method feeder hengel

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • JohnathanDoe
    Met enige kennis...
    • 15-07-2007
    • 275
    • antwerp centre

    #31
    zat zelf ook te denken aan de Exage met dubbele slinger. slip voorop als mogelijk. de prijs van deze molen vergeleken met de Stradic is nog 'betaalbaar' ...het totaalpakket zal me toch zo'n dikke 700-800 gaan kosten ben ik bang voor maar goe. heb ik wel alles perfect voor elkaar.
    nu nog vis vangen hahah.

    andries, waarom is de oudere model 'beter' volgens uw zeggen?

    ik moet bekennen dat ik altijd al een 'Shimano hengel' heb willen hebben....hoor zoveel lof over de hengels enzo...maar omdat heel wat hengelsport winkels Shimano afraden ben ik beetje 'bang' geworden om Shimano te kopen.

    En nu ik dan toch de knoop heb doorgehakt om de Shimano speedmaster commercial te kopen is een Shimano molen ook ok voor mijn.

    welke hoofdlijn, merk/ type vissen jullie method feedervissers eigenlijk?

    ben aan zoeken op internet en forums en natuurlijk krijg je veel verschillende merken en type nylon 'als beste' ...

    Welke kan ik er het beste op laten zetten en waarom?

    omdat ik toch al in de Shimano manie zit heheeh zat ik zelf te denken aan de Shimano Technium match&bolo nylon , of van Preston een nylon lijn. Gamakatsu G line moet ok super zijn heb ik gelezen??

    als ie maar snel zinkt, schuurbestendig , ietsje rek maar niet veel en onzichtbaar onderwater is. en knoopvast.

    Reageer

    • Andries
      Shimano fan
      • 25-10-2010
      • 73
      • Witteveen

      #32
      Exage FA loopt soepeler. Ik gebruik als lijn voor de method Shimano Nexave en Trabucco XPS match sinking, beide goede lijn.
      Groet,
      Andries

      Reageer

      • hans vis
        Sportvisser
        • 26-08-2009
        • 998
        • Eelde-Paterswolde

        #33
        Die Trabucco is dan wel voor matchvissen ontwikkeld, maar hij bevalt mij niet. Vissend met een maiskorrel of twee maden kinkt ie snel en een onbesuisde aktie in de vorm van een losschieter of een te wat onbehouwen aanslag levert je dan gelijk veel ellende op. bovendien is dat zinken wat voor de buhne, de lijn moet echt onder water gedraaid worden. Wat dat betreft ervaar ik de Gamakatsu lijn als veel stabieler en met wat afwasmiddel zinkt die ook als een baksteen.
        groet,
        Hans

        https://www.hansparlevliet.com (voor wie die van schilderkunst houdt)

        Reageer

        • Joas
          Frequent aanwezig
          • 18-07-2009
          • 199
          • Breamcity

          #34
          Voor het feeder wordt Gorilla van Tubertini veel gebruikt. Maak je over Shimano geen zorgen. Gewoon prima spul, niet voor niets zijn die gasten al jaren een vaste waarde op het gebied van hengelsport. Zeker op het gebied van molens weet ik bijna zeker dat minstens de helft van de wedstrijdvissers vist met Shimano. Vis zelf met Shimano en heb tot nu toe geen problemen ervaren.

          Reageer

          • JohnathanDoe
            Met enige kennis...
            • 15-07-2007
            • 275
            • antwerp centre

            #35
            ATTENTIE: MOCHTEN IEMAND EEN PRESTON X3SD SEATBOX WILLEN KOPEN...BIJ HARECO SLIEDRECHT NU 319,95 EURO INCL VOETENPLATEAU.

            heb gelijk éne besteld voor mijnzelf.

            Reageer

            • Rolla
              Allroundvisser
              • 03-05-2009
              • 2325
              • Ter Apel

              #36
              Ik gebruik zelf voor het methodvissen een Beastmaster medium feederhengel van 3.60 mtr i.c.m. een Exage 4000RB molen.
              Deze molen is voorzien van een gevechtsslip wat handig kan zijn bij het drillen van een grote vis.
              Op molenspoel zit 22/00 Technicum wat mij goed bevalt.
              Vaste stok | Match | Feeder

              Reageer

              • hans vis
                Sportvisser
                • 26-08-2009
                • 998
                • Eelde-Paterswolde

                #37
                Oorspronkelijk geplaatst door Rolla
                Ik gebruik zelf voor het methodvissen een Beastmaster medium feederhengel van 3.60 mtr i.c.m. een Exage 4000RB molen.
                Deze molen is voorzien van een gevechtsslip wat handig kan zijn bij het drillen van een grote vis.
                Op molenspoel zit 22/00 Technicum wat mij goed bevalt.
                Dat is heavy stuff, die 22/00. Ik neem aan dat je een lichtere onderlijn gebruikt.
                groet,
                Hans

                https://www.hansparlevliet.com (voor wie die van schilderkunst houdt)

                Reageer

                • Rolla
                  Allroundvisser
                  • 03-05-2009
                  • 2325
                  • Ter Apel

                  #38
                  Oorspronkelijk geplaatst door hans vis
                  Dat is heavy stuff, die 22/00. Ik neem aan dat je een lichtere onderlijn gebruikt.
                  Onderlijnen zijn 20/00. Ik gebruik de kant en klare onderlijnen van Korum voor de methodfeeder.

                  Voor het normale feederwerk gebruik ik overigens dunnere onderlijnen van Gamakatsu.
                  Vaste stok | Match | Feeder

                  Reageer

                  • JohnathanDoe
                    Met enige kennis...
                    • 15-07-2007
                    • 275
                    • antwerp centre

                    #39
                    ik heb nog gamakatsu onderlijnen zat....allemaal nog kant en klare, verschillende lengtes en diameter voor 'gewone feederen'.
                    hoop da mn kist en hengel binnenkort binnen zijn zodat ik kan gaan vissen.

                    wie vist er door weer en wind? koud, hagel, onweer, regen, harde wind, of lekker zonnestraaltje, beetje bewolkt, hete zomerdagen?? wat vind ieder 'fijn'?

                    en wat vangt het beste naar ieders mening?

                    Reageer

                    • chasfeeder
                      chassie
                      • 12-07-2007
                      • 22
                      • utrecht

                      #40
                      Hallo johnathan,
                      Zelf vis ik met de method feeder van Spro, de avontage method feeder, een hengel met een arabolische actie en goed mee te vissen
                      op meren en kanalen. Ook afstanden tot 60 mtr is goed te doen met een method van 50 gram ( Korum ).
                      Prijs rond de 55/60 euro.

                      Gr,

                      Chasfeeder.

                      Reageer

                      • JohnathanDoe
                        Met enige kennis...
                        • 15-07-2007
                        • 275
                        • antwerp centre

                        #41
                        hoi ...heb al de shimano speedmaster commercial 11'6ft besteld....molen weet ik nog niet?? waarschijnlijk Shimano excage of ?? wil eerst de hengel in handen hebben en dan ermee naar de winkel om de molen 'te testen',...kijken hoe die op de hengel voelt.

                        heb hele set besteld....Preston X3SD seatbox, accesoires ed. hengel, ...

                        Reageer

                        • klompenman
                          Newbie
                          • 02-12-2008
                          • 7
                          • lelystad

                          #42
                          hallo


                          ikzelf vis met de beastmaster commercial distance van shimano, met een lengte van 12.6 ft met deze hengel kun je gemakkelijk bijv. de lage vaart overgooien ik heb ook de 11,6ft en deze is voor de kortere afstand.
                          samen met een shimano twinpower 4000. deze hengel heeft een zeer goede actie en is goed parabolisch
                          heb er vorige week nog een karper van 9200 gram en 85 cm

                          Reageer

                          • JohnathanDoe
                            Met enige kennis...
                            • 15-07-2007
                            • 275
                            • antwerp centre

                            #43
                            klompenman..vraagske: met de reeds bestelde 11'6ft kan ik toch ook met gemak op een vaart, rivier zoals merwede ofzo of andere vissen?is die 'krachtig' genoeg?

                            eind deze week zijn mijn spullen binnen en ben nu al driftig op zoek naar prachtige visstekken/ wateren waarmee ik met de feeder method kan vissen.
                            shimano twinpower?
                            amaj heb eens gekeken op google maar tis een heuse werpmolen van paar honderd euries...mijn te duur lol. ben al veel geld kwijt zometeen aan mijn totale uitrusting...zat net te denken moet echt gaan korten op 'de werpmolen'..een vriend van me, tevens feedervisser, zegt dat ik met gemak een molen van rond de 50 euro kan kopen. max 100.
                            wil wel van bekend merk zoals shimano, daiwa, penn, ehh....??

                            Reageer

                            • SvVoorden
                              Sportvisser
                              • 26-07-2002
                              • 747
                              • Woerden

                              #44
                              Twinpower molen is echt niet nodig voor de methodvisserij. Gewoon een molens uit de 3000 fo 4000 serie (bv Exage) of een kleine baitrunner zijn prima. Twinpower is gewoon goed maar inderdaad betaal je daarvoor. Als je geduld hebt kun je op marktplaats nog wel eens wat vinden.
                              Zelf vis ik met TP4000 XTRA molens en dat gaat prima. Als hengels heb ik een Drennan puddle chucker method feeder en een medium Speedmaster. Beiden voldoen prima. De Beastmaster is ook een mooi stokkie trouwens, goede koop denk ik!

                              Vang ze volgend weekend. Als je in Utrecht woont is het niet zo ver naar de Oude Rijn. Daar heb je mooie plekken en veel kans op zeelt!
                              Sjaak van Voorden

                              Reageer

                              • JohnathanDoe
                                Met enige kennis...
                                • 15-07-2007
                                • 275
                                • antwerp centre

                                #45
                                vandaag mijn visspullen gekocht. ...amaj wa een mooie hengel die Shimano Speedmaster Commercial 11'6ft. ...heb er trouwens de Preston PXR3000 molen gekocht. 22/00 Technicum Shimano nylon erop laten draaien.
                                Heb de Preston X3SD seatbox gekocht met daarop wat off box accesoires. krijg alleen niet de off box accesoires op poten geschoven omdat het binnenste plastic te nauw is dus even winkel vragen.

                                groundbait, soft pellets, feedpellets, boilies van diverse soorten van Sonubaits. (green/ chocolade/ tigerfish)

                                alleen nog paar methods kopen

                                EN viswateren zoeken in omgeving Eindhoven of Nijmegen. Of elders...??...op mijn lijstje staan al de volgende viswateren om binnenkort te gaan vissen

                                Karpendonkse plas in Eindhoven, 't Mun Appeltern, wijchense meer, Haaksbergen Bergingsvijver/ beek rondom de watermolen, twentekanaal, ed..

                                Reageer

                                Working...
                                😀
                                😂
                                🥰
                                😘
                                🤢
                                😎
                                😞
                                😡
                                👍
                                👎