Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 45 van 66

Discussie: Opzoek naar nieuwe stok maar klein buget

Frequent aanwezig
    Leeftijd
    23

Standaard

@ErwinPhiAssen
    Ik kan je link niet zien, dan moet ik een account hebben.

@Rolla, bedankt voor de site tip. Het probleem is eigenlijk dat de petsplace hier in de buurt de cresta s1 niet verkoopt en ook geen shimono stokken, en ik niet de hele provincie door kan rijden. Morgen wil ik nog wel even naar de nieuwe zaak ik Delfzijl gaan en in de pets-place een spro grandslam en een hurricane even in de handen nemen.

Greetz

Sense and Simplicity ErwinPhiAssen's schermafbeelding
    Leeftijd
    41

Standaard

Spro cresta S2 special 8 meter

€99,13
    lets make things better

Frequent aanwezig
    Leeftijd
    23

Standaard

Klinkt ook wel aardig!

Ik ben vandaag bij de nieuwe hengelzaak geweest waar ze geen cresta's verkochten. Wel een arca super carp van 8 of 6,5 meter. Niet zwaar en geschikt voor elastiek.

http://www.hengelsportsappemeer.nl/a...f98cf06b806165

Ik heb er ook een in mijn handen gehad die ik echt veel te zwaar vond. Die van 8M kostte wel 112 euro, maar was wel te vergelijken met de cresta is mij verteld. Ik denk dat ik zo nog even bij de pets place langs ga om een hurricane aan de tand te voelen.

Leeftijd
    41
    lets make things better

Frequent aanwezig
    Leeftijd
    23

Standaard

Jup, die werkt wel.

Ik ben vandaag én naar Delfzijl gegaan en naar de petsplace in Appingedam. Ik heb aardig wat hengels in de hand gehad.

De hengels die mij het meeste bevielen waren de arca supercarp, spro hurricane en de spro cresta S1. Deze drie hengels waren het lichtste. De hurricane was er maar tot 7 meter en viel af. De supercarp was toch aardig zwaar. De cresta daar in tegen is 8 meter en erg licht, hier is dus ook mijn keus op gevallen. Ik kan 'm morgen ophalen en het elastiek is er al voor me ingezet. Ongelooflijk wat een verschil in gewicht je hebt, sommige zijn zo zwaar dat het lijkt alsof je een karper drilt maar eigenlijk is gewoon je hengel te zwaar! De cresta weegt echt niet veel! En qua vervanging van delen komt het ook wel goed.

Verder schaf ik nog aan:
    Tuigjes
    Landingsnet
    Steunen
    Roller(is dit echt nodig)?
    Onderlijnen
    En andere benodigdheden.

Ik hoop dan een beetje rond te komen met mijn budget.

Groetjes en iedereen bedankt voor alle tips en informatie!

6.    Advertentie

Leeftijd
    41

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mr.T fish Bekijk bericht
    Jup, die werkt wel.

Ik ben vandaag én naar Delfzijl gegaan en naar de petsplace in Appingedam. Ik heb aardig wat hengels in de hand gehad.

De hengels die mij het meeste bevielen waren de arca supercarp, spro hurricane en de spro cresta S1. Deze drie hengels waren het lichtste. De hurricane was er maar tot 7 meter en viel af. De supercarp was toch aardig zwaar. De cresta daar in tegen is 8 meter en erg licht, hier is dus ook mijn keus op gevallen. Ik kan 'm morgen ophalen en het elastiek is er al voor me ingezet. Ongelooflijk wat een verschil in gewicht je hebt, sommige zijn zo zwaar dat het lijkt alsof je een karper drilt maar eigenlijk is gewoon je hengel te zwaar! De cresta weegt echt niet veel! En qua vervanging van delen komt het ook wel goed.

Verder schaf ik nog aan:
    Tuigjes
    Landingsnet
    Steunen
    Roller(is dit echt nodig)?
    Onderlijnen
    En andere benodigdheden.

Ik hoop dan een beetje rond te komen met mijn budget.

Groetjes en iedereen bedankt voor alle tips en informatie!
    Hee Mr. T gefeliciteerd met je keuze.

Je vraag is een roller echt nodig...

Mijns inziens nee, maar het is wel handig en het is een behoud van je hengel. Ik leg nu steeds de delen op de gond.

Wat ik je wel kan aanraden koop een landingsnet met een lange stok, anders is het behoorlijk prutsen om je vis in het net te krijgen. Ik heb nu een steel van 4 meter (oversteek) deze kan dus ook korter.

Onderlijnen koop ik ook nooit. Ik heb gewoon een rol 12/100 en losse haakjes. Dan kan je zelf onderlijnen maken op diverse lengtes.
    lets make things better

Frequent aanwezig
    Leeftijd
    23

Standaard

@ErwinPhiAssen

Okè! Bedankt, ik ga het eerst proberne zonder roller en als dat niet echt lekker gaat kan ik die alsnog aanschaffen, ook bedankt voor de schepnetsteel-tip!

groet'n

Allroundvisser

Standaard

Succes met je hengel. Hieronder nog een paar tips van mijn zijde. Ik heb begin vorig jaar mijn 6 meter hengel verruilt voor een 9.5 meter en heb ook het een en ander kunnen verbeteren aan mijn tuigen, manier van vissen...

Afsteekroller

Zou ik wel aanschaffen. Ten eerste minder kans op beschadiging van je kostbare hengel, doordat delen niet in contact komen met zand of ander vuil. Daarnaast is de kans ook kleiner dat iemand per ongeluk op je delen gaat staan of er per ongeluk over heen rijdt.

Er zijn losse afsteekrollers te koop die je op een bankstick kunt schroeven. Ik heb er zelf ook een in gebruik.

Landingsnet

Ik heb zelf een composite carbon oversteek schepnet steel van Spro met een lengte van 3.20 mtr i.c.m. een Preston pannet. Het voordeel van een lange schepnetsteel is dat je de vis eerder en makkelijker kunt scheppen.

Tuigjes

Het nadeel van het vissen met elastiek is dat je je tuigen niet kunt inkorten of verlengen zoals met kikkertjes. Ik heb een serie tuigen gemaakt bestaande uit 7 verschillende dobbers:

Van links naar rechts:

(voor stilstaand tot licht stromend water)
    1. Dobber van 0,6 gram
    2. Dobber van 0,8 gram
    3. Dobber van 1,0 gram
    4. Dobber van 0,8 gram (door de dikkere antenne geschikt voor het vissen met grover aas.)
    5. Dobber van 1,0 gram (door de dikkere antenne geschikt voor het vissen met grover aas.)

(stromend water)
    6. Dobber van 1,5 gram
    7. Dobber van 2,0 gram

Deze serie tuigen heeft een lijn lengte van 3 hengeldelen. Exact dezelfde dobbers heb ik nog een keer, maar dan is de lijn lengte 4 hengeldelen.

Als lood kan ik je Preston Stotz lood aanraden. Makkelijk te monteren i.c.m. een Stotta tang.

Ik gebruik dit lood zelf ook en ben er zeer over te spreken.

Vergeet daarnaast niet om een Sensas Looptyer aan te schaffen. Kost nog geen 2 euro en je kunt er perfect lusjes mee maken:

Laatste tip als je je tuigje op het tuigenplankje wikkelt zet het uiteinde dan niet vast met een klemmetje, maar een gebruik een elastiekje. Er zijn van Stonfo witte elastiekjes verkrijgbaar met een klein haakje er aan. dit haakje haakje in het lusje van je lijn en het elatiekje haak je om het pinnetje wat op het tuigenplankje zit. Zie ook mijn tuigen op de foto.

Ik gebruikte voor heen ook altijd klemmetjes totdat ik er hier op het forum op gewezen werd dat de klemmetjes de lijn kunnen beschadigen. Met de klemmetjes heb je altijd een stukje lijn wat los hangt en dat heb je met de elastiekjes niet.

Frequent aanwezig Vissertjuh66's schermafbeelding

Standaard

Spro cresta heben ze van 6 tot 13 meter en de meeste zijn goed betaalbaar.

Frequent aanwezig Vissertjuh66's schermafbeelding

Standaard

P.s. zo`n roller is wel ten zeerste aan te raden i.v.m. het behoud van je hengel.
    Ow en Erwin, als je de delen op de grond legt komt er zand in de delen en andere troep, en dan beschadig je de bussen van je hengel.

12.    Advertentie

Frequent aanwezig
    Leeftijd
    23

Standaard

Bedankt voor de tips iedereen!! Zo'n tuigenplankje ga ik ook nog kopen en ook de roller.
    Ik heb vanavond 2 uurtjes gevist met de hengel en ik ben zeer tevreden, 15 vissen, wel klein maar het is toch vis Een roller lijkt me ook gewoon praktischer had ik gelijk door.

Momenteel gebruik ik standaard loodhageltjes en die doen het in mijn ogen gewoon goed. Ik heb nog een foto van het alles gemaakt die ik straks nog wel even in het ''je nieuwe aankopen'''topic zet.

Groetjes en bedankt!!

Allroundvisser

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mr.T fish Bekijk bericht
    Bedankt voor de tips iedereen!! Zo'n tuigenplankje ga ik ook nog kopen en ook de roller.
    Ik heb vanavond 2 uurtjes gevist met de hengel en ik ben zeer tevreden, 15 vissen, wel klein maar het is toch vis Een roller lijkt me ook gewoon praktischer had ik gelijk door.

Momenteel gebruik ik standaard loodhageltjes en die doen het in mijn ogen gewoon goed. Ik heb nog een foto van het alles gemaakt die ik straks nog wel even in het ''je nieuwe aankopen'''topic zet.

Groetjes en bedankt!!
    15 vissen in 2 uurtjes vissen is niet slecht.

Het probleem wat ik met loodhageltjes heb is dat ik die kleine loodhageltjes van 0,05 gram slecht op de lijn krijg doordat ze telkens weg rollen. Die Stotz loodjes hebben een platte klant dus die blijven liggen, waardoor je ze makkelijker op je lijn kunt plaatsen.

Leeftijd
    41

Standaard

Ik ben het er mee eens dat een roller voor het behoud is. maar het is niet noodzakelijk, je kan ook vissen zonder.

Zelf leg ik mijn hengel op mijn raincover van mijn foudraal.
    lets make things better

Frequent aanwezig
    Leeftijd
    23

Standaard

De roller gaat er nog komen.

Het resultaat vandaag na een middagje vissen is 27 vissen waarvan 1 spiegelkarpertje rond de 35cm en een schubkarpertje van 42cm. Ik miste ook nog een grote karper, die schoot er helaas af. Verder nog veel voorn en blei. Het elastiek werkt goed! De karpertjes drillen is met 10/00 onderlijn geen probleem! Wel heb ik ongeveer 20x gemist, de dobber ging wel onder maar er zat niks aan. Onderstroming kon het niet zijn, het was in een vijvertje. Ik vis met een bovenlijn van 12/00 en 10/00 onderlijn, haakmaatje 16 en een 0,5 grams dobber. Weten jullie waar dit aan ligt?

Groetjes!

Met enige kennis...
    Leeftijd
    41

Standaard

Lijnzwemmers?

18.    Advertentie

Soortgelijke discussies

1. Nieuwe (2de hands) stok
    By @nermos in forum Vaste Stok
    Reacties: 8
    Laatste bericht: 03-10-2007, 21:57