Tips en tricks method feeder vissen!

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • colshim
    *************
    • 10-02-2008
    • 231
    • VL.

    #31
    @preston-freak ; wat bedoel je met speciale uitvoering ? Is dit enkel voor Nederland of kan je dit online bestellen ?

    mvg

    Marnik

    Reageer

    • preston-freak
      wedstrijd, specimenvissen
      • 12-04-2008
      • 1834
      • Oss

      #32
      Oorspronkelijk geplaatst door colshim
      @preston-freak ; wat bedoel je met speciale uitvoering ? Is dit enkel voor Nederland of kan je dit online bestellen ?

      mvg

      Marnik
      Bericht staat op matchfishing, daat staat dat het vanaf vandaag in de boekhandel ligt, maar misschien kan het ook bij de uitgever besteld worden.
      Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

      Reageer

      • Kingfisher
        Wedstrijdvisser
        • 10-02-2010
        • 148
        • Woerden

        #33
        Voor de ervaren "methodfeederaars" wellicht een hele domme vraag, maar ik zit me nu al tijden het volgende af te vragen: wat is nu het grote voordeel van het vissen met de Methodfeeder t.o.v een conventionele feeder met korf?

        Zoals gezegd misschien een domme vraag, maar deze vraag spookt nu al tijden door mijn hoofd
        Ga toch vissen!

        Reageer

        • preston-freak
          wedstrijd, specimenvissen
          • 12-04-2008
          • 1834
          • Oss

          #34
          Grote voordeel is de zelfhaking en dat je aas als miniboilies en (harde) pellets kunt gebruiken. Het is dus overgewaait van het karpervissen, naar de Engelse wedstrijd/witvisvisserij op de commerciele karperputjes. In Nederland sinds enige jaren ook, maar dan vooral op natuurlijkere wateren voor de brasem, met wisselende resultaten.
          Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

          Reageer

          • Nick MC Daddy
            Met enige kennis...
            • 08-03-2004
            • 316
            • Noordwijkerhout

            #35
            Lees de speciale uitgave van "Feedervissen" en je bent volledig op de hoogte van alles ins en outs mbt de methodfeeder.
            Best een leuke uitgave om te lezen, had alleen iets meer gelezen over het ouderwetse feederen. Is wel erg toegespitst op de method.

            Reageer

            • preston-freak
              wedstrijd, specimenvissen
              • 12-04-2008
              • 1834
              • Oss

              #36
              Oorspronkelijk geplaatst door Nick MC Daddy
              Lees de speciale uitgave van "Feedervissen" en je bent volledig op de hoogte van alles ins en outs mbt de methodfeeder.
              Best een leuke uitgave om te lezen, had alleen iets meer gelezen over het ouderwetse feederen. Is wel erg toegespitst op de method.
              Volledig mee eens.
              Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

              Reageer

              • Apart
                Newbie
                • 08-05-2011
                • 19
                • Zwolle

                #37
                ga vandaag eens kijken als ze hem bij ons in de kiosk verkopen.

                Reageer

                • Foxdonut
                  I have a bream!
                  • 09-04-2010
                  • 1237
                  • Gro

                  #38
                  Nou Prestonfreak heb je de uitgave al doorgelezen? Ik heb er mee in de handen gestaan maar kwam als abonnee zoveel artikelen tegen die ik al gelezen had dat ik hem maar heb laten liggen.
                  Groet,

                  Foxdonut


                  www.wedstrijdvisser.com

                  Alles voor de witvisser en wedstrijdvisser....

                  Reageer

                  • ErwinPhiAssen
                    Sense and Simplicity
                    • 13-03-2011
                    • 667
                    • Assen

                    #39
                    collega vissers,

                    Wie wil mij uitleggen wat het verschil is tussen de traditionele feedervissen en het method feeder vissen.

                    Ik weet dat er een andere voermethode is en dat je gebruik maakt van een hair op haak ofzo??

                    Maar is het ook te merken in de vangsten?
                    lets make things better

                    Reageer

                    • Foxdonut
                      I have a bream!
                      • 09-04-2010
                      • 1237
                      • Gro

                      #40
                      methodvissen is hoofdzakelijk een zelfhaaksysteem de vis zwemt weg met het aas op de hair en haakt zichzelf op het gewicht van de korf. Met feedervissen heeft de vis door de langere onderlijnen wat meer speling waardoor je zult moeten aanslaan om de vis te haken. Bij methodvissen hoef je dit dus niet te doen en zijn de beten ook veel en veel feller (vis is al gehaakt). Method is daardoor ook een vrij efficiënte visserij. Voor mij geld ook dat het formaat vissen op de method wat groter is dan bij traditionele feedervisserij.

                      Er zijn nog wel 10 andere verschillen die ik op zou kunnen noemen maar ik denk dat dit de hoofdpunten waren.
                      Groet,

                      Foxdonut


                      www.wedstrijdvisser.com

                      Alles voor de witvisser en wedstrijdvisser....

                      Reageer

                      • Foxdonut
                        I have a bream!
                        • 09-04-2010
                        • 1237
                        • Gro

                        #41
                        methodvissen is hoofdzakelijk een zelfhaaksysteem de vis zwemt weg met het aas op de hair en haakt zichzelf op het gewicht van de korf. Met feedervissen heeft de vis door de langere onderlijnen wat meer speling waardoor je zult moeten aanslaan om de vis te haken. Bij methodvissen hoef je dit dus niet te doen en zijn de beten ook veel en veel feller (vis is al gehaakt). Method is daardoor ook een vrij efficiënte visserij. Voor mij geld ook dat het formaat vissen op de method wat groter is dan bij traditionele feedervisserij.

                        Er zijn nog wel 10 andere verschillen die ik op zou kunnen noemen maar ik denk dat dit de hoofdpunten waren.
                        Groet,

                        Foxdonut


                        www.wedstrijdvisser.com

                        Alles voor de witvisser en wedstrijdvisser....

                        Reageer

                        • preston-freak
                          wedstrijd, specimenvissen
                          • 12-04-2008
                          • 1834
                          • Oss

                          #42
                          Oorspronkelijk geplaatst door Foxdonut
                          Nou Prestonfreak heb je de uitgave al doorgelezen? Ik heb er mee in de handen gestaan maar kwam als abonnee zoveel artikelen tegen die ik al gelezen had dat ik hem maar heb laten liggen.
                          Zoals ik al eerder zei is het een bundeling van eerdere artikelen. En het lijkt me dan ook vooral een promotie van het methodfeederen ofwel "moderne stijl" vanuit commercieel oogpunt.

                          Maar goed, voor het geld is het wel een handig naslagwerk en van bijv. de Beet die iedere maand op de deurmat valt steek ik ook al jaren geen bal meer op.
                          Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

                          Reageer

                          • Lodder
                            Newbie
                            • 24-03-2011
                            • 25
                            • Barendrecht

                            #43
                            De beet kijk ik alleen nog door voor de mooie plaatjes en de "die wil ik ook vangen" momenet, voor derest weinig info.

                            Vraagje: Heeft iemand ervaring met het gebruikt van andere aassoorten in combinatie met de method. Alsik met mais of wormen ga vissen dan switch ik altijd terug naar de oude korf, eigenlijk nooit echt bij still gestaan om worm & method the combineren.

                            Reageer

                            • reijntjes
                              Swingt(o)(i)pper
                              • 12-12-2005
                              • 3497
                              • Asten

                              #44
                              Ik vang met de method het meeste met 2-3 mais op de hair !
                              Wormen nog niet geprobeerd met de method.
                              Groeten

                              Frank

                              2015 de Belgen verslagen in eigen huis
                              2016 walk-over Blauforlaet !
                              2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
                              2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
                              2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !

                              Reageer

                              • danny69
                                Feedervisser
                                • 16-03-2005
                                • 227
                                • Clinge, Zeeuws Vlaanderen

                                #45
                                Hoi,
                                Je kan toch het systeem van Guru gebruiken met die kleine klipjes om je korf aan te hangen. Je kan dan wel met een soort zelfhaaksysteem vissen met gewone korf en kort onderlijntje. Als je ( in mijn optiek dan) wormen of maden in zo'n method mal gaat "pletten", is het effect ( beweeglijk aas) totaal weg.

                                Zelf zie ik genoeg mensen die dus eenerzijds wel met boillies vissen en een klassieke montage. Of mensen die met klassiek aas en voer aan een method montage vissen. Of hybrides van die 2. Bij mij is het of het ene of het andere.

                                Grt.
                                Danny
                                Lid van de Clingse Hengelaars en ONI Terenuzen.

                                Reageer

                                Working...
                                😀
                                😂
                                🥰
                                😘
                                🤢
                                😎
                                😞
                                😡
                                👍
                                👎