dropshotten

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • speciman
    zo kalm als een zalm
    • 07-05-2010
    • 347
    • maas

    dropshotten

    Best medevissers, kan iemand mij een goed uitlegen hoe dropshotten werkt maar vooraal welk materiaal je nodig hebt!.
    Het principe van dropshotten snap ik wel, maar er zijn nog een paar kleine dingetjes waar ik graag antwoord op zou willen krijgen;

    hoe duur is een standaard dropshot uitrusting[afgezien shadjes/aas en hengel en lijn]?

    En wat als er snoek op dat water zit? hoe kan je ze vermijden/snoekproof maken?

    Maakt het uit of je een special dropshothaak gebruikt? of kan je ook een normale haak met een speciale knoop op de lijn zetten?

    kan je ook 2 shadjes/anderkunstaas gebruiken[boven elkaar]

    Hoe zwaar moet het loodje zijn+ wat is de ideale hoogt voor dropshot[niet i.v.m afstand want dan moet het hoger op de lijn]

    Graag hulp hiermee, vindt je somige vragen een beetje vaag gesteld zeg het me![aardig]

    Groetjes speciman
  • speciman
    zo kalm als een zalm
    • 07-05-2010
    • 347
    • maas

    #2
    ik heb ook gehoord dat je een soort zijlijntje kan monteren als de vissen voorzichtig aan het azen zijn, werkt dit echt of is het verschil maar klein?

    Groetjes speciman

    Reageer

    • Rolla
      Allroundvisser
      • 03-05-2009
      • 2326
      • Ter Apel

      #3
      Ik ben graag bereid iemand te helpen, maar verwacht ook van diegene dat hij laat blijken zelf al enige moeite gedaan te hebben. Uit jouw vraagstelling blijkt niet dat je al enige moeite gedaan hebt.

      Ik heb even in de adresbalk zoeken.nl ingetikt en krijg gelijk een aantal goeie resultaten:



      Als je hier op het forum even in de zoekmachine dropshotten invult krijg je ook een paar resultaten:



      Over dropshotten is al genoeg geschreven dus ik stel voor dat je dit eerst even doorneemt. Mocht je nog nog vragen hebben probeer ze dan gericht te stellen.

      Succes.
      Vaste stok | Match | Feeder

      Reageer

      • speciman
        zo kalm als een zalm
        • 07-05-2010
        • 347
        • maas

        #4
        Beste Rolla deze 2 links die je hebt opgeschreven beanwoorden nog niet alle vragen.
        En ik heb nu al een aardig tijdje gezocht op google en al veel gevonden maar nog niet alles.
        Hoe maak je snoekproof?
        Welk lood gewicht voor welk water?
        Kan je ook in sloten/plassen vissen?

        deze zijn naar mijn mening nog niet compleet beantwoord door het internet.

        Bedankt en Groetjes Speciman

        Reageer

        • speciman
          zo kalm als een zalm
          • 07-05-2010
          • 347
          • maas

          #5
          Ik heb zelf nog even een ander vraagje, hoe moet je een vlieg/nimf aan je lijn monteren voor boven je shad?
          misschien een beetje of topic, maar ik vondt het nutteloos om voor zoeen kleine vraag een nieuwe topic te openen.

          Groetjes speciman

          Reageer

          • klaasjan
            experimenteren is leren
            • 22-07-2005
            • 19
            • prov Groningen

            #6
            Snoekproof.

            Geen fluocarbon gebruiken maar staaldraad als onderlijn. De haak vastzetten tussen sleeves.

            Loodgewicht.

            Zo gering mogelijk. Het loodgewicht moet genoeg zijn om de dropshot altijd bij de bodem te houden. Verlies je het bodemcontact dan zul je een paar gram zwaarder moeten nemen. Het loodgewicht hangt oa af van de stroming, diepte, grootte aas, snelheid vissen.......Geen exakte getallen te noemen dus. Bij mij beginnen de gewichtjes met 3 gram.

            Waar.

            Je kunt overal vissen met de dropshot. Ook bij een vieze of bodem met rommel is de dropshot te gebruiken.

            Prijs.

            Hangt helemaal van jezelf af. Begin anders eerst met de spinhengel die je nu gebruikt. Molentje 1000 of 2500 erop en gaan met die hap.

            Reageer

            • speciman
              zo kalm als een zalm
              • 07-05-2010
              • 347
              • maas

              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door klaasjan
              Snoekproof.

              Geen fluocarbon gebruiken maar staaldraad als onderlijn. De haak vastzetten tussen sleeves.

              Loodgewicht.

              Zo gering mogelijk. Het loodgewicht moet genoeg zijn om de dropshot altijd bij de bodem te houden. Verlies je het bodemcontact dan zul je een paar gram zwaarder moeten nemen. Het loodgewicht hangt oa af van de stroming, diepte, grootte aas, snelheid vissen.......Geen exakte getallen te noemen dus. Bij mij beginnen de gewichtjes met 3 gram.

              Waar.

              Je kunt overal vissen met de dropshot. Ook bij een vieze of bodem met rommel is de dropshot te gebruiken.

              Prijs.

              Hangt helemaal van jezelf af. Begin anders eerst met de spinhengel die je nu gebruikt. Molentje 1000 of 2500 erop en gaan met die hap.
              Bedankt voor de info KlaasJan! hier kan ik wat mee.
              vooral het snoekproof dan kan ik met een gerust hart op baars en nu ook snoek vissen met dropshot

              Reageer

              • speciman
                zo kalm als een zalm
                • 07-05-2010
                • 347
                • maas

                #8
                Wat is eigelijk de beste loodvorm? of maakt dat helemaal niets uit?

                Groetjes speciman

                Reageer

                • klaasjan
                  experimenteren is leren
                  • 22-07-2005
                  • 19
                  • prov Groningen

                  #9
                  Naar het idee van Dietmar Isaiasch gebruik je een rond loodje voor een harde bodem en een langwerpig loodje voor de andere situaties. Het idee is dat het ronde loodje stuiterd op de harde ondergrond.
                  Naar mijn idee is het slechts marketing. Ik gebruik alleen de langwerpige variant. Of een spijker onder omstandigheden met veel hangers.

                  Kijk maar wat jou het beste lijkt.

                  Reageer

                  Working...
                  😀
                  😂
                  🥰
                  😘
                  🤢
                  😎
                  😞
                  😡
                  👍
                  👎