zitkist

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • felidae
    Newbie
    • 29-07-2010
    • 10
    • Lommel

    zitkist

    Ik ben op zoek naar een zitkist tegen deze zomer.
    Daarom zou ik eens willen weten welke kisten jullie hebben?
    En welke jullie mij aanraden?
    Het is voor een goedgebouwde kerel (130 kilo).
    Het moet gene zijn met een voetenplateau.
    Het maximum dat ik wil uitgeven is 400 euro.
  • preston-freak
    wedstrijd, specimenvissen
    • 12-04-2008
    • 1834
    • Oss

    #2
    Verweg de meeste zullen een Rive of Preston hebben en dus aanraden. Dit zijn gewoon goede kisten, maar het is dus een persoonlijke voorkeur. Op een kortings/opruimingsdag moet het mogelijk zijn om een goed merk voor 400,- te kopen en anders is 2e-hands een optie.

    Zelf had ik een super uitgebreide space station TX. Oersterk en degelijk door het stalen frame, maar hierdoor wel zwaar. Rive heeft bijv. de ST die binnen het budget past, ook met stalen frame en deze zijn sterker dan de duurdere modellen die wat zwakker zijn door het kunststof wat soms kan scheuren.

    Ik heb onlangs een Fox Euro MSB gekocht, omdat deze een stuk compacter en lichter is. Echte bevindingen heb ik nog niet, maar hij heeft natuurlijk wel de fox-kwaliteit en een aantal handigheden.

    Preston is prijstechnisch het beste en vooral het beste met de grote verscheidenheid aan offbox-steunen die minder duur zijn dan die van Rive.
    Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

    Reageer

    • gijs
      Eenvoud is onuitputtelijk
      • 31-03-2009
      • 159
      • Overijssel

      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door preston-freak
      Verweg de meeste zullen een Rive of Preston hebben en dus aanraden. Dit zijn gewoon goede kisten, maar het is dus een persoonlijke voorkeur. Op een kortings/opruimingsdag moet het mogelijk zijn om een goed merk voor 400,- te kopen en anders is 2e-hands een optie.

      Zelf had ik een super uitgebreide space station TX. Oersterk en degelijk door het stalen frame, maar hierdoor wel zwaar. Rive heeft bijv. de ST die binnen het budget past, ook met stalen frame en deze zijn sterker dan de duurdere modellen die wat zwakker zijn door het kunststof wat soms kan scheuren.

      Ik heb onlangs een Fox Euro MSB gekocht, omdat deze een stuk compacter en lichter is. Echte bevindingen heb ik nog niet, maar hij heeft natuurlijk wel de fox-kwaliteit en een aantal handigheden.

      Preston is prijstechnisch het beste en vooral het beste met de grote verscheidenheid aan offbox-steunen die minder duur zijn dan die van Rive.
      Zou je misschien het adres willen verklappen waar je een RIVE ST voor maximaal €400 kunt halen?
      (ze zijn trouwens geheel van aluminium)

      Reageer

      • preston-freak
        wedstrijd, specimenvissen
        • 12-04-2008
        • 1834
        • Oss

        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door gijs
        Zou je misschien het adres willen verklappen waar je een RIVE ST voor maximaal €400 kunt halen?
        (ze zijn trouwens geheel van aluminium)
        Wat dacht van bijv. Raven/Vlemmix. De Competion Club Station is een variant op ST, ook nog wel als voordeelpack voor €500,-. Zoals ik al zei een kortingsdag afwachten, regelmatig 25% en voilá zelfs minder als €400,-.
        Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

        Reageer

        • gijs
          Eenvoud is onuitputtelijk
          • 31-03-2009
          • 159
          • Overijssel

          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door preston-freak
          Wat dacht van bijv. Raven/Vlemmix. De Competion Club Station is een variant op ST, ook nog wel als voordeelpack voor €500,-. Zoals ik al zei een kortingsdag afwachten, regelmatig 25% en voilá zelfs minder als €400,-.
          Je had het over een ST en niet over een Competion Club....
          Die dingen zitten sowieso onder de €400, daar hoef je geen kortingsdagen bij Raven of Vlemmix voor af te wachten.
          Houd bij aanschaf van een Rive station (welke dat ook moge zijn) er wel rekening mee dat er nog een behoorlijk bedrag bij komt voor de aanschaf van steunen, lades etc.

          Reageer

          • Sport-Visser
            Frequent aanwezig
            • 25-08-2010
            • 179
            • Geldermalsen

            #6
            Zelf heb ik een Rive die beval prima maar ze zijn aardig aan de prijs.
            Als je je ogen de kost geeft op bepaalde site te kijken dan is er toch wel iets te koop ook 2e hand en ook wel nieuw . vr/gr Wim

            Reageer

            • colshim
              *************
              • 10-02-2008
              • 231
              • VL.

              #7
              Idd. gijs heb ook een ST , 400 euro ? doe gerust x 2 !!

              @ felidae ; zijn een hoop goede ' kisten ' ; rive, preston , maver , fox , colmic , ... maar eerlijk als je écht een dijk van een kist wil denk ik dat je 400 euro niet toekomt . ( sorry )

              mvg

              Marnik

              Reageer

              • preston-freak
                wedstrijd, specimenvissen
                • 12-04-2008
                • 1834
                • Oss

                #8
                Ach ja ik bedoelde XT, al die namen ook die ze gebruiken. Laat je vooral niet gek maken met al die prijzen en wat goed en niet goed is, een RX zit zelfs 3x boven zijn budget, wat een geld allemaal en echt veel beter zitten doet het echt niet. Het ziet er allemaal blits uit met zo'n ''carbonlook" maar dat is lang niet zo stevig. Houten laden zijn mooi, maar gevoeliger voor vervorming. Een middenklasser van Rive, zoals een ST doet precies wat een nog duurdere ook doet.

                Rive is goed, maar meer als 750,- uitgeven is een beetje overdreven, ik wil liever voor iets minder geld om de 3 à 4 jaar een nieuwe kunnen kopen. Trouwens voor €400,- heb je echt wel een dijk van kist in de vorm van een space station of X6S, superstevig ding en kun je lekker de meest ingenieuze steunen toepassen die ook redelijk prijsvriendelijk zijn. Zitten doet een space station ook goed, maar met de steunen en andere toebehoren kun je het vissen pas echt comfortabel maken en niet met een kist die op een Ferrari lijkt.

                Rive heeft dus 10x zoveel soorten modellen als preston in alle soorten maten. Misschien leuk, maar hier betaal je voor in de vorm van ontwikkelingskosten enzo.
                Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

                Reageer

                • Nick MC Daddy
                  Met enige kennis...
                  • 08-03-2004
                  • 316
                  • Noordwijkerhout

                  #9
                  Toch zit die RX wel errug lekker hoor, of zou dat alleen maar tussen m'n oren zitten ;-).

                  Reageer

                  • colshim
                    *************
                    • 10-02-2008
                    • 231
                    • VL.

                    #10
                    @preston freak een dijk van een kist mét alles erop en er aan voor 400 euro en kwalitatief hoog staan , sorry é je moet de mensen géén blaasjes wijsmaken he !
                    mvg
                    Marnik

                    Reageer

                    • henkus
                      Met enige kennis...
                      • 23-12-2008
                      • 457
                      • hoogmade

                      #11
                      idd. preston is een kist met een goede prijs kwaliteit verhouding, en zeker geen miskoop

                      rive is duurder qua prijs maar of die hogere prijs in verhouding staat met de kwaliteit, ik dat de verhouding bij preston beter is, goedkopere zitkisten bestaan ook, deze gaan veelal ook een beetje scheef, maar na een beetje zoeken kan je best een aanbieding vinden van een goedkopere kist die de verhouding weer rechttrekt

                      preston en rive, daar valt het niet mee oom een aanbieding te vinden

                      Reageer

                      • Nick MC Daddy
                        Met enige kennis...
                        • 08-03-2004
                        • 316
                        • Noordwijkerhout

                        #12
                        Of je moet er tweedehands een op de kop weten te tikken. Vaak zitten de (dure) accessoires er dan ook nog bij. Dan zul je ongeveer op max de helft van de nieuwprijs uitkomen.

                        Reageer

                        • breamman
                          Roegbainder
                          • 22-11-2010
                          • 131
                          • oude Pekela

                          #13
                          Advertenties van hengelsportzaken in Nederland, visspullen van sportvissers en testen van hengelsport producten.


                          heb je deze al eens bekeken ?????

                          een komplete kist nagelnieuw met alles erop en er aan
                          ook al eens over gelezen op matchfishing.nl
                          eat fishing, sleep fishing & live fishing.

                          Reageer

                          • haakie
                            liever veel dan groot
                            • 14-08-2010
                            • 60
                            • zeewolde

                            #14
                            als je een goede kist wil hebben koop je een milo.
                            er staat er 1 op marktplaats(nieuw),
                            denk als 400 beid heb je hem wel.

                            Reageer

                            • preston-freak
                              wedstrijd, specimenvissen
                              • 12-04-2008
                              • 1834
                              • Oss

                              #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door colshim
                              @preston freak een dijk van een kist mét alles erop en er aan voor 400 euro en kwalitatief hoog staan , sorry é je moet de mensen géén blaasjes wijsmaken he !
                              mvg
                              Marnik
                              Wat heeft volgens jou een Rive wel en een Preston of Milo niet? afgezien van dat felkleurige kunststof wat eerder vis afschrikt dan vis zou opleveren? Een space station heeft een minstens zo sterk frame als je het vergelijkt met een ST.

                              Zelf heb ik ook een Rive gehad en de kwaliteit is echt niet zoveel beter. Trays die niet goed boven elkaar uitgelijnd zaten, mede daardoor duwde ik geregeld de slotjes er af en brak zelfs op een gegeven moment, een lade die niet meer sloot en tijdens transport eruit viel etc.

                              Als je uiterlijk belangrijk vind moet je vooral een Rive kopen, wil je no-nonsense kunnen zitten en veel geld besparen dan een Preston of een ander merk in die prijsklasse.
                              Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎