hengelpacks Rive

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • gijs
    Eenvoud is onuitputtelijk
    • 31-03-2009
    • 159
    • Overijssel

    #16
    Oorspronkelijk geplaatst door willem300
    Tijdens de hengelbeurs in Utrecht raakte ik in gesprek met Ron Steyvers van het Shimano-team. Hij vist met de Fireblood en vindt het een fantastische hengel. Als deze (inter)nationale topper zo over een hengel denkt moet het wel een goeie zijn.
    Geheel volgens het WC eend principe...

    Reageer

    • The Frisian Viking
      NHSF Erelid
      • 27-06-2006
      • 5439
      • Feânwalden

      #17
      Tja wat vind je van een hengel!!!!!!!!!!!!!

      Kijk eerst eens naar jou eigen portemonnee wat wil en of kan je betalen voor een hengel.
      Wat verwacht jij van een hengel ( heel erg belangrijk )
      Ga eerst eens wat hengels proberen bij de winkelier en of vraag vissers die er mee vissen om eens ff het gevoel te krijgen.
      Member off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020

      ik knibbelje foar gjin ien

      The Frisian Viking

      Reageer

      • preston-freak
        wedstrijd, specimenvissen
        • 12-04-2008
        • 1834
        • Oss

        #18
        Jaja, ik weet ook wel wat de Fireblood kost, ik werd ff op het verkeerde been gezet door Foxdonut, omdat hij het had over een 8 jaar oude Spro en dan een Fireblood van €3000,-

        Wat iemand vind van een hengel, terwijl die door dat merk gesponsort wordt zeg me weinig. Voor dat geld mag je ook wel een héle goede hengel verwachten. Een Aernos of super ultegra is al heel wat voor de doorgewinterde wedstrijdvisser, maar zo'n fireblood of aspire ultegra lijkt me alleen weggelegd voor (semi)profs en/of promotievissers die gesponsort worden, tenzij je echt te veel geld hebt.

        Geld zegt inderdaad niet veel, zo vond ik mijn Exage AX toen ik die kocht fijner in de hand liggen, dan bijv, een duurdere speedmaster.
        Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

        Reageer

        • Ron
          Met enige kennis...
          • 06-02-2002
          • 356
          • Willemstad

          #19
          Ik ben dik trevrede met mijn CXR500 van preston.
          Die fireblood is erg strak ja, maar ook een strakke prijs.
          Die brasems kijken echt niet met wat voor hengel je vist.
          Als je topper ben kan je met een bamboestok een prutser met een Shimano Fireblood verslaan.
          Prutsvisser

          Reageer

          • Foxdonut
            I have a bream!
            • 09-04-2010
            • 1237
            • Gro

            #20
            Uiteraard... trouwens mannen de fireblood ligt ook lang niet binnen mijn budget hoor, maar misschien na een behoorlijk poos sparen en als de prijs nog wat gaat zakken omdat er weer nieuwe series uitkomen dat het dan wat uiteindelijk wat dichterbij kan komen.

            Wat vinden jullie van de super ultegra dan van shimano? heeft iemand die wel eens vast gehad?
            Groet,

            Foxdonut


            www.wedstrijdvisser.com

            Alles voor de witvisser en wedstrijdvisser....

            Reageer

            • Robin
              Vaste stok & Feeder
              • 26-11-2006
              • 490
              • Meerssen

              #21
              zo te lezen zijn vele van julie schimano fan, idd mooie stokken. Heb me er nog niet zo in verdiept omdat ik niet wist welke shimano packs bij mijn budget passen.

              De afgeschuinde bussen van de rive stokken, heeft dit een positie meerwaarde?
              groetjes Robin

              "De beste tijd moet nog komen"

              Reageer

              • jwhoveling
                Newbie
                • 23-06-2010
                • 41
                • coevorden

                #22
                hallo

                de afgeschuinde bussen hebben wel een voordeel zoals je al eerder aangaf.
                hier zijn ook doppen voor in de winkel te verkrijgen.

                Reageer

                • Tumba
                  kom net gekeken
                  • 02-09-2009
                  • 189
                  • Vlierden

                  #23
                  Ik heb ook met de exage gevist, maar was er eigenlijk niet zo gelukkig mee. Had vaak last van vastzittende delen vooral bij regenachtig weer. Ook had ik veel last van scheurvorming in de bussen. Heb nu ook een Faps hengel, die tot dusver uitstekend bevalt! Maar ja, ieder zijn favoriet, toch?

                  Gr Emiel

                  Reageer

                  • Noel Gulpen
                    Rutsekletser
                    • 11-10-2007
                    • 450
                    • Nieuwkuijk

                    #24
                    De Fireblood is een top hengel omdat je er eigenlijk alles mee kunt. Ik sprak Ron en Dieter over de stok. Ze moesten er in het begin heel erg aan wennen. hij is iets minder strak dan de Grauvel die ze hadden, maar wennen moet je aan alle hengels. Het is volgens mij een allround stok. Niet de strakste en ook zeker niet de lichtste, maar absoluut een mooie stok.

                    Zelf vis ik nu met een Sensas 764 (river) en een Garbolino G10. ik gebruik de 764 eigenlijk altijd, ook omdat je er ook alles mee kunt. Alleen tegen een iets vriendelijkere prijs. pack (3 5-delige setten en 2delig cupset kokers en fouderaal) 1600euro. als je zoekt krijg je hem ook wel voor 1400euro.

                    Wanneer je deze stok strakker wilt kun je bv voor een kleine meerprijs een topset van de hengels kopen van de stokken die hoger in de serie liggen. 774, 784 of 794.

                    wellicht dat dit wel binnen je budget valt
                    Noel Gulpen

                    Reageer

                    • Foxdonut
                      I have a bream!
                      • 09-04-2010
                      • 1237
                      • Gro

                      #25
                      Oorspronkelijk geplaatst door preston-freak
                      Jaja, ik weet ook wel wat de Fireblood kost, ik werd ff op het verkeerde been gezet door Foxdonut, omdat hij het had over een 8 jaar oude Spro en dan een Fireblood van €3000,-
                      Heehee mijn Spro Platinum Class is nog steeds een heel fijne hengel waar jongens zoals Koot, Surquin, Aufderhaar en Tamas Walter nog steeds mee vissen op de meest uiteenlopende wateren en visserij.
                      Destijds werden ze nog in italië gemaakt en nu worden die cresta's allemaal uit china gehaald

                      Als ie nog geproduceerd werd had ik zo een tweede gekocht, dat is nou eenmaal niet zo en dan ga je zoeken in bepaalde segment van allround wedstrijdstokken. Dat kun je zo gek maken als je wilt natuurlijk. Persoonlijk denk ik dat ik mijn huidige Spro nog steeds kan vergelijken met de Faps erre hq series en shimano en sensas stokken die rond de 1100 tot 1500eu moeten kosten.

                      Hehe ik moet mijn (stok) paardje wel even beschermen he, don't take it to serious
                      .
                      Aangepast door Foxdonut; 26-01-2011, 23:03.
                      Groet,

                      Foxdonut


                      www.wedstrijdvisser.com

                      Alles voor de witvisser en wedstrijdvisser....

                      Reageer

                      • Bas Nijmegen
                        wedstrijdvisser
                        • 13-01-2009
                        • 541
                        • Nijmegen

                        #26
                        Oorspronkelijk geplaatst door jwhoveling
                        zelf vis ik met Map deze heb ik zelf in de verkoop deze vind je niet in de winkels voor zo ver ik weet. het enige wat ik over deze hengel kan zeggen zou hem niet ruilen voor wat voor hengel dan ook maar dat is persoonlijk. ben deze hengel op diverse engelse forums tegen gekomen en heb door de vele reactie over dit merk een hengel gekocht.
                        @jwhoveling:
                        Je vist zelf met MAP zeg je.
                        Met welke dan? Want daar zit ook nog heel veel verschil tussen natuurlijk.
                        Ik ben zelf op zoek naar een goede hengel om op karperputten te vissen en hierbij heb ik ook de MAP hengels gezien. Het is jammer dat ik ze nergens in de hand kan houden om te vergelijken. MAP zou kwa prijs/kwaliteit veel voordeliger zijn volgens jou, maar een 625 kost ook nog steeds 1500,- euro. (Waarschijnlijk minder met wat standaard korting).
                        Zelf vis ik met de Garbolino G796. Een meer dan goede hengel, maar ben dus wel wat kwaliteit gewend. Ik zie het dus ook niet zitten om zomaar een 125 te kopen omdat die volgens het internet zeer goed is kwa prijs/kwaliteit verhouding.
                        Maar zoals het een echte Hollander betaamt wil ik natuurlijk zo goedkoop mogelijk een goede hengel hebben. \natuurlijk vis ik minder op de karperputten dan de normale wedstrijden. Met andere woorden; kun jij vertellen dan welke MAP vergelijkbaar is met een goede middenklashengel?

                        Gr. Bas
                        Gr. Bas

                        Een vis vangen is niet moeilijk.
                        Vis blijven vangen wel...

                        Reageer

                        • Joas
                          Frequent aanwezig
                          • 18-07-2009
                          • 199
                          • Breamcity

                          #27
                          Oorspronkelijk geplaatst door Tumba
                          Ik heb ook met de exage gevist, maar was er eigenlijk niet zo gelukkig mee. Had vaak last van vastzittende delen vooral bij regenachtig weer. Ook had ik veel last van scheurvorming in de bussen. Heb nu ook een Faps hengel, die tot dusver uitstekend bevalt! Maar ja, ieder zijn favoriet, toch?

                          Gr Emiel
                          Vis zelf met een exage BX, deze heeft een speciaal systeem op de bussen waardoor de delen vrijwel nooit meer vast komen te zitten. Van scheuren heb ik ook geen last, de bussen van de BX zijn verstevigd, mede omdat de stok in Engeland ook op de commercials wordt gebruikt voor de karpervisserij.

                          Reageer

                          • preston-freak
                            wedstrijd, specimenvissen
                            • 12-04-2008
                            • 1834
                            • Oss

                            #28
                            Oorspronkelijk geplaatst door Foxdonut
                            Heehee mijn Spro Platinum Class is nog steeds een heel fijne hengel waar jongens zoals Koot, Surquin, Aufderhaar en Tamas Walter nog steeds mee vissen op de meest uiteenlopende wateren en visserij.
                            Destijds werden ze nog in italië gemaakt en nu worden die cresta's allemaal uit china gehaald

                            Als ie nog geproduceerd werd had ik zo een tweede gekocht, dat is nou eenmaal niet zo en dan ga je zoeken in bepaalde segment van allround wedstrijdstokken. Dat kun je zo gek maken als je wilt natuurlijk. Persoonlijk denk ik dat ik mijn huidige Spro nog steeds kan vergelijken met de Faps erre hq series en shimano en sensas stokken die rond de 1100 tot 1500eu moeten kosten.

                            Hehe ik moet mijn (stok) paardje wel even beschermen he, don't take it to serious
                            .
                            Hetzelfde geldt voor Shakespeare, dat merk is ook niet veel meer zonder de bekende wedstrijdvissers. Voorheen hadden ze ook mooie hengels, net als Spro. Vanwege het sponsorcontract kan ik me wel voorstellen dat ze met een oude tophengel van Spro liever vissen dan met de nieuwe Cresta's. Zelf heb ik ooit een Powerflash II gehad. Ik viste er graag mee, maar de hengel ging steeds vaker vast zitten en is gewoon niet te vergelijken met de hedenhaagse hengels van 400,- á 500,-.
                            Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

                            Reageer

                            • Rolla
                              Allroundvisser
                              • 03-05-2009
                              • 2325
                              • Ter Apel

                              #29
                              Oorspronkelijk geplaatst door preston-freak
                              Hetzelfde geldt voor Shakespeare, dat merk is ook niet veel meer zonder de bekende wedstrijdvissers. Voorheen hadden ze ook mooie hengels, net als Spro.
                              Bij Shakespeare is de keuze in vaste stokken zeer beperkt. Ook Albatros heeft niet veel bijzonders te bieden qua vaste stokken. Dat was mij vorig jaar al op gevallen tijdens mijn zoektocht naar een nieuwe vaste stok. Daarom mijn keuze maar beperkt tot Spro en Shimano. Uiteindelijk gekozen voor een Shimano Nexave BX, omdat die mij lekker in de hand lag.

                              Het voordeel van Spro en Shimano is dat deze algemeen verkrijgbaar zijn. Daarnaast heb ik ervaren dat onderdelen van Shimano ook vlot leverbaar zijn en dat zijn toch wel twee belangrijke zaken om rekening mee te houden bij de keuze van een vaste stok..
                              Vaste stok | Match | Feeder

                              Reageer

                              • Rockabilly
                                Newbie
                                • 25-08-2010
                                • 49
                                • Vlaardingen

                                #30
                                Oorspronkelijk geplaatst door Joas
                                Dat bedoel ik, daarnaast durf ik met mn exage met behoorlijk wat wind best door te vissen. Als ik een deel breek kost me dat 100 euro max, voor sommige hengels moet je dat bedrag keer 3 doen.
                                dus als je over kwaliteit praat bestaat dat uit datgene wat de persoon in kwestie ervoor over heeft.
                                alle waar naar zijn geld

                                met een faps kan je ook met aardig wat wind vis vangen

                                Reageer

                                Working...
                                😀
                                😂
                                🥰
                                😘
                                🤢
                                😎
                                😞
                                😡
                                👍
                                👎