Leefnet

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • he11je24
    tot de laatste minuut
    • 16-10-2005
    • 302
    • Zwartemeer

    #16
    Oorspronkelijk geplaatst door preston-freak
    Latex leefnetten als dat van Preston zien er mooi uit, maar ik heb toch enige twijfel over de betrouwbaarheid. Ik heb het gevoel dat ze makkelijker scheuren bij veelvuldig gebruik op basalt enzo.
    dat de rubbercoating op het net kan verstaven daar heb ik helemaal niet over nagedacht,een aantal van mijn collega vissers hebben zo een net dus kom er snel genoeg achter of dit ook zo is.zo zie je maar weer iedereen heeft zijn eigen mening en gedachte over bepaalde materialen en soms denk je daar zelf niet aan.

    mvg,
    hendrik
    veel te weinig tijd om te trainen dus moet dat maar tijdens de wedstrijd gebeuren of info via het forum wat meestal goed is

    Reageer

    • Fishbone
      Vaste stok & Feeder
      • 14-07-2004
      • 217
      • Ridderkerk

      #17
      Voor het vissen op stromend water heb ik sinds vorig jaar een engels riviernet in gebruik van 5m lang. Het droogt redelijk snel en heeft de (massief aluminium) ringen aan de buitenzijde van het net. Al verschillende keren gebruikt vanaf de basaltkeien en bevalt goed. Het net gekocht bij Hareco/Sliedrecht.
      Groeten,

      Fishbone

      Reageer

      • Vissertjuh66
        Frequent aanwezig
        • 02-09-2010
        • 157
        • Deest (Gld)

        #18
        Ik heb tweedehands op marktplaats, 2 Gloednieuwe Preston Innovations Blue Carp leefnetten van 3 meter lang,
        Gekocht voor €80,00 euro. Normaal, Als je ze in de hengelsportzaak koopt zijn ze €60,00 euro per stuk! En ik ben nu aan het Kijken/sparen voor een gecoat net van Sensas. Ik moet eerlijk zijn, Dat die 2 Blue Carp leefnetten van Preston Innovations uitermate goed bevallen! Ze drogen snel, Ze stinken niet en ik vind ze er heel mooi uitzien!

        Groetjes, Stan

        Reageer

        • Kingfisher
          Wedstrijdvisser
          • 10-02-2010
          • 148
          • Woerden

          #19
          Oorspronkelijk geplaatst door eitcbv
          Ik heb precies hetzelfde leefnet van JVS (Gold) ik gebruik hem ook al jaren tot volle tevredenheid niet alles van JVS is slecht..... Ikzelf vond het destijds een hoop geld maar het is zijn geld dubbel en dwars waard! Heb hem al een paar jaartjes en er mankeerd nog weinig aan.
          Hier nog een met een JVS leefnet. Ik heb die grijze vierkante versie vabn 4m, is dat de "Gold" ? Heb zelf geen idee van het type namelijk.
          Ben er zeer tevreden over, echt sterk en kan prima tegen een stoot(je).

          Overigens zet ik wel eens mijn vraagtekens bij de (licht)grijze kleur van mijn net onder water, zou dat nog iets uitmaken?
          Ga toch vissen!

          Reageer

          • Bas Nijmegen
            wedstrijdvisser
            • 13-01-2009
            • 541
            • Nijmegen

            #20
            Ik begrijp de reacties over de duurzaamheid van latex. Echter heb ik het leefnet van Preston, de 4 meter rubber competition, en die doet het heel erg goed op watern als de Maas. Ik heb nog geen slijtage kunnen ontdekken. Bijkomend voordeel is dat dit net redelijk zwaar is in het water waardoor hij heel stabiel blijft liggen met een minimale verzwaring. Dit net gebruik ik dus op echt stromende wateren. Voor het vissen op de vaarten en vijvers gebruik ik het 4 meter quick dry leefnet van Preston. Ook niets anders dan lof over dit net, maar..... Neem dat quick dry niet al te serieus....
            Gr. Bas

            Een vis vangen is niet moeilijk.
            Vis blijven vangen wel...

            Reageer

            • preston-freak
              wedstrijd, specimenvissen
              • 12-04-2008
              • 1834
              • Oss

              #21
              Ik heb een nieuw leefnet nodig voor op de rivier.

              Heeft iemand de kwaliteit van het latexnet van Preston afgelopen jaar ondervonden? Mijn voorkeur gaat echter nog steeds uit naar Rilanets, maar ik kan ze zo snel niet vinden op internet. Andere suggesties zijn ook welkom voor een leefnet van minstens 4m lang, afgeschermde ringen en degelijk netmateriaal.
              Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

              Reageer

              • breamman
                Roegbainder
                • 22-11-2010
                • 131
                • oude Pekela

                #22
                Heb die preston netten zien scheuren.
                Bij gebruik op keien ontstond en zomaar scheuren terwijl het niet eens ruige omstandigheden waren.
                eat fishing, sleep fishing & live fishing.

                Reageer

                • esoxpro
                  Newbie
                  • 26-09-2009
                  • 11
                  • Deventer

                  #23
                  Dag Preston-freak,

                  Mijn vismaat en ik vissen nu al een jaar of 4 op de IJssel met het gecoate net van Shimano. Deze is op wat verkleuring na nog in uitstekende staat!

                  Ik weet dat dit net een jaar of 2 geleden door Shimano uit het assortiment is gehaald, maar als je deze nog ergens kan opspeuren, dan heb je een uitstekend net voor ik meen €99,-

                  Mvg Jeroen

                  Reageer

                  • willie
                    Sportvisser
                    • 03-12-2005
                    • 626
                    • wijhe

                    #24
                    hallo preston freak volgens mij moet je eens op de site van hareco kijken http://hareco-hengelsport.nl/witviss...or-rivier.html

                    gr, willie

                    Reageer

                    • preston-freak
                      wedstrijd, specimenvissen
                      • 12-04-2008
                      • 1834
                      • Oss

                      #25
                      Toevallig was ik afgelopen zaterdag bij Hareco om o.a. dat leefnet te bekijken en ik moet zeggen dat ik er meer van had verwacht. De ringen zijn mooi afgewerkt, maar de diameter valt me tegen en het materiaal te zacht.

                      De gecoate netten doen het dus beter dan ik verwacht had. De optie blijft dus nog open, het wordt dit of van die plat geweven stugge mazen, die ouderwetse kwaliteit is wat minder visvriendelijk maar wel sterk.
                      Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

                      Reageer

                      • willie
                        Sportvisser
                        • 03-12-2005
                        • 626
                        • wijhe

                        #26
                        hier een link van rilanets http://www.eurotackle.nl/rilanets-leefnet-p-16252.html

                        Reageer

                        • preston-freak
                          wedstrijd, specimenvissen
                          • 12-04-2008
                          • 1834
                          • Oss

                          #27
                          Yup, die site kende ik ook al. Maar als dit alles is wat Rila te bieden heeft, dan zal het denk ik toch het latex preston leefnet worden. Het vastzetten met tie-rips aan de ringen kan anno 2012 echt niet meer.

                          Hoef ik alleen nog te weten of je aan de onderkant van zo'n latex net een plastic zak stenen goed kan bevestigen ter verzwaring?
                          Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

                          Reageer

                          • Bas Nijmegen
                            wedstrijdvisser
                            • 13-01-2009
                            • 541
                            • Nijmegen

                            #28
                            Na ruim een jaar vissen met het Latex Preston net, kan ik niet anders dan concluderen dat het net zijn werk goed doet. Ik heb er 1 scheurtje in zitten tussen de bovenste twee ringen, maar dat kwam omdat ik het net na het schoonspuiten te lomp van een spijker aftrok. Eerlijk gezegd valt dat scheurtje nog heel erg mee als je kijkt naar mijn lompheid...
                            Voor wat betreft de bevestiging aan de onderzijde van stenen e.d, heb ik daar zelf iets op gemaakt. Aan de onderzijde van het net zitten twee stevige kunststof ringen. Ik heb tussen deze twee ringen een draad gemaakt met in het midden een musketon haak. Daar knoop ik mijn tas met stenen aan. Maar zoals ik al zei eerder in dit topic, het net blijft uit zichzelf al heel erg goed liggen. Uiteraard niet met heel harde stroming, maar je hoeft het niet zoveel te verzwaren als de 'normale' leefnetten. Bijkomend voordeel zijn natuurlijk de aluminium ringen die aan de buitenkant van het net zijn gemaakt en dus de kans op slijtage aanzienlijk verkleinen.

                            Als laatste zou ik willen opmerken dat de kans groot is dat dit soort rubber/latex netten binnen korte tijd misschien wel verplicht gaan worden, omdat ze veel visvriendelijker zijn dan de gewone netten.
                            Gr. Bas

                            Een vis vangen is niet moeilijk.
                            Vis blijven vangen wel...

                            Reageer

                            • preston-freak
                              wedstrijd, specimenvissen
                              • 12-04-2008
                              • 1834
                              • Oss

                              #29
                              De door jouw genoemde methode gebruik ik nu ook al bij mijn huidig leefnet waarbij er 2 lusjes aan de onderkant zitten waar ik het touw tussen span. De ringen en coating maken het net inderdaad al wat zwaarder. Tevens verminderen de grote mazen de stroomdruk.

                              De stroming is vaak niet zo'n punt, het zijn de boten die je leefnet op de oever doen spoelen. Vooral de dikke jachten die vlak langs de kant varen zijn een ramp en dan is het alle hens aan dek. Dit heeft me vaak tijd, gedoe en dus vis gekost.
                              Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

                              Reageer

                              • Jim
                                Frequent aanwezig
                                • 25-09-2003
                                • 132
                                • kessel

                                #30
                                Hallo
                                neem eens kontact op met Eurotackle in Venlo daar worden de Rilanets gemaakt je kunt ze op lengte bestellen ik ben nog geen betere netten tegen gekomen
                                de bevestiging kun je ook uitzoeken Rive 36/25 of kleiner. om het net goed in het water te houden met grote boten gebruik ik een ijzeren palingnet aan het einde bevestigd
                                hier doe ik enkele grote stenen in en hier krijgt de golfslag geen grip op.probeer dit eens preston freak werkt echt geweldig

                                Gr Twan

                                Reageer

                                Working...
                                😀
                                😂
                                🥰
                                😘
                                🤢
                                😎
                                😞
                                😡
                                👍
                                👎