Preston Dutch Master River Hollow Tip Kit

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • preston-freak
    wedstrijd, specimenvissen
    • 12-04-2008
    • 1834
    • Oss

    Preston Dutch Master River Hollow Tip Kit

    Heeft iemand ervaring met of anders een mening over een Dutch Master River of de losse kit van 2 delen om op een bestaande Dutchmaster te zetten. In het laatste Witvistotaal-nummer is er over te lezen en ik heb ze op de beurs in Utrecht gezien. Zouden er echt voordelen zitten aan een vaste holle tip, zodat de hengel parabolischer af te steunen is en de werpeigenschappen zouden ook beter zijn. Ik zit te denken aan een kit voor mijn 14,2 130-grams DM's, voor zo'n 70,- heb je dan wel een halve (reserve)hengel.
    Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.
  • Harpie
    Specimen Hunter
    • 13-02-2003
    • 1009
    • Emmen

    #2
    Oorspronkelijk geplaatst door preston-freak
    Heeft iemand ervaring met of anders een mening over een Dutch Master River of de losse kit van 2 delen om op een bestaande Dutchmaster te zetten. In het laatste Witvistotaal-nummer is er over te lezen en ik heb ze op de beurs in Utrecht gezien. Zouden er echt voordelen zitten aan een vaste holle tip, zodat de hengel parabolischer af te steunen is en de werpeigenschappen zouden ook beter zijn. Ik zit te denken aan een kit voor mijn 14,2 130-grams DM's, voor zo'n 70,- heb je dan wel een halve (reserve)hengel.
    Preston,
    Ik zou het nog eens goed navragen of het wel op je 130 grammer past,

    Ik zie onderstaande tekst op Prestonfishing staan,

    De Preston Dutch Master River Hollow Tips zijn ontwikkeld om de Dutch Master 13'8 - 100 gram en de 14'2 - 160 gram te voorzien van deze holle toppen. Op deze manier kunt u een Originele Dutch Master omzetten naar een River uitvoering en van alle voordelen genieten welke de River uitvoering u kan bieden.


    Als u dus een Dutch Master 13'8 - 100 gram of/en een 14'2 - 160 gram in uw bezit heeft, kunt u deze met 1 van deze kits omvormen naar een River uitvoering.

    Gr,
    Harpie
    https://www.prestonfishing.nl/

    Reageer

    • preston-freak
      wedstrijd, specimenvissen
      • 12-04-2008
      • 1834
      • Oss

      #3
      Heb ik ook gelezen, maar die kerel op de visbeurs zei dat het kan, zo niet jammer dan, maar een 160-grammer staat anders toch op mijn verlanglijstje. Ik weet dan alleen niet of ik voor de river moet gaan of voor de gewone met een kit.
      Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

      Reageer

      • Kosmozz
        Match en Feeder
        • 25-07-2005
        • 1959
        • Hannut

        #4
        Werpeigenschappen zijn zeker beter. Dat is logisch omdat de top meer veerkracht zal hebben. Of de registratie beter is? Wellicht kunnen barbeelvissers hier op antwoorden, want die vissen veel met een dikkere avon tip.
        Carpe Diem

        Reageer

        • preston-freak
          wedstrijd, specimenvissen
          • 12-04-2008
          • 1834
          • Oss

          #5
          Als je in de volle stroming vist met zware korven komen de aanbeten toch wel door. Dus ik denk dat de riveruitvoering als 160 gram uitvoering meer nut heeft dan de 13,8 welke je niet echt vaak op hardstromende rivieren gebruikt, maar meer op kanalen en afstandswerk. Zo'n 13,8 gebruik ik weleens op de Maas, maar dan staat die bijna stil. Voor doorsnee afvoerdebieten vind ik de 14,2 130 grams ideaal en in het voorjaar dan misschien de 160 gram.
          Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

          Reageer

          • fpulles
            omgeturnd
            • 15-02-2008
            • 1260
            • Eindhoven

            #6
            Ik kan hier positief op antwoorden. de topkit set past ook op de 130grammer. Ik heb hem zonet gepast. Het was de bedoeling van preston om de parabolische aktie van de hengel, bij een statische visserij in harde stroming, iets te verminderen zonder afbreuk te doen aan de werp,- en vis eigenschappen. Hierin zijn ze bijzonder goed geslaagd. De opzet, als avon top is, m.i., volledig de mist in gegaan, vanwege de erg kleine oogjes, die zowel op de topkit set, als de river feeder, zitten. Echt een miskleun vind ik. Je kan er niet met goed fatsoen met een dikkere (25/oo) lijn, en een voorslag mee vissen, zoals ik vaak vis op Waal.

            Vwb. de beetregistratie kan ik er nog weinig van zeggen. Ik heb er nog maar 1 barbeel en 1 kopvoorn mee gevangen. Maar de werp,- en dril eigenschappen zijn onverminderd prima te noemen.

            Voor de rest is de river feeder wederom een topper als blanc, met sublieme werpeigenschappen. Mijn toppen liggen nu bij een hengelbouwer die er grotere ogen op gaat zetten.

            gr

            Frank
            oude hond kan ook trucjes leren

            Reageer

            • Rinko
              *************
              • 14-08-2005
              • 1117
              • ********

              #7
              Ik kan alleen over de visserij op barbeel spreken, die aanbeten zijn sowieso al niet te missen.

              Ik heb voor het komende barbeel seizoen de Preston Dutch master river 14.2 aangeschaft, super mooie actie en het voordeel van zo'n lange stok is dat we de barbeel verder bij de krib al hoog in het water kunnen krijgen, dus is er ook prima mee te vissen op barbeel als we hoog water hebben, de kans op verspelen van de barbeel is nu stukken minder.
              Ik zet korven van 150 gram zonder enige moeite weg en het werpen gaat veel nauwkeuriger.
              Ik heb helaas de hengel nog niet kunnen voelen tijdens een dril van een barbeel want ik heb er pas twee keer mee gevist, maar zal van het voorjaar hopelijk mooie dril momenten gaan beleven. ;-)

              Reageer

              • Rinko
                *************
                • 14-08-2005
                • 1117
                • ********

                #8
                In de trade guide 2011 catalogus (Preston Innovations/Korum staat trouwens dat deze River kit alleen te gebruiken is op de DM 13.8 -100gr en de DM 14.2 160 gr

                Reageer

                • preston-freak
                  wedstrijd, specimenvissen
                  • 12-04-2008
                  • 1834
                  • Oss

                  #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Rinko
                  In de trade guide 2011 catalogus (Preston Innovations/Korum staat trouwens dat deze River kit alleen te gebruiken is op de DM 13.8 -100gr en de DM 14.2 160 gr
                  Klopt, maar fpulles bevestigd mijn vermoeden/gedachte dat die ook op de 130-grams te gebruiken is. Alleen jammer dan van de te kleine geleideogen.
                  Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

                  Reageer

                  • Rinko
                    *************
                    • 14-08-2005
                    • 1117
                    • ********

                    #10
                    te kleine geleideogen? ik vis met 0.30 en geen problemen mee.
                    dit is de actie van de hengel ik weet niet hoe zwaar de vis was,helaas een losser.


                    Ja. Te kleine ogen Rinko, voor 25/oo en een voorslag van 35/oo. De (albright) voorslagknoop
                    rammelt door de ogen bij een inworp. Ze zijn amper groter dan een standaard feedertop.

                    Na aanpassing heb ik hier geen last meer van.

                    Frank

                    Reageer

                    • preston-freak
                      wedstrijd, specimenvissen
                      • 12-04-2008
                      • 1834
                      • Oss

                      #11
                      Ziet er goed uit Rinko, zo te zien valt het mee, als ze al niet een stuk groter zijn dan de ogen van een gewone feedertip.
                      Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

                      Reageer

                      • dona
                        Newbie
                        • 07-03-2006
                        • 26
                        • naaldwijk

                        #12
                        Interessante discussie hier.
                        Ik sta oop op het punt om een nieuwe feeder aan te schaffen voor de rivier (Waal ook voor barbeel) en grote afstand. Hieronder enkele opties waar ik tussen wil kiezen:
                        • Preston Dm 14'2 (130 g) eventueel met river kit
                        • Preston Dm 14'2 (160 g) eventueel met river kit
                        • Preston river feeder
                        • PvdWillik 4.20 feeder ook met hol carbon toppen

                        Enkele punten van aandacht van de Preston hengels is dat ze overal verkrijgbaar zijn, lekker licht en bijzonder krachtig, slechts 2 toppen, nauwe topogen bij de topkit, soepele hengel, in combinatie met hollow kit, is verschil tussen 130 gram en 160 gram groot?
                        Enkele punten van aandacht van de vdWillik feeder is: 4 toppen, wat stuggere hengel, niet overal verkrijgbaar (wel online te bestellen), iets zwaardere hengel, top ogen zijn mij onbekend, handige foudraal meegeleverd, ook holcarbon toppen.

                        Qua prijs verschillen de totaal plaatjes zoals hier geschetst elkaar niet zoveel. Ik ga binnenkort naar enkele hengelsportzaken om beide hengels met elkaar te vergelijken.

                        Hebben jullie nog aanvullingen op mijn overwegingen?

                        alvast bedankt voor jullie reacties.

                        Reageer

                        • preston-freak
                          wedstrijd, specimenvissen
                          • 12-04-2008
                          • 1834
                          • Oss

                          #13
                          De 130-grammer is niet te combineren met een river kit en de 160-grammer is net wat zwaarder. Verder niet blind staren op het aantal toppen, 2 is net te weinig, 4 eigenlijk te veel. Met de 130-grams DM vis ik vaak met de ontbrekende gele heavy-tip die je er dus los bij moet kopen. De zwaardere 160-grams komt alleen tot zijn recht met deze gele heavy en groene extra heavy-tip, want als de tip lichter kan dan de hengel ook. Het kunnen uitbreiden met de river-kit is een groot pluspunt. Verder is het een voorkeur voor harde of zachte hengels.
                          Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

                          Reageer

                          • fpulles
                            omgeturnd
                            • 15-02-2008
                            • 1260
                            • Eindhoven

                            #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door preston-freak
                            De 130-grammer is niet te combineren met een river kit en de 160-grammer is net wat zwaarder. Verder niet blind staren op het aantal toppen, 2 is net te weinig, 4 eigenlijk te veel. Met de 130-grams DM vis ik vaak met de ontbrekende gele heavy-tip die je er dus los bij moet kopen. De zwaardere 160-grams komt alleen tot zijn recht met deze gele heavy en groene extra heavy-tip, want als de tip lichter kan dan de hengel ook. Het kunnen uitbreiden met de river-kit is een groot pluspunt. Verder is het een voorkeur voor harde of zachte hengels.
                            Correctie!!

                            De 130 grammer is wel degelijk te combineren met een top-kit.

                            Of de hengel je dan nog ligt is een 2e.

                            Frank
                            oude hond kan ook trucjes leren

                            Reageer

                            • preston-freak
                              wedstrijd, specimenvissen
                              • 12-04-2008
                              • 1834
                              • Oss

                              #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door fpulles
                              Correctie!!

                              De 130 grammer is wel degelijk te combineren met een top-kit.

                              Of de hengel je dan nog ligt is een 2e.

                              Frank
                              Heb je dat dan geprobeerd? Het staat duidelijk omschreven dat die kit alleen op de 160-er past en ik heb navraag gedaan bij Preston die dat bevestigde.

                              Maar goed misschien past die kit wel over de steekpen, maar zoals je zegt moet de balans enzo dan nog wel goed zijn.
                              Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎