’Hengelsport slecht voor welzijn jeugd’

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Foxdonut
    I have a bream!
    • 09-04-2010
    • 1237
    • Gro

    ’Hengelsport slecht voor welzijn jeugd’

    Groninger Gezinsbode, 21 april 2011, pagina 1.

    ’Hengelsport slecht voor welzijn jeugd’

    Kritische vragen van PvdD


    De Partij voor de Dieren wil opheldering over Fish4Future, een project waarbij sportvissen wordt
    ingezet voor het welzijn van jongeren. Hengelen helpt jongeren niet om zich in positieve richting te ontwikkelen,aldus de PvdD in een brief aan het college.

    Fractievoorzitter Gerjan Kelder is van mening dat hengelen getuigt van weinig respect voor dieren, en heeft
    daarom schriftelijke vragen gesteld over de banden vande Gemeente met het project.
    Daarnaast wil hij opheldering over de plannen vanFish4Future een vis- en beleefcentrum en een extensieve
    viskwekerij te ontwikkelen op het nu braakliggende terrein van de voormalige Suiker Unie.

    Twijfelachtig

    Kelder heeft een brief gestuurd aan de betrokken instellingen met daarin het verzoek, af te zien van deelnameaan het project Fish4 Future om redenen van dierenwelzijn. Hij noemt de keuze van hengelen als vorm van therapie een twijfelachtige,zeker omdat het hier om kwetsbare jongeren
    gaat, die in sommige gevallen een gedragsstoornis hebben waarbij agressie jegens mensen en dieren
    een vaak voorkomend kenmerk is. Kelder: “Dan lijkt een activiteit waarbij dieren via een haak door hun lip uit
    het water worden gehaald,ons niet de meest aangewezen methode, noch uit oogpunt van de vissen, noch uit dat van de jongeren.”

    Ook zijn vragen gesteld over de betrokkenheid van Fish4Future bij de invulling van het terrein van de SuikerUnie. De PvdD is van mening dat een activiteit die bij vissen en onder vogels tot slachtoffers leidt en die
    daarnaast kan leiden tot ernstige aantasting van natuur en milieu, niet thuishoort in dit gebied.
    De PvdD, die onlangs bij de behandeling van de Nota Dierenwelzijn in de raad nog pleitte voor een totaalverbod op de hengelsport, wil weten hoe het college denkt over de combinatie van jongeren
    en hengelen.

    Vergunningen

    Wethouder Visscher stelde in de raad, geen voorstander
    te zijn van viswedstrijden voor kinderen, maar volgens Kelder stimuleert zij het vissen onder kinderen wel
    door vergunningen en geld te geven voor de deelnemers aan het project Fish4Future,
    waaronder de Erasmusschool,Stichting Het Poortje Jeugdinrichtingen en Stichting
    MJD Groningen.
    Aangepast door Foxdonut; 21-04-2011, 09:53.
    Groet,

    Foxdonut


    www.wedstrijdvisser.com

    Alles voor de witvisser en wedstrijdvisser....
  • Johannus
    Komt net kijken
    • 26-04-2009
    • 83
    • Kollum, FRL.

    #2
    Oorspronkelijk geplaatst door Foxdonut
    Groninger Gezinsbode, 21 april 2011, pagina 1.

    ’Hengelsport slecht voor welzijn jeugd’

    Kritische vragen van PvdD


    Daar ben ik opgehouden te lezen

    Reageer

    • Foxdonut
      I have a bream!
      • 09-04-2010
      • 1237
      • Gro

      #3
      Ik schaam me ervoor dat deze lui nog een zetel hebben ook in mijn stad
      Groet,

      Foxdonut


      www.wedstrijdvisser.com

      Alles voor de witvisser en wedstrijdvisser....

      Reageer

      • Mosselman
        Een wat oudere jongere
        • 13-01-2009
        • 259
        • Haren

        #4
        Kritische vragen van PvdD

        Zoals ze bij ons in het noorden vaak zeggen.
        7 pond hersens en geen lood verstand.
        Groeten Harry

        Reageer

        • Kingfisher
          Wedstrijdvisser
          • 10-02-2010
          • 148
          • Woerden

          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Johannus
          Daar ben ik opgehouden te lezen
          Dan kwam je verder dan ik, na de eerste twee woorden ben ik "afgehaakt". Stumpers die PvdD.

          Maar kijk uit hoor ze hebben al 2 zetels in de 2e kamer dus er zijn genoeg naieve landgenoten die, bij gebrek aan enige vorm van kennis en/of intersse in echte politiek, op dit soort figuren hun stem uitbrengt.
          Ga toch vissen!

          Reageer

          • Eduard
            Moderator
            • 11-08-2004
            • 3278
            • Sappemeer

            #6
            Mannen, wat is de bedoeling? Afgeven op mensen die anders denken dan wij? Vind ik eerlijk gezegd een beetje makkelijk, zeker hier op het forum, want ik kan de reacties al voorspellen.

            Van mij mogen ze schrijven en denken wat ze willen, hoe zeer ik het ook kolder vind. Ik wil zelfs wel persoonlijk, onder het genot van een goed glas bier (of desnoods thee), met ze in disscussie. Ik denk alleen niet dat ik ooit op een lijn zal komen met de PvdD, maar als ik mijn mening mag hebben, mogen zij dat ook. Live and let live....
            Het feit dat ze zetels halen zegt m.i. meer over hun stemmers dan over hun boodschap. Wees eerlijk: Martin Gaus?????

            Ik stel voor er verder gewoon niet te veel woorden maar aan vuil te maken...
            groet,
            Eduard

            Reageer

            • preston-freak
              wedstrijd, specimenvissen
              • 12-04-2008
              • 1834
              • Oss

              #7
              Zielige gasten zijn het. Willen ze dan die kinderen maar heel de dag achter de (spel)computer laten zitten waar ze een hoop agressie en andere narigheid mee opdoen.
              Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

              Reageer

              • Bollekneiter
                Met enige kennis...
                • 11-02-2010
                • 479
                • Amsterdam

                #8
                mwa zo gek is de PvdD niet, ik zou best een beschuitje met mevr. Thieme willen eten.


                *zolang ze haar kop maar houd over de standpunten van haar lachwekkende "partij" *

                Reageer

                • polenvisser
                  Frequent aanwezig
                  • 28-01-2011
                  • 241
                  • wichmond

                  #9
                  als eerst erg jammer dat PvdD weinig oog heeft voor de proffessionals, die die jeugd (zal) begeleiden.
                  En Eduard, afgeven is inderdaad erg makkelijk, maar toch denk ik dat het goed is, dat het artikel is geplaatst. We zullen het toch een beetje in de gaten moeten houden wat de PvdD, t.o.v sportvissers willen...
                  Want wat, als dit project geen doorgang zou vinden, vanuit hun oogpunt, dat die jeugd de dieren enkel wil mishandelen? Wat volgt er dan voor ons vissers nog meer?
                  Eerlijkheid gebied mij wel te zeggen, dat ik niet direct een idee heb, om een project als fishing4future zo danig tot dienst/steun te zijn, dat dit ondanks bezwaren als die van PvdD door kan gaan.
                  Ik denk dat vissen, onder goede begeleiding namelijk positieve uitwerking op die jeugd kan hebben.

                  Reageer

                  • Jan Broess
                    Specimen Hunter
                    • 21-09-2003
                    • 1131
                    • Nieuwegein

                    #10
                    Ik ga mee met Preston Freak. De kinderen zijn dan inderdaad buitendeurs bezig. Alles beter dan hele dagen thuis aan de Playstation.
                    Greetz,
                    Jan Broess

                    www.devaartposcar.nl

                    Reageer

                    • nanoe
                      Frequent aanwezig
                      • 07-08-2007
                      • 192
                      • Amsterdam/Gorinchem.

                      #11
                      Normaal hou ik me altijd buiten politieke discussies. Echter heeft de PvdD het recht om hun mening te verkondigen, of dit jouw mening is of niet, ze zijn verkozen in een democratische systeem. Dat de PvdD dit naar voren brengt lijkt mij niets meer dan normaal. Het standpunt om de dieren te beschermen hebben ze in de partij hoog in het vaandel staan. Ik ben het eens dat kinderen naar buiten moeten en moeten leren van de hengelsport. Dat is het beste voor hun eigen mening te vormen over de hengelsport.
                      Beter goed gekopieerd dan slecht ontworpen

                      Reageer

                      • Rolla
                        Allroundvisser
                        • 03-05-2009
                        • 2326
                        • Ter Apel

                        #12
                        In tegenstelling van wat de PvD ons wil doen geloven is hengelsport helemaal niet slecht voor het welzijn van de jeugd. In tegendeel zelfs. Als een kind onder goede begeleiding het vissen bijgebracht wordt en verantwoord om gaat met de gevangen vis dan heeft het welzijn van de vissen er mijn inziens ook niet onder te leiden. Bijkomend voordeel is dat een kind wat leert over de aanwezige flora en fauna.

                        Als kinderen achter de (spel)computer zitten kunnen ze hyperactief worden en/of de realiteit uit het oog verliezen door die geweldadige spelletjes. Om nog maar te zwijgen over het internet wat ook niet geheel ongevaarlijk is.
                        Vaste stok | Match | Feeder

                        Reageer

                        • Johannus
                          Komt net kijken
                          • 26-04-2009
                          • 83
                          • Kollum, FRL.

                          #13
                          Misschien zie ik het verkeerd, maar iedereen heeft het over meningen. Maar is het niet al bewezen door o.a. Fish4future dat het goed is voor kinderen.
                          Dan komt het dus neer dat het geen mening is maar dat het om feiten gaat?

                          Reageer

                          • Foxdonut
                            I have a bream!
                            • 09-04-2010
                            • 1237
                            • Gro

                            #14
                            fish4future is opgezet naar Engels voorbeeld, daar zijn al tal van projecten om jongeren met problemen te laten vissen. Uit deze projecten is wel degelijk gebleken dat ze er baat bij hebben.
                            Groet,

                            Foxdonut


                            www.wedstrijdvisser.com

                            Alles voor de witvisser en wedstrijdvisser....

                            Reageer

                            • Mosselman
                              Een wat oudere jongere
                              • 13-01-2009
                              • 259
                              • Haren

                              #15
                              Eduard.
                              Je hebt gelijk.

                              Ik moet wat genuanceerder reageren.
                              Discuseren met hen vind ik zinloos, maar elk heeft recht op zijn eigen mening.

                              En nu gaan we ons verheugen op een mooi paas-weekend......
                              Aangepast door Mosselman; 22-04-2011, 07:49. Reden: tikfout
                              Groeten Harry

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎