Wat voor hengel voor een beginner (kind)

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Moeder
    Newbie
    • 07-11-2010
    • 1
    • Eindhoven

    Wat voor hengel voor een beginner (kind)

    Beste vissers,

    Mijn zoontje wordt bijna 9 en wil voor zijn verjaardag graag een hengel en een vergunning. Het lijkt hem heel leuk om te gaan vissen, hij heeft het echter nog nooit gedaan.
    Aangezien ik zelf ook helemaal geen ervaring heb met vissen, hoop ik hier dus wat tips en adviezen te krijgen zoals:
    - wat voor materiaal zou hij nodig hebben? (en dan niet meteen voor honderden euro's, maar gewoon om uit te proberen of hij vissen inderdaad zo leuk zou vinden)
    - hoe zit dat met zo'n vergunning en waar mag/kun je dan vissen
    - wat voor vissen kun je dan vangen? En moet je dan nog ergens rekening mee houden?
    - heeft er nog iemand tips voor vislocaties in de omgeving Eindhoven/Veldhoven?

    Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties!

    Groetjes van een moeder
  • Tim1995
    Lerende visser
    • 04-11-2009
    • 245
    • Overijse

    #2
    Kijk eens op stekkie.nl, daar vind je een heleboel informatie terug.
    Zoals het stekkie-paket voor beginende vissers.
    http://delanevissers.skynetblogs.be/...-van-de-vijver
    Mijn favoriete stek

    Reageer

    • Rolla
      Allroundvisser
      • 03-05-2009
      • 2325
      • Ter Apel

      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Moeder
      Beste vissers,

      Mijn zoontje wordt bijna 9 en wil voor zijn verjaardag graag een hengel en een vergunning. Het lijkt hem heel leuk om te gaan vissen, hij heeft het echter nog nooit gedaan.
      Aangezien ik zelf ook helemaal geen ervaring heb met vissen, hoop ik hier dus wat tips en adviezen te krijgen zoals:
      1. wat voor materiaal zou hij nodig hebben? (en dan niet meteen voor honderden euro's, maar gewoon om uit te proberen of hij vissen inderdaad zo leuk zou vinden)
      2. hoe zit dat met zo'n vergunning en waar mag/kun je dan vissen
      3. wat voor vissen kun je dan vangen? En moet je dan nog ergens rekening mee houden?
      4. heeft er nog iemand tips voor vislocaties in de omgeving Eindhoven/Veldhoven?

      Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties!

      Groetjes van een moeder
      1. Vaste hengel met bijvoorkeur een lengte van minimaal 5 meter, schepnet, stoeltje, hengelsteunen, viskoffer met klein materiaal (nylon, haakjes, dobbers, peilloodje, hakensteker e.d.), madendoos e.d.

      2. Kijk eens op http://www.sportvisserijnederland.nl...vispas%5Fcheck om te bepalen welke vergunning hij nodig heeft.

      3. In pricipe kun je met vaste hengel verschillende soorten witvis vangen.

      4. Geen idee, maar heb je geen ervaren vissers in de familie of kennissenkring, zodat hij daar eens mee op pad kan. Die vissers hebben meestal ook nog wel een hengeltje over waar je zoontje mee zou kunnen vissen.

      Als tip wil ik je meegeven om eens bij een hengelsportzaak in de buurt binnen te lopen en je daar te laten informeren mocht hij het vissen leuk vinden.
      Vaste stok | Match | Feeder

      Reageer

      • reijntjes
        Swingt(o)(i)pper
        • 12-12-2005
        • 3497
        • Asten

        #4
        Hoi Moeder,

        Even naar de Stek in de Bredalaan . Ik weet zeker dat ze je daar goed gaan helpen !

        groetjes
        Groeten

        Frank

        2015 de Belgen verslagen in eigen huis
        2016 walk-over Blauforlaet !
        2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
        2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
        2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !

        Reageer

        • kantvisserke
          Newbie
          • 17-01-2009
          • 25
          • wevelgem belgië

          #5
          ik heb onlans een jong gastje de beginselen van het vissen geleerd, ik heb hem een vijftal keren meegenomen naar het water.
          De eerste keer dat ik hem zag vissen was dat met een houten tak waar hij een lijntje aan vastgeknoopt had.
          Ik heb hem een oude hengel van mij gegeven (6meter) en wat klaargemaakte lijntjes,onthaker en een doosje om maden in te doen. Om dat ik ook het gevoel had dat hij er goed ging voor zorgen.
          En een 3 maanden later vist die jongen nog steeds met hetzelfde dat hij gekregen heeft.
          Doet bijna al alles zoals ik het hem heb geleerd.
          Zo zie je het is beter dat hij met iemand een paar keer kan meegaan zodat hij de beginselen van het hengelen goed aangeleerd krijgt. Misschien iemand uit jullie buurt die ook wat op overschot liggen heeft?

          Reageer

          • Vissertjuh66
            Frequent aanwezig
            • 02-09-2010
            • 157
            • Deest (Gld)

            #6
            Kijk voor de stekkieset van ultimate daar zit eigenlijk alles in wat ie nodig heeft.
            Kijk voor meer informatie op sportvisserijnederland.nl of laat je inlichten bij de ditchsbijzijnde hengelsportzaak.

            Reageer

            • LucasW
              Newbie
              • 31-10-2010
              • 6
              • Amsterdam

              #7
              Onze ervaringen

              Hallo Moeder,

              Mijn zoon van zeven, nu acht, vroeg mij: "zullen wij gaan vissen". Nog nooit heb ik zelf een vis gevangen. Hier wil ik onze ervaringen met jou delen.

              Allereerst hebben wij gekeken wat voor vergunning je moet hebben en waar je kunt vissen. Wij wonen in Amsterdam. en hebben gekeken op visplanner.nl. Wij hebben gekozen voor een kleine vispas (EUR 13,50 per jaar) op mijn naam. Omdat mijn zoon nog niet kan zwemmen, mag hij alleen onder mijn begeleiding naar de waterkant gaan. Met de kleine vispas mag je een kind onder 12 jaar begeleiden.

              Daarna hebben wij ons laten adviseren bij een hengelsportspeciaalzaak. De verkoper adviseerde een 3 m telescoophengel van EUR 10. Alles bij elkaar waren wij EUR 15 kwijt. Nu vangen wij brasems van ongeveer 3 pond uit de Amsterdamse grachten. Inmiddels vinden wij dat we een langere hengel nodig hebben. Misschien was het beter om meteen een langere hengel te kopen.

              Aan de waterkant zijn de rollen zo verdeeld: ik ga naar de dobber kijken en genieten van de omgeving. Mijn zoon gaat een beetje rennen en spelen. Als we beet hebben landt mijn zoon de vis met een net. Ik maak een foto, waarna de vis weer te water gaat en wegzwemt. Aan het eind van de middag komt mijn vrouw ons ophalen van haar werk, driken wij een glaasje en fietsen we terug naar huis.
              LucasW

              Reageer

              Working...
              😀
              😂
              🥰
              😘
              🤢
              😎
              😞
              😡
              👍
              👎