Luchtdruk en efficient vissen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • speciman
    zo kalm als een zalm
    • 07-05-2010
    • 347
    • maas

    Luchtdruk en efficient vissen

    Zoals de titel al aangeeft gaan mijn vragen over luchtdruk en efficient vissen op snoek.

    Luchtdruk: Ik hoor vaak van mensen dat je vangsten ook sterk van de luchtdruk afhankelijk zijn,
    en dat de diepte ook een rol speelt voor de luchtdruk,
    is dit waar? oftewel wanneer is het beter voor ondiep water?

    Efficient vissen:Ik ben vaak iemand die alles en nog wat aan de waterkant meeneemt, welke spullen kan ik beter achterwegen laten;

    Vispas en boekjes
    kunstaas, neem ook altijd shads mee ook als ik op snoek ga[misschien die eruit halen?]
    henge,molenl
    camera,digtale
    tang,atterly tang
    rugzak,zit alles in

    Alvast bedankt voor antwoorden.

    Groetjes Speciman
  • tester
    Maas en Waal visser
    • 06-03-2004
    • 2596
    • Son

    #2
    Hallo

    een compressor en een luchtdrukmeter

    maar er is toch niks aan te veranderen

    ik ga voor een goede waterkaart en stromingen bruggen en overhangende bomen

    de natuurlijke standplaatsen dus
    gr Gerard

    Reageer

    • speciman
      zo kalm als een zalm
      • 07-05-2010
      • 347
      • maas

      #3
      Nog iemand die mij antwoord kant geven?/

      Reageer

      • henkus
        Met enige kennis...
        • 23-12-2008
        • 457
        • hoogmade

        #4
        Ik denk dat je een beetje in de war bent met het omslaan van het weer, stabiel weer (constante luchtdruk) en een wisselend weerbeeld (schommelende luchtdruk) hier is in een ander topic al wat geschreven.

        plotseling dalende luchtdruk (plots opkomend slecht weer, onweer) kan de vis wel eens actiever maken, maar soms ook niet, hier is echt niets zinnigs over te zeggen, volgens deze theorie zou je moeten gaan vissen als het weer plotseling omslaat van mooi naar slecht (hoge luchtdruk naar lage luchtdruk)(persoonlijk ben ik dan het liefst net thuis na het vissen, ik heb het niet zo op onweer en noodweer tijdens het vissen)

        ik ga echt niet wachten op slecht weer, als er gevist kan worden, dan vis ik, mooi of slecht weer)

        Als je efficienter je spullen mee wilt nemen, wacht dan op mooi weer, dat scheelt je een regenpak of paraplu meeschouwen, wel zou ik er nog een schepnet bij meenemen, voor de rest heb je al niet overdreven veel mee, zolang je niet meer dan een normale (redelijke) hoeveelheid kunstaas meezeult

        Reageer

        • speciman
          zo kalm als een zalm
          • 07-05-2010
          • 347
          • maas

          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door henkus
          Ik denk dat je een beetje in de war bent met het omslaan van het weer, stabiel weer (constante luchtdruk) en een wisselend weerbeeld (schommelende luchtdruk) hier is in een ander topic al wat geschreven.

          plotseling dalende luchtdruk (plots opkomend slecht weer, onweer) kan de vis wel eens actiever maken, maar soms ook niet, hier is echt niets zinnigs over te zeggen, volgens deze theorie zou je moeten gaan vissen als het weer plotseling omslaat van mooi naar slecht (hoge luchtdruk naar lage luchtdruk)(persoonlijk ben ik dan het liefst net thuis na het vissen, ik heb het niet zo op onweer en noodweer tijdens het vissen)

          ik ga echt niet wachten op slecht weer, als er gevist kan worden, dan vis ik, mooi of slecht weer)

          Als je efficienter je spullen mee wilt nemen, wacht dan op mooi weer, dat scheelt je een regenpak of paraplu meeschouwen, wel zou ik er nog een schepnet bij meenemen, voor de rest heb je al niet overdreven veel mee, zolang je niet meer dan een normale (redelijke) hoeveelheid kunstaas meezeult
          bedankt, en een schepnet tijdens het snoeken?? kieuwgreep en bij die hele kleintjes[onder de 20 cm] gewoon optillen of nekgreep

          Reageer

          Working...
          😀
          😂
          🥰
          😘
          🤢
          😎
          😞
          😡
          👍
          👎