Oostkapelle

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • voornvisser
    Newbie
    • 19-09-2009
    • 16
    • Breda

    Oostkapelle

    Hey, ik heb laatst op het met toeristen bezaaide strand van Oostkapelle gevist bij de golfbreker die als de grens tussen het naaktstrand en het ''gewone'' strand geldt. Ik ben met laagwater gaan vissen en op een soort van schiereilandje links van de golfbreker gaan staan. In 4 uur 2 maatse scharren gevangen. Heeft iemand nog meer ervaring op deze stek? De man van de viswinkel in Westkapelle zei dat er een goed baarsje te vangen zou zijn...? En toen ik vroeg of het er net zo goed was als in Domburg op het strand zei hij dat ze vanuit Oostkapelle niet naar Domburg kwamen om te vissen en dat de vis ook in Oostkapelle zit tenzij er iets was met een overloop of loopverhaal van de vis... Maar dat heb ik niet goed verstaan omdat het op z'n Zeeuws aan mij werd verteld . Daarna heb ik er de dag erna nog een middag met opkomend gestaan maar niet eens een tikje gezien op de hengeltoppen. Gevist met 3 hengels waarvan 1 met 2 aluminium afhouders en 2 met 3 bezemafhouders, op de haken dagverse zagers.

    mvg,
    Daan
    Deze signature is zo goed dat ik hem zelf niet kon bedenken...
  • fpulles
    omgeturnd
    • 15-02-2008
    • 1260
    • Eindhoven

    #2
    Voornvisser,

    Er is weinig te vangen daar bij daglicht. In de avond / nacht, en met opkomend tij maak je veel meer kans op een mooie tong of zeebaars.

    Frank
    oude hond kan ook trucjes leren

    Reageer

    • voornvisser
      Newbie
      • 19-09-2009
      • 16
      • Breda

      #3
      Oké, dat wist ik niet. We zitten ook redelijk dichtbij Domburg. Of is dat een beetje hetzelfde verhaal?
      Deze signature is zo goed dat ik hem zelf niet kon bedenken...

      Reageer

      • fpulles
        omgeturnd
        • 15-02-2008
        • 1260
        • Eindhoven

        #4
        zelfde verhaal. Goede stekken zijn: het strand tss de vuurtoren van West-kapelle en Domburg, en het strand achter de golfbaan van Domburg.

        Frank
        oude hond kan ook trucjes leren

        Reageer

        • voornvisser
          Newbie
          • 19-09-2009
          • 16
          • Breda

          #5
          Ik bedoelde eigenlijk ook achter de golfbaan bij Domburg . Daar heb ik idd ook wel eens in 3 uurtjes 2 nét maatse zeebaarzen gevangen (laat zeebaars nou net mijn lievelingseten zijn) en een schar die aan de kleine kant was. En die schar heb ik ook maar meegenomen, want daar staat toch geen maat op.

          mvg
          Deze signature is zo goed dat ik hem zelf niet kon bedenken...

          Reageer

          Working...
          😀
          😂
          🥰
          😘
          🤢
          😎
          😞
          😡
          👍
          👎