Method Feeder/Pellet Feeder

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Rene1980
    Newbie
    • 23-05-2011
    • 15
    • Klazienaveen

    Method Feeder/Pellet Feeder

    Hallo ,

    Ik heb een vraag.
    Afgelopen weekend heb ik gevist met bovengenoemde methodes. Op zich ging dit erg goed en de vangsten waren goed. Tot ik tot 2 maal toe ( ik denk dat dit een karper is geweest) zowel mijn method feeder als mijn pellet feeder heb verloren! Ik snap niet waarom ik ze verspeelde.

    Nou vis ik met de elastische method feeders waaraan ik in eerste instantie een wartel knoop aan de hoofdlijn en de onderlijn knoop ik vast aan de method feeder. De knoop die ik gebruik ( weet de naam niet) is de hoofdlijn door het oog van de wartel en daarna 5 tot 6 om de hoofdlijn wikkelen en door de lus bij de oog van de wartel te halen en vervolgens weer door de lus bij de hooflijn en dan nat maken en aantrekken.
    Ik heb 22 honderste nylonlijn op mijn molen.

    Kan iemand mij helpen om te voorkomen dat ik weer mijn feeders kwijt ben?
    Of heeft iemand tips.

    Alvast bedankt voor de reactie

    MVG
    Rene
  • Dopey
    Frequent aanwezig
    • 15-04-2009
    • 106
    • Maastricht

    #2
    Knoop goed natgemaakt voor het aantrekken? Kan zijn dat als je dat niet doet de lijn beschadigd is.
    En natuurlijk ervoor zorgen dat je onderlijn qua dikte niet dikker is dan je hoofdlijn.

    Reageer

    • henkus
      Met enige kennis...
      • 23-12-2008
      • 457
      • hoogmade

      #3
      zou eigenlijk gewoon goed moeten gaan dus,

      zoals dopey zegt, altijd je onderlijntje als zwakste punt houden, anders blijft de vis zitten met een voerkorf als je lijnbreuk hebt door een vis aan de haak.

      verder zou je eens kunnen kijken of je slijtage hebt op het 1e stuk lijn, mosseltjes takken stenen en ander soort ongemak zou je lijn best beschadigd kunnen hebben, het beschadigde stuk lijn verwijderen is dan een oplossing.

      een loslatende knoop kan je makkelijk herkennen, de lijn is dan erg gekruld aan het uiteinde omdat hij over zichzelf heen is getrokken.

      helemaal voorkomen kan je het nooit, zelfs de beste vissers verspelen wel eens iets, de ene keer meerrdan de andere keer, maar het gebeurt ons allemaal wel eens.

      Reageer

      • fernand
        Newbie
        • 22-01-2007
        • 24
        • maastricht

        #4
        Hoi, ik ken het probleem. Sinds ik de palomar knoop gebruik heb ik hier geen last meer van.
        Deze is ongetwijfeld wel ergens op het net te vinden.
        Het is even wennen, maar ik vind deze veel steviger.

        gr Fer

        Reageer

        • preston-freak
          wedstrijd, specimenvissen
          • 12-04-2008
          • 1834
          • Oss

          #5
          Er is maar 1 conclusie en dat is dat je hoofdlijn te dun of versleten is. Palomar- en clinchknoop zijn allebei goed.
          Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

          Reageer

          • Rene1980
            Newbie
            • 23-05-2011
            • 15
            • Klazienaveen

            #6
            Bedankt voor de reacties.
            Welke lijndikte moet ik dan gebruiken voor de method feeder?
            Moet wel zeggen dat ik viste met een winkle picker.

            Reageer

            • Boschje
              Komt net kijken
              • 06-05-2010
              • 99
              • Veghel

              #7
              20/00 tot 25/00... In die richting... Net iets zwaarder als je onderlijn.

              Reageer

              • Lodder
                Newbie
                • 24-03-2011
                • 25
                • Barendrecht

                #8
                kwa hoofdlijn gebruik ik altijd 20/00 persoonlijk vind ik 25/00 te dik.

                Er is mij net wel wat opgevallen aan de method feeder van preston, het powergum op de feeder die ik gebruik is aan het verteren na deze 2 keer gebruikt te hebben, het O ringetje waar je de onderlijn aan hangt/knoopt is ook al uitgescheurd (need heb er geen gekke dingen aan gehangen). Heb nu nog eens dezelfde gekocht om te zien of het eenmalig was of niet. Ik ruim alles altijd droog op in mijn koffer en er zitten ook van die vocht openemende zakjes in.
                Aangepast door Lodder; 08-06-2011, 14:48.

                Reageer

                • Boschje
                  Komt net kijken
                  • 06-05-2010
                  • 99
                  • Veghel

                  #9
                  Elastiek aan de method feeder preston is een bekend probleem. Pas was Arnoud v/d Stadt bij Kuijpers en hij beaamde dit. Dat vismeel tast het elastiek aan. Ik knoop er daarom eens in de paar keer nieuw hol elastiek aan. Sommigen gebruiken ook een stuk powergum of volle elastiek aan, dat zou langer meegaan.

                  Reageer

                  • Lodder
                    Newbie
                    • 24-03-2011
                    • 25
                    • Barendrecht

                    #10
                    Ah vandaar, ik heb ook eens method feeders gezien waarin het elastiek in the feeder zit (buisje). Kan ze alleen in de winkel niet vinden, volgens mij waren ze van drennan of iets dergelijks.

                    Vind het alleen niet zo netjes, mogen ze best wat op vinden... Of een notitie van regelematig vervangen of zoiets.

                    Reageer

                    • Boschje
                      Komt net kijken
                      • 06-05-2010
                      • 99
                      • Veghel

                      #11
                      Korda en/of Guru hebben dat wel geloof ik.

                      Reageer

                      • Lodder
                        Newbie
                        • 24-03-2011
                        • 25
                        • Barendrecht

                        #12
                        bedankt, zal eens rondkijken vind de method feeder op een tweede hengel namelijk wel lekker gaan.

                        Reageer

                        Working...
                        😀
                        😂
                        🥰
                        😘
                        🤢
                        😎
                        😞
                        😡
                        👍
                        👎