeilijkheidsfactor aan uw water ligt en nie aan de manier van vissen. Het heeft mij toch een vol seizoen gekost eer ik deftig mene vis gevangen kreeg opt kanaal. Het is echt meer dan gewoon lijntje inwerpen en zien wat er gebeurt.
                        om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
                        trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

                        Reageer

                        • karperkoning
                          Karpervisser!
                          • 13-12-2005
                          • 878
                          • AELSE

                          #13
                          ja maar een beginner begint niet op een kanaal of een groot meer.
                          die zoeken de parkvijvers op vol karpertjes.waar ik trouwens nog veel lol heb vandaag heb ik er nog 12 gevangen
                          ik wet het niet zeker maar ik geloof niet dat je op een groot meer 12 runs per dag hebt...
                          het enige verschil is dat de karpers die ik van tot 8 kilo 3 keer ze licht zijn dan die wat jij vangt
                          maar het is niet moeiluk om wat te vangen op een parkvijvertje..tuurluk wat moeite moet je er altijd voor doen ma je hoeft niet het water in kaart te zetten

                          Ralph
                          http://www.carpteamelsloo.tk

                          http://www.hsv-juliana.tk

                          Helemaal Karpervisser !!!
                          Karp Fishing 4 live!

                          De groeten
                          Ralph

                          Reageer

                          • warhead
                            Specimen Hunter
                            • 27-09-2003
                            • 1498
                            • haacht

                            #14
                            Ik ben begonnen opt kanaal, khad wel lichte voorkennis maar da was lang nie genoeg. Nachten aan een stuk geblankt en soms ist dan goe om op zo ne vijver op adem te komen maar da wachten werd beloond.
                            En vorig jaar kregen we op 1 dag 14 runs op een meer van 12 ha, dus het is echt wel mogelijk. Waren met 2 man, begonnen om 7 uur en tegen een uur of 12 toen het wat warmer begon te worden konden we eindelijk onze 4de hengen ingooien en ons is op ons gat zetten. Zo'n dage kome natuurlijk nie echt veel voor ma het gebeurt wel is.
                            om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
                            trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

                            Reageer

                            • Slafes
                              Sportvisser
                              • 31-01-2003
                              • 844
                              • Leuven

                              #15
                              Vraag me dikwijls af of een aantal karpervissers gewoon stokdoof zijn... Al mijn molens maken een tikkend geluid als ze aflopen...

                              Als ik op de vijver op karper ga, dan neem ik 2 simpele ijzers, hang mijn lance daar in, en als die afgaat hoor ik tik tik tik tik tik etc of als er een enorme run op zit hoor ik ziiiiiiiiiiiiiiiii. Moet dat meer zijn vraag ik me af?

                              Ik blijf dan ook in de buurt van mijn lijnen zitten en ga geen 50 meter er vanaf zitten, of in de auto kruipen ofzo, en ik vis eveneens geen nachten. Ik vind het nog steeds een beetje nutteloze kosten voor mij, wat een ander doet, daar moet ik niet tussenkomen... Maar hoeveel verhalen lees je niet van mensen die midden in de nacht wakker worden van het getik omdat ze hun beetmelders vergeten inschakelen hebben?
                              http://www.wandelendetakken.be

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎