Feederen zonder winkel picker?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • JohanPG
    Komt net kijken
    • 02-08-2008
    • 98
    • Alteveer

    Feederen zonder winkel picker?

    Ik heb een aantal keren met een feeder gevist, maar heb daarbij gewoon gebruik gemaakt van mijn werphengel die ik eigenlijk overal voor gebruik. Hij heeft in elk geval totaal geen buigzame top. Ik keek altijd gewoon naar de lijn of ik beet had. Moet zeggen dat ik nooit echt veel gevangen heb.

    Is het aan te raden toch een winkel picker aan te schaffen om te feederen?
    En ik heb nogal moeite om recht te werpen richting hetzelfde punt, dus ben bang dat mijn voerplek vaak veel te groot is.

    De hengel die ik nu heb is nogal stug en erg sterk. Hiermee kan ik dus wel 'hard' werpen. Ben bij die slappe hengeltjes altijd bang dat ze afbreken (een keer gehad toen ik klein was )
  • Redteketed
    Mûdhûnfisker
    • 20-09-2008
    • 59
    • Fryslân

    #2
    Ik neem aan dat je met een korfje hebt gevist (feeder).
    Voor deze visserij zijn feeders of winkle pickers (de kleine broertjes) echt noodzakelijk. De gevoelige topjes, niet onbreekbaar maar ze kunnen heel wat hebben, registeren wat er gebeurt met je aasaanbieding. Soms bijt de vis heel voorzichtig, dat zie je niet op een dikke top van een 'normale' werphengel.
    Wat betreft het precies werpen heb ik een vraag terug, hoe werp jij? En gebruik je de lijnclip ook?
    Dan kan ik of een andere forumlid je daarmee helpen.

    Gr. Theo
    Theo
    De Mûdhûnfisker.

    Reageer

    • JohanPG
      Komt net kijken
      • 02-08-2008
      • 98
      • Alteveer

      #3
      Ik heb inderdaad met een korfje gevist.

      Meestal werp ik over mijn schouder:
      hengel over mijn schouder naar achter en dan gewoon naar voren werpen zeg maar... Ik heb alleen wel vaak dat ik de draad als het ware te vroeg of te laat gaan.

      Ik had een soort rubberen dingetje gemaakt die de draad tegenhield op een bepaalde afstand.

      Reageer

      • polenvisser
        Frequent aanwezig
        • 28-01-2011
        • 241
        • wichmond

        #4
        een stuk binnenband (van de fiets) kan ook heel goed gebruikt worden om de molen.

        Reageer

        • Rolla
          Allroundvisser
          • 03-05-2009
          • 2326
          • Ter Apel

          #5
          Als je overweegt om een hengel aan te gaan schaffen dan zou ik voor een medium feederhengel gaan. Een winckle picker is bedoeld voor kleine wateren en met een medium feederhengel kun je in meerdere wateren vissen.

          Wat betreft het precies werpen kun je het best een vast punt aan de overkant kiezen en dan de lijn achter de lijnclip en elke keer naar dat vaste punt werpen. Het is overigens niet erg als je een voerplek krijgt van een vierkante meter.
          Vaste stok | Match | Feeder

          Reageer

          Working...
          😀
          😂
          🥰
          😘
          🤢
          😎
          😞
          😡
          👍
          👎