Boilie voor Zeelt/gr. Brasem

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Rinko
    *************
    • 14-08-2005
    • 1117
    • ********

    Boilie voor Zeelt/gr. Brasem

    Karpervissers, zijn er onder jullie ook bij die dit seizoen veel bijvangsten hebben gehad van Zeelt of grote Brasem?
    Zelf leg ik naast mijn feeder hengel de laatste tijd ook een karperstok, voor de Grote Brasem/Zeelt en vis hierop met een maisboilie van 12mm.Een karper is overigens ook niet verkeerd.
    Wat is de boilie waarmee de meeste bijvangsten van jullie zijn geweest?

    Groeten Rinko.

    [Gewijzigd door Rinko op 12-13-05 at 07:03 PM]


    [Gewijzigd door Rinko op 12-13-05 at 07:06 PM]
  • Pieter Stam
    Tinca Tinca
    • 11-10-2002
    • 2882
    • NL

    #2
    Ik ben ook wel benieuwd. Ik heb er geen ervaring mee maar ga het komend seizoen eens uitproberen.

    Ik ga sowieso scopex uitproberen.

    MVG,
    Pierre

    Reageer

    • warhead
      Specimen Hunter
      • 27-09-2003
      • 1496
      • haacht

      #3
      Wij worden opt kanaal nogal geplaagd door windes me ne gewone simpele vismeelbol. Maakt in principe weinig uit, gewoon stevig doorvoeren met partikels, kleinere haak, kleinere bol (14-16 mm) en kortere onderlijn en je vangt brasem.
      Danny Fairbrass vangt op horseshoe enorm wat zeelt met de mainline fusion boilies maar da zal wel zijn omdat die beesten daar gewoon zitten maar die pakten ze er sneller uit.
      om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
      trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

      Reageer

      • Rinko
        *************
        • 14-08-2005
        • 1117
        • ********

        #4
        Warhead,

        de mainline fusion boilies die hij gebruikte, zijn dat dan de 10mm boilies of gebruikt hij gewoon 15 of 18mm?
        En de windes die je vangt zie je hier ook nog verschil in, welke boilie je gebruikt, of is dit net als Brasem als je een goede voersessie ertegen aan gooit dan vang je ze bijna overal mee.

        Reageer

        • warhead
          Specimen Hunter
          • 27-09-2003
          • 1496
          • haacht

          #5
          Awel ik vis enkel met vismeel dus da zou ek nie kunne zegge maar windes blijven wel bijten zelfs al voer ek geen partikels. Laatste keer werd mene maat er gek van. Beet of 4 op een uurke. Der zat wel een verschil in mix. Mene voorlaatste zelfgerolde deed niks anders dan winde vangen en de witte vismix van Keen Carp net hetzelfde, daar heb ek zelfs nooit ne karper op gevangen.
          Op de korda dvd's waren het 18mm bollen maar der zaten er ook van 10 en 14 mm in zene spodmix en die werden als eerste opgegeten. Twas daar ook nie echt de bedoeling de zeelten te haken.
          om mijn visclub te promoten sla ik alles naar de kloten,
          trop commerciale, desolé|studio Baptiste rulez

          Reageer

          • Rinko
            *************
            • 14-08-2005
            • 1117
            • ********

            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Pierre

            Ik ga sowieso scopex uitproberen.
            Laat mij het resultaat even weten tegen die tijd, Ik heb de maisboilie gebruikt omdat dit vrij neutraal was, zowel Zeelt als Brasem zijn liefhebbers van mais, overigens heb ik afgelopen seizoen wel een aantal Brasems op de boilie gehad, maar de Zeelt liet het helaas afweten.


            [Gewijzigd door Rinko op 12-15-05 at 09:22 PM]

            Reageer

            • Pieter Stam
              Tinca Tinca
              • 11-10-2002
              • 2882
              • NL

              #7
              Ja zal ik doen, maar help me herinneren in mei / juni.

              Ik denk dat scopex goed te combineren is met een particle mix. Ik ben van plan duivenvoer / blikmaïs in een verhouding van 50/50 te gaan gebruiken. Hieraan wil ik een aantal boilies toevoegen, liefst in twee maten, een grote en een kleine diameter. De theorie erachter is dat ik met de particles grote aantallen zeelt en brasem en witvis op de stek krijg. Door de boilies te gebruiken wil ik proberen vooral de zeelt, en eventuele karpers (dat zijn er heel weinig op het water waar ik het ga uitproberen) langer op de stek te houden. Daarnaast hoop ik dat de grote vissen pas komen nadat de kleinere de particles grotendeels hebben weggevreten en de stek dus rustig is. Ik kan dan de avond ervoor voorvoeren en de ochtend erna vissen.
              Even tussen haakjes, ik ga dit proberen met de pen. Lood is niet mijn favoriete bezigheid, en bovendien onmogelijk op dat water door waterbegroeiing. Ik hoop mijn zeelt-pr te verbreken want ik vind de 52 van nu toch wat magertjes. Het doel is een 55 plusser.

              Ik ga het eerst eens uitproberen op een stadswater met een grote bezetting zeelt, brasem en karper.

              MVG,
              Pierre

              Reageer

              Working...
              😀
              😂
              🥰
              😘
              🤢
              😎
              😞
              😡
              👍
              👎