goeie informatie.

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • colshim
    *************
    • 10-02-2008
    • 231
    • VL.

    #16
    Precies wat ik denk , afstanden tot 40 meter vis ik met m'n shimano's als het richting 50 mtr gaat neem ik m'n 12/8 of speedmaster heavy , over de 50 meter m'n 13/8 , verder dan 70 mtr ga ik zelden .
    Ben ook voorstander van lichte korven maar 50 mtr met 20 gram ? Je zal er mischien wel eens geraken maar op bepaalde waters moet je nu niet bepaald gaan 'zaaien .

    mvg

    Marnik

    Reageer

    • klaasjan
      experimenteren is leren
      • 22-07-2005
      • 19
      • prov Groningen

      #17
      De hengel zal inderdaad gebruikt worden voor het vissen op grote brasems en zeelt. Er wordt oa gevist op een plas waar de vis wat verder van de kant ligt. Ook wordt er gevist op een kanaal waarvan ik de naam in een ander topic al vaker heb voorbij zien komen. Ik ben meer roofvisser en heb daar geregeld op snoekbaars gevist. Het is al meerdere keren gebeurd dat er geverticaald werd op een school brasems terwijl je snoekbaars verwacht. Helaas haak je wel eens een vis. Die wil ik graag ook eens vangen op een normale manier.Brasems 60++

      Op een andere plas verwacht ik zeelt 50++. Ik kan statisch gaan vissen met lichte karperhengels en wakers maar verwacht meer van de combinatie feederhengel en methodfeeder. Heel belangrijk is echter wel dat ik een mooie vis ook ervaar als groot door een buigende hengel.

      Reageer

      • klaasjan
        experimenteren is leren
        • 22-07-2005
        • 19
        • prov Groningen

        #18
        Ik heb de knoop doorgehakt. Het wordt in eerste instantie een Drennan stillwater. De hengel is geschikt voor gewichten tot 50/60 gram en buigt mooi op de vissen die ik vangen wil. Mijn tweede keuze was een Preston dutch master 12.8 of 11.8 of van hetzelfde merk een excel.

        Ook bij het feedervissen is het niet mogelijk om alles met één hengel te doen ben ik wel achter gekomen. Een compromis kan wel maar blijkt voor mij geen optie te zijn. Dan maar eerst een hengel om op een leuke manier grote vis te vangen op stilstaand water. Dan kan er na verloop van tijd altijd nog wel een type heavy genomen worden voor de visserij op stromend water en/of op grote afstand en/of met zware korven.

        Allemaal hartelijk bedankt voor de hulp.

        Reageer

        • Deemes
          Met enige kennis...
          • 06-09-2005
          • 335
          • Retie

          #19
          Prima keuze KlaasJan!
          Ik heb deze hengel zelf ook en ben daar uitermate tevreden van.
          Subliem afgebouwd, schitterende progressieve buiging en toch voldoend boddy voor het werpen.
          Bovendien het voordeel van de twee te gebruiken lengtes.
          Zoals de benaming zegt ideaal voor visserij op stilstaand tot matig stromende wateren.
          Hiervan ga je nog zeer veel hengelsportgenot ervaren!

          Dirk
          \'k Pak \'m \'beet\'!

          Reageer

          Working...
          😀
          😂
          🥰
          😘
          🤢
          😎
          😞
          😡
          👍
          👎