Polen boos over vooroordelen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Master
    Voerboer
    • 26-02-2007
    • 1148
    • Zoetermeer

    #16
    Vis meenemen om te eten is de normaalste zaak van de wereld. Behalve in Nederland want hier vangt men liever een vis meer per sessie dan dat ze aan een ander gegunt worden om te eten. Rond de generatie van mijn vader en de generaties daarvoor was het de normaalste zaak om vis mee naar huis te nemen en te eten, zelfs Karper. Hard gebakken Voorn....heerlijk.
    Niet alle Polen vissen dus niet alles over 1 kam scheren. Bovendien vreet een flinke kolonie Aalscholvers in 1 jaar meer vissen weg dan alle vissende Polen hier in Nederland bij elkaar.
    De zere plek zit 'm denk ik vooral bij de Karpers. We geven ze namen, maken er meer foto's van dan van onze kinderen, wegen ze nauwkeuriger op gewichttoename dan onze kinderen, bedenken betere voedselpatronen dan voor onze kinderen en staan ze zelfs te knuffelen. Tja en dan gaat Henkie met de scheve schub mee met een buitenlander om opgegeten te worden. Ineens zijn dan alle Polen slecht. Nou, ik ken zat Polen en werk er vaak mee samen. Er mankeert helemaal niets meer aan een Pool dan aan een Nederlander. Sterker nog, zij delen tenminste die vis met je terwijl een Nederlander die in zijn vriezer legt.
    Theo de Kreij.
    www.natuurzorg.eu

    Hou van de natuur, laat je stek schoon achter

    Reageer

    • Foxdonut
      I have a bream!
      • 09-04-2010
      • 1237
      • Gro

      #17
      Ik schrik er een beetje van dat zoveel mensen op"eens" klikken op een poll met de vraag "Ik ben het met het vooroordeel ...."

      Betekend dat daadwerkelijk dat die personen zo vooringenomen zijn? Met andere woorden ik ken geen Pools persoonlijk maar ik klik toch maar lekker op "eens", is het dan werkelijk zo erg om een beetje verder te kijken dan je neus lang is ?
      Groet,

      Foxdonut


      www.wedstrijdvisser.com

      Alles voor de witvisser en wedstrijdvisser....

      Reageer

      • martinwinschoten
        ONVOORSTELBAAR
        • 17-02-2008
        • 798
        • Winschoten

        #18
        Dit zijn altijd gevaarlijke discussies. Er zijn altijd mensen die zich aangesproken c.q. beledigd voelen. Ik moet eerlijk zeggen dat nagenoeg alle Polen, Duitsers en Russen zich niet aan de regels houden tijdens het vissen hier aan de grens. Geen excuus dat ze niet weten wat ze aan het doen zijn, want als er een controleur aan komt proberen ze er nog alles aan te doen om de dingen die niet mogen te verkwanselen. Hiermee spreek ik alleen de Polen die dat doen en niet de Polen die niet vissen. Kritiek mag, mits het goed onderbouwd is.
        Team Bobs hengelsport Prinz Royal

        Team Attrafish Nederland

        Reageer

        • Opperprutser
          Van Alver tot Zeelt
          • 27-08-2010
          • 99
          • Roswinkel

          #19
          Als we massaal niet Nederlanders de grens over laten steken om zich hier te vestigen of hier fortuin te komen laten maken dan zal je toch stil moeten staan bij de consequenties. Ieder land heeft regels en wetten en daar heb je jezelf als "vreemdeling" naar te gedragen. Als na verloop van tijd blijkt dat een bepaalde groep op een bepaald vlak regelmatig over de streep heen gaat mag dat benoemt worden en alles in het werk gesteld om dat probleem op te lossen. Uit oud sociaal gebruik is het vreselijk "not done" dat te benoemen. Ik vind dat kolder.
          We zijn bang om op andermans tenen te gaan staan maar dat is soms de enige manier om iets over te brengen als normale educatie niet lukt.
          Als je dan toch wil vissen, doe het dan met echte hengels!

          Reageer

          • henkus
            Met enige kennis...
            • 23-12-2008
            • 457
            • hoogmade

            #20
            Oorspronkelijk geplaatst door Foxdonut
            Ik schrik er een beetje van dat zoveel mensen op"eens" klikken op een poll met de vraag "Ik ben het met het vooroordeel ...."
            Er staat niet vooroordeel maar voordeel.....

            In mijn werk werk ik niet alleen met nederlanders maar ook met marokanen, polen en andere nationaliteiten.
            Bij iedere nationaliteit hebik zowel positieve als negatieve ervaringen.

            Wat mij het meest opvalt ten opzichte van nederlanders is dat de eigenschappen vaak meer nijgen naar of heel goed of heel slecht, dus of erg gemotiveerd en gekwalificeerd of erg ongemotiveerd en slecht gekwalificeerd
            (tewijl nederlanders veelal daar tussen blijven hangen, dus een beetje middenmoot)

            ik mag er denk dus ook wel van uit gaan dat deze eigenschappen zich niet alleen op de werkvloer plaatsvinden maar ook in hun vrije tijd.

            Erg jammer voor de erg goed in deze maatschappij functioneerende personen dat de mindere zo'n indruk achterlaten, aantallen ken ik niet maar ik heb het gevoel dat de mindere exemplaren in de meerderheid zijn, wat extra zuur is voor de goede

            Reageer

            • Foxdonut
              I have a bream!
              • 09-04-2010
              • 1237
              • Gro

              #21
              Oorspronkelijk geplaatst door henkus
              Er staat niet vooroordeel maar voordeel.....

              Volgens mijn staat het verkeerd getypt, ben gemakshalve maar uitgegaan dan van 'vooroordeel' dat is makkelijker in de context te plaatsen.

              Hoe interpreteer jij de stelling dan? Ik ben het 'eens' met het voordeel?
              Groet,

              Foxdonut


              www.wedstrijdvisser.com

              Alles voor de witvisser en wedstrijdvisser....

              Reageer

              • Eduard
                Moderator
                • 11-08-2004
                • 3278
                • Sappemeer

                #22
                Oorspronkelijk geplaatst door Foxdonut

                Hoe interpreteer jij de stelling dan? Ik ben het 'eens' met het voordeel?
                Ik interpreteer al helemaal niks meer, dit zijn namelijk m.i. eindeloze en zinloze discussies die op een gegeven moment helemaal niet meer over het onderwerp gaan waar ze ooit mee zijn begonnen, met een Wildersniveau van hier tot Warschau (dat is de hoofdstad van Polen trouwens)..... Mensen horen toch alleen maar wat ze willen horen. Horen de klok wel luiden maar weten niet waar de klepel hangt enzo. Bespaar je de moeite Foxdonut, ik ga ook niet meer in discussie over dit soort dingen...eigenlijk "mam to wzystko w dupie!" (en zoeken jullie dat maar eens op met googletranslate).
                groet,
                Eduard

                Reageer

                • Bollekneiter
                  Met enige kennis...
                  • 11-02-2010
                  • 479
                  • Amsterdam

                  #23
                  Eduard wat is wzystko?

                  Reageer

                  • Eduard
                    Moderator
                    • 11-08-2004
                    • 3278
                    • Sappemeer

                    #24
                    Zie je wel... laat ik me toch nog opnaaien, ik bedoel natuurlijk: "wszystko"
                    groet,
                    Eduard

                    Reageer

                    • martinwinschoten
                      ONVOORSTELBAAR
                      • 17-02-2008
                      • 798
                      • Winschoten

                      #25
                      Oorspronkelijk geplaatst door Eduard
                      Ik interpreteer al helemaal niks meer, dit zijn namelijk m.i. eindeloze en zinloze discussies die op een gegeven moment helemaal niet meer over het onderwerp gaan waar ze ooit mee zijn begonnen, met een Wildersniveau van hier tot Warschau (dat is de hoofdstad van Polen trouwens)..... Mensen horen toch alleen maar wat ze willen horen. Horen de klok wel luiden maar weten niet waar de klepel hangt enzo. Bespaar je de moeite Foxdonut, ik ga ook niet meer in discussie over dit soort dingen...eigenlijk "mam to wzystko w dupie!" (en zoeken jullie dat maar eens op met googletranslate).
                      Wildersniveau? Kijk nu voel ik me beledigd Edje
                      Team Bobs hengelsport Prinz Royal

                      Team Attrafish Nederland

                      Reageer

                      • speciman
                        zo kalm als een zalm
                        • 07-05-2010
                        • 347
                        • maas

                        #26
                        Oorspronkelijk geplaatst door Foxdonut
                        Ik schrik er een beetje van dat zoveel mensen op"eens" klikken op een poll met de vraag "Ik ben het met het vooroordeel ...."

                        Betekend dat daadwerkelijk dat die personen zo vooringenomen zijn? Met andere woorden ik ken geen Pools persoonlijk maar ik klik toch maar lekker op "eens", is het dan werkelijk zo erg om een beetje verder te kijken dan je neus lang is ?
                        eigelijk moet het nu 8-10 zijn ik drukte prongeluk op eens

                        Reageer

                        • Tom Meertens
                          Feedervisser
                          • 05-12-2008
                          • 182
                          • Philippine

                          #27
                          Heb niet zulke goede ervaringen met Poolse vissers .
                          Ben secretaris van een visclubje , en ik doe regelmatig controle op de benodigde papieren .
                          Ik heb dezelfde Poolse visser tot 3x toe moeten vertellen dat hij op een bepaalde vijver niet mocht vissen omdat deze voor de jeugdleden bestemd is .
                          Ben nog zo sportief geweest om er verder geen werk van te maken .
                          Ik tref meerdere malen per seizoen Poolse vissers aan die illegaal zitten vissen , vaak tref je nadien lege Aldi of Lidl blikken of flessen aan + de nodige plastic zakken welke in de struiken gegooid worden .
                          En Karpers gaan dus gewoon mee , terwijl hiervoor bij ons een meeneem verbod is ingesteld .
                          Zoals al gezegd is mag je iedereen niet over één kam scheren , ik ben het daar ook wel mee eens maar toch .

                          Tom .

                          Reageer

                          • speciman
                            zo kalm als een zalm
                            • 07-05-2010
                            • 347
                            • maas

                            #28
                            Kijk dat het nu veel door deze mensen word gedaan klopt, maar dat ze nu allemaal slecht zijn is toch te kort door de bocht.[hiervoor al genoemd als over een kam scheren]
                            Als je ergens vist moet je je aan de regels houden pool of niet straffen doe we ze toch wel.[heerlijk zulke nuttigeloze discussies]

                            Groetjes speciman

                            Reageer

                            • tester
                              Maas en Waal visser
                              • 06-03-2004
                              • 2596
                              • Son

                              #29
                              Hallo

                              wat veel mensen niet in de gaten hebben is

                              als je met EEN vinger naar een ander wijst en je kijkt naar je hand blijken er DRIE vingers naar je zelf te wijzen
                              gr Gerard

                              Reageer

                              • PeBo
                                Hengelaar
                                • 29-09-2007
                                • 2636
                                • Oosterhout

                                #30
                                Gerard,

                                Voor deze geef ik jou nou eens honderd punten.
                                ]Member of the Easterwood dreamteam.
                                Also member of the Winning team 2012 en 2014. 67% winnings over the last three years

                                Groeten,
                                PeBo.

                                Reageer

                                Working...
                                😀
                                😂
                                🥰
                                😘
                                🤢
                                😎
                                😞
                                😡
                                👍
                                👎