werpgewicht

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • ErwinPhiAssen
    Sense and Simplicity
    • 13-03-2011
    • 667
    • Assen

    werpgewicht

    collega vissers,

    Misschien een hele domme vraag maar:

    Ik heb een Shakespeare winkle picker van 2.4m met een werpgewicht tot max 40 gram.

    Wat zal er gebeuren als ik toch een korf van 50 of 60 gram aan doe.

    Ik gan er namelijk binnenkort vissen op de ijsel tussen kampen en zwollen (bij Wilsum)

    Natuurlijk zullen er mensen zijn die zeggen das te licht. maar ja ik heb geen ander materiaal voor handen.

    Eigenlijk ben ik gewoon benieuwd wat de hengel zal doen.

    Alvast bedankt voor jullie reacties
    lets make things better
  • Pim.S
    Newbie
    • 18-01-2011
    • 18
    • Hengelo gld

    #2
    Ik zou het gewoon niet doen.
    is een winckle picker echt niet voor gemaakt ten eerste het gewicht vd korven en dan ook nog de lengte van 2.40m kun je werkelijk niks mee kun je beter met vaste stok of iets proberen anders de ijssel of waal gewoon links laten liggen en lekker op klein vijvertje of kanaaltje proberen..

    grtn pim

    Reageer

    • Bollekneiter
      Met enige kennis...
      • 11-02-2010
      • 479
      • Amsterdam

      #3
      Ben benieuwd hoe het daar is, vorig jaar heb ik er geen goede resultaten gehad. Maar het weer is nu wel beter dan vorig jaar.
      Je hebt eigenlijk minimaal een gram of 80 nodig om daar een beetje te blijven liggen buiten de stroom.. Je zou nog wel kunnen proberen om met de "pole feeder" te vissen. (voerkorfje aan de vaste stok) Maar je moet dan wel een stok van minimaal 10-11m hebben anders blijf je vast zitten in de basaltblokken.

      Reageer

      • Rolla
        Allroundvisser
        • 03-05-2009
        • 2325
        • Ter Apel

        #4
        Op de IJssel begin je niets met een winckle picker. Ten eerste kom je lengte te kort en ten tweede is 40 gram werpgewicht veel te licht voor een stromende rivier. Op de IJssel heb je meer aan een medium of heavy feederhengel.
        Aangepast door Rolla; 27-03-2011, 17:52.
        Vaste stok | Match | Feeder

        Reageer

        Working...
        😀
        😂
        🥰
        😘
        🤢
        😎
        😞
        😡
        👍
        👎