Geep materiaal

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • voornvisser
    Newbie
    • 19-09-2009
    • 16
    • Breda

    Geep materiaal

    Beste mede-vissers,
    Ik ben al een aantal keren bij Domburg op het strand wezen vissen en dat heeft me erg vermaakt. Maar toen ik afgelopen keer een paar aangespoelde geep-koppen zag liggen kwam de gedachte op om dat ook eens een keer te proberen. Dus ik met een maat mee, en we hebben op de dijk bij Westkapelle flink wat gepen op de kant getrokken. Maar met een strand-hengel heel de dag op de kant ingooien en binnenhalen zonder hem in een standaard te zetten lijkt me nou ook niet bepaald super. Daarom wil ik een hengel aanschaffen die wel geschikt is voor geep. Ik zat te denken over deze: http://www.ioffer.com/i/12-ft-3-6-mt...-rod-183176518 met deze molen: http://www.ioffer.com/i/new-high-pow...ater-166579489. Heel graag jullie mening en anders HOPELIJK alternatieven. M.V.G. Daan
    Deze signature is zo goed dat ik hem zelf niet kon bedenken...
  • Kosmozz
    Match en Feeder
    • 25-07-2005
    • 1959
    • Hannut

    #2
    Ik vis zelf altijd met 2lb karperstokken op geep en dat gaat pima. Dit is voor afstanden tot 60 meter. Wil ik verder vissen dan pak ik een 2.75 lb stok. Voor het korte werk kun je ook prima een spinhengel pakken. Telescopish is handig voor transport maar de actie is veel minder omdat je veel verbindingsstukken hebt. De prijs die je in gedachten hebt, is goed voor als je 1 keer per jaar vist. Als je vaker gaat dan vrees ik dat je de boel snel kapot draait.

    Groet,
    Dennis
    Carpe Diem

    Reageer

    • voornvisser
      Newbie
      • 19-09-2009
      • 16
      • Breda

      #3
      hmmm, ok. Tsja, ik woon zelf in Breda dus het zal om 5 keer per jaar ofzo gaan. Maar als de volgende beter is doe ik dat: http://watersport.marktplaats.nl/hen...fta_ind=9&fs=1
      Deze signature is zo goed dat ik hem zelf niet kon bedenken...

      Reageer

      • voornvisser
        Newbie
        • 19-09-2009
        • 16
        • Breda

        #4
        Wat zou trouwens een goed molentje met wat voor lijn zijn?
        Deze signature is zo goed dat ik hem zelf niet kon bedenken...

        Reageer

        • Kosmozz
          Match en Feeder
          • 25-07-2005
          • 1959
          • Hannut

          #5
          Goed molentje, dat ligt aan de prijs. Een beetje molen ben je zo 100 euro voor kwijt. Kijk anders eens naar de Exage 4000 van shimano, met slip voorop. Whiplash Pro 6/00 is prima voor op zee. Niet duur en toch sterk.
          Carpe Diem

          Reageer

          • voornvisser
            Newbie
            • 19-09-2009
            • 16
            • Breda

            #6
            De lijn die je hebt voorgesteld ligt nu naast me Maar ik kan de molen op het plaatje overkopen van een vriend voor 25 euro. Zal ik dat doen of gewoon voor de Shimano gaan? De buitenkant van de molen is trouwens volledig van metaal. Hij heeft 10 kogellagers. Merk is Teben. (een chinees of japans merk)


            Deze signature is zo goed dat ik hem zelf niet kon bedenken...

            Reageer

            • Andries
              Shimano fan
              • 25-10-2010
              • 73
              • Witteveen

              #7
              Shimano Exage 4000 kost ongeveer 75 euro en is een prima molen, gebruik ik al een aantal jaren. Nieuwste type is de 4000FC(slip voorop)heb ik 2 stuks van, ik heb ook de een 4000 FA(ouder type), persoonlijk vind ik deze beter.
              Groet,
              Andries

              Reageer

              • wimwijchen
                Komt net kijken
                • 27-03-2007
                • 74
                • wijchen

                #8
                Mijn lijkt de tweede stok beter. De telescoop heeft een werpgewicht wat ik te hoog vind. Een lichtere hengel vist veel fijner en is ook nog goed in breda te gebruiken. Shimano is gewoon erg goed maar soms betaal je ook voor het merk. Mij bevalt mitchell en daiwa ook goed.

                Reageer

                Working...
                😀
                😂
                🥰
                😘
                🤢
                😎
                😞
                😡
                👍
                👎