Opzoek naar nieuwe stok maar klein buget

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Flappy
    Newbie
    • 29-05-2010
    • 13
    • horst

    #16
    Hoi mr T fish

    De spro hurricane die ze jou als optie gegeven hebben is zeker ook een goede optie, ik vis zelf al een tijd met de 6m versie en ben er super tevreden over, hij is sterk, niet zwaar, elastiek is goed mogelijk zonder te veel lengte verlies en het is gewoon een strakke hengel.
    Ik gebruik hem zelf ook met elastiek ( 1,8mm ), vis er altijd mee op kruiskarpers en durf er best een grotere karper aan te krijgen, uiteraard geen 30 ponder maar dat zal ook niet reeel zijn voor dat budget.

    Uiteraard is hengelkeuze erg persoonlijk, maar vind het een erg goede hengel voor dat budget.

    Persoonlijk zou ik zelf een hengel van 6 of 7 meter kopen die strak en licht is dan een hengel van 9,5 meter die zwaar en slap is maarja zoals gezegd dit is erg persoonlijk.


    Succes met je zoektocht!

    Gr.

    Reageer

    • mr.T fish
      Frequent aanwezig
      • 01-05-2010
      • 220
      • appingedam

      #17
      Bedankt! Ik zal hem zeker onthouden! Ik kom alleen nu een spro cresta tegen voor 90 euro, misschien als het budget het toelaat ook een optie!


      Is toch wel aanlokkelijk
      Zeg maar Timon

      Reageer

      • Andries
        Shimano fan
        • 25-10-2010
        • 73
        • Witteveen

        #18
        Hengelsportdirekt(Luppes Hengelsport) zit in Winschoten.
        Groet,
        Andries

        Reageer

        • mr.T fish
          Frequent aanwezig
          • 01-05-2010
          • 220
          • appingedam

          #19
          Oke bedankt! Daar zou ik evt nog wel heen kunnen als mijn ouders willen rijden.
          Is deze hengel oke? Aangezien er lovend wordt gesproken over spro cresta.

          Bedankt!
          Zeg maar Timon

          Reageer

          • Merwede
            Dordt Trotter
            • 26-07-2010
            • 50
            • Dordrecht

            #20
            Kun je 2e hands niets vinden?
            Zie Marktplaats.nl

            Ik koop zelf bijna alles 2e hands

            Reageer

            • mr.T fish
              Frequent aanwezig
              • 01-05-2010
              • 220
              • appingedam

              #21
              Ik heb al een beetje gezocht, maar nog niet veel kunnen vinden aan hengels, toebehoren wel
              Zeg maar Timon

              Reageer

              • mr.T fish
                Frequent aanwezig
                • 01-05-2010
                • 220
                • appingedam

                #22
                Ik zag net ook nog een 9,5M stok+elastiek met een vaste top van het merk Silstar voor 50 euro,, misschien is t ook wel wat.

                Ook nog een Ron Thompson van 9,5 meter met al elastiek in de top voor 60 euro
                En een maver 9,5 meter voor 70 euries
                Zeg maar Timon

                Reageer

                • Rolla
                  Allroundvisser
                  • 03-05-2009
                  • 2325
                  • Ter Apel

                  #23
                  Oorspronkelijk geplaatst door mr.T fish
                  Ik zag net ook nog een 9,5M stok+elastiek met een vaste top van het merk Silstar voor 50 euro,, misschien is t ook wel wat.

                  Ook nog een Ron Thompson van 9,5 meter met al elastiek in de top voor 60 euro
                  En een maver 9,5 meter voor 70 euries
                  Silstar zou ik niet voorgaan aangezien ik mijn twijfels heb bij de verkrijgbaarheid van reservedelen. Ik was in de veronderstelling dat Silstar vergane glorie is , maar las net op internet dat ze weer terug zijn.

                  De Spro Cresta 1 die jij op het oog hebt kost bij Hengelsport Direct (Luppes) op 9,5 meter 109 euro. De 8 meter heb je voor 89 euro. Bij Hengelsport Sappemeer kost de 9,5 meter uitvoering 87 euro.

                  Een vaste stok kun je niet vanuit een catalogus bestellen die moet je echt in de hand gehad hebben, om er en oordeel over te kunnen vellen. Anders wordt goedkoop straks duurkoop.

                  Misschien een idee om eens bij Hengelsport Sappemeer te kijken? Volgens mij hebben zij aardig wat vaste stokken op voorraad. Tenminste als ik zo de website bekijk.
                  Aangepast door Rolla; 07-04-2011, 18:08.
                  Vaste stok | Match | Feeder

                  Reageer

                  • mr.T fish
                    Frequent aanwezig
                    • 01-05-2010
                    • 220
                    • appingedam

                    #24
                    Bedankt Rolla!

                    Ik ben bij een karperbeurs geweest vanavond, waar natuurlijk ook vaste hengels waren. Ik heb een spro cresta 950 vast gehouden, maar deze was wel rond de 300 euro. Zit er veel verschil tussen de 2 hengels? Het was geen hele zware, maar wel een erge lange. Dat ie zo lang was had k niet verwacht! Ik heb wel een heel slecht schattingsvermogen. Maar das alleen maar een pluspunt, de lente. Maar zijn die twee te vergelijken? Of niet? Mooi strak ding is het zeg! Wat ik niet snap is dat de 8M versie duurder is bij Sappermeer(scheelt maar 2 euro, maar toch)

                    Bedankt voor de tips!
                    Zeg maar Timon

                    Reageer

                    • Rolla
                      Allroundvisser
                      • 03-05-2009
                      • 2325
                      • Ter Apel

                      #25
                      Oorspronkelijk geplaatst door mr.T fish
                      Bedankt Rolla!

                      Ik ben bij een karperbeurs geweest vanavond, waar natuurlijk ook vaste hengels waren. Ik heb een spro cresta 950 vast gehouden, maar deze was wel rond de 300 euro. Zit er veel verschil tussen de 2 hengels? Het was geen hele zware, maar wel een erge lange. Dat ie zo lang was had k niet verwacht! Ik heb wel een heel slecht schattingsvermogen. Maar das alleen maar een pluspunt, de lente. Maar zijn die twee te vergelijken? Of niet? Mooi strak ding is het zeg! Wat ik niet snap is dat de 8M versie duurder is bij Sappermeer(scheelt maar 2 euro, maar toch)

                      Bedankt voor de tips!
                      Het verschil tussen beide hengels is dat de Cresta S1 het instapmodel in de Cresta serie is en dat voor de hengel die jij in de handen gehad hebt waarschijnlijk ander materialen (carbon) gebruikt zijn om de hengel zo strak en licht te krijgen.

                      9.5 mtr lijkt lang, omdat je 4 meter gewent bent. Is gewoon een kwestie van gewenning.

                      Ik zag ook dat de Cresta S1 8mtr duurder is dan de 9.5 mtr. Mischien even een belletje aan wagen om er achter te komen of de prijs klopt.
                      Vaste stok | Match | Feeder

                      Reageer

                      • mr.T fish
                        Frequent aanwezig
                        • 01-05-2010
                        • 220
                        • appingedam

                        #26
                        @rolla

                        Bedankt.

                        Morgen ben ik jarig en kan ik bepalen wat ik kan uitgeven. Mocht het voor zo'n cresta bijvoorbeeld niet genoeg zijn moet k opzoek naar een andere, die geschikt is voor elastiek, dan toch misschien een hurricane van 6M bijvoorbeeld. 't is eem afwachten.
                        Zeg maar Timon

                        Reageer

                        • mr.T fish
                          Frequent aanwezig
                          • 01-05-2010
                          • 220
                          • appingedam

                          #27
                          Ik ben over het budget uit.

                          Het ligt ongeveer rond de 175 euro, er komen nog vvv bonnen bij dus die kan ik er ook nog bij oprekenen. Ik ga nu dus goed rondkijken dit budget is voor de hengel incl. alle dingen die ik nodig heb. (landingsnet, elastiek, onderlijnen, bosbaansteunen etc.)
                          Zeg maar Timon

                          Reageer

                          • ErwinPhiAssen
                            Sense and Simplicity
                            • 13-03-2011
                            • 667
                            • Assen

                            #28
                            Hee Mr T er is een mooie Spro te koop in Sappemeer

                            #Hengelsportsappemeer , #Spro , #Strategy , #Cresta , #Freestyle , #Preston , #Korum , #Avid Carp , #C-Drome , #Sonubaits , #Dam , #Mad , #Effzett , #Svendsen Sport , #Okuma , #Prologic , #Savage Gear , #Ron Thompson , #Lion Sport , #Zammataro , #Evezet ,#Trabucco , #Gamakatsu , #Rive , , #Ecogear , #Lodex , #Arca , #Fix2 , #Albatros , #Soul , #Predox , #Rig Solution , #Rapture , #Keitech ,#Trophy , #GMS , #Frenkies dobbers , #Timm's dobbers , #Drennan #Vitalbaits # Nytro , #Sonik ,#Robinson ,
                            lets make things better

                            Reageer

                            • mr.T fish
                              Frequent aanwezig
                              • 01-05-2010
                              • 220
                              • appingedam

                              #29
                              Op de site van henk koster zag ik ook al leuke aanbiedingen.
                              @ErwinPhiAssen. Ik kan je link niet lezen, dan moet ik een account aanmaken.

                              Hoe dik moet het elastiek zijn waar ik mee ga vissen? En de hoofd en onderlijn? 10/00 en 8/00 onderlijn? Het gaat om een vijver met aardig wat karpertjes.

                              Deze sprak mij ook wel aan:
                              Zeg maar Timon

                              Reageer

                              • Rolla
                                Allroundvisser
                                • 03-05-2009
                                • 2325
                                • Ter Apel

                                #30
                                Oorspronkelijk geplaatst door mr.T fish
                                Ik ben over het budget uit.

                                Het ligt ongeveer rond de 175 euro, er komen nog vvv bonnen bij dus die kan ik er ook nog bij oprekenen. Ik ga nu dus goed rondkijken dit budget is voor de hengel incl. alle dingen die ik nodig heb. (landingsnet, elastiek, onderlijnen, bosbaansteunen etc.)
                                Als je met elastiek wilt vissen zul je waarschijnlijk ook nieuwe tuigen moeten maken. Met elastiek kun je je tuigje niet inkorten of langer maken zoals dat bij kikkertjes wel kan. Dat betekent dat je tuig een vaste lengte moet hebben. De lengte is weer afhankelijk van de diepte van het viswater.

                                Als je klein materiaal (nylon, onderlijnboekjes e.d.) wilt aanschaffen kun je het beste even op www.hertog-hengelsport.nl kijken. Hier heb ik al een paar keer wat besteld en zij zijn vrij goedkoop met de Gamakatsuhakenboekjes en de G-line.

                                Zoals al eens eerder aangegeven ga eens informeren bij Hengelsportzaken in de buurt en neem eens wat stokken in de hand. Je kunt geen hengel via internet bestellen als je de hengel in kwestie niet in de handen gehad hebt. Attack zou ik persoonlijk links laten liggen, maar voor een Spro of Shimano gaan. Hoe is verkrijgbaarheid van reservedelen bij die Attack??
                                Aangepast door Rolla; 13-04-2011, 20:49.
                                Vaste stok | Match | Feeder

                                Reageer

                                Working...
                                😀
                                😂
                                🥰
                                😘
                                🤢
                                😎
                                😞
                                😡
                                👍
                                👎