kunstaasredder

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Hungarian
    Komt net kijken
    • 24-04-2009
    • 57
    • Schiedam

    kunstaasredder

    Hallo dames en heren,
    Ben benieuwd naar het volgende. Wie van jullie is er bekend met de kunstaasredder? Is deze ook te gebruiken als je vanaf de kant vist? Ik heb een filmpje op internet gezien vanuit de boot, vandaar. Graag uw mening en ervaringen.
    M.v.g. Hungarian
  • polenvisser
    Frequent aanwezig
    • 28-01-2011
    • 241
    • wichmond

    #2
    de kunstaasredder die ik ooit eens gekocht heb, met dat dikke stuk ijzer, met ogen en onderaan kettinkjes, vond ik waaaardeloos, ik kreeg de lijn niet in de ogen en heb m nooit kunnen gebruiken.
    Toen een maat van mij op een beurs een kleine kunstaasredder kocht, bleek die goed bruikbaar. Dat is dunne plaat, een blokje metaal voor het gewicht en die is heel fijn aan de lijn te monteren en haakt zich achter de wartel. Behoorlijk succesvol, ware het niet, dat een enkele keer de wartel kapot getrokken wordt. Daarnaast, hij is van de kant te gebruiken, maar op sommige afstanden, moet je de hengel heel strak trekken en heeeeel hoog houden.
    Helaas weet ik niet meer bij wie die kunstaasredder te koop was.
    Anyway, kunstaas redders zijn ook van de kant af vissend, onmisbaar!

    Reageer

    • Lodder
      Newbie
      • 24-03-2011
      • 25
      • Barendrecht

      #3
      i gebruik voor een eigenbouw redder gewoon een karabijnhaak met wat lengted ketting eraan en een goed touw. Ik weet denk ik wel welke redder je bedoelt polenvisser. http://jaza-m.roofvisnet.nl/

      Reageer

      • lars656
        Newbie
        • 22-05-2010
        • 44
        • Capelle

        #4
        hallo hungarian ja je kan deze vanaf de kant gebruiken
        het is een groot succes heb ik gehoort maar er is ook een nadeel
        dat is dat hij best duus is bij een vis zaak vlak bij mij is die 32.50 euro dat is best veel geld of niet

        Groetjes lars656

        Reageer

        • Hungarian
          Komt net kijken
          • 24-04-2009
          • 57
          • Schiedam

          #5
          Ben zojuist een karabijnhaak, wat losse kettingen en 25 meter nylon gaan halen. Totale kosten E 6,25. Even wat knutselen en dan maar hopen dat het werkt. Bedankt voor de reacties!!

          Gr Hungarian

          Reageer

          • polenvisser
            Frequent aanwezig
            • 28-01-2011
            • 241
            • wichmond

            #6
            hoi Lodder, dat is idd de redder die ik benoemde. Hij werkt echt best goed. Toch denk ik dat die met die karabijnhaak ook heel goed werkt en idd die is vele malen goedkoper....

            Reageer

            Working...
            😀
            😂
            🥰
            😘
            🤢
            😎
            😞
            😡
            👍
            👎