Zee strand hengels & molens aanschaffen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • toet007
    Newbie
    • 19-06-2011
    • 1
    • Den Haag

    Zee strand hengels & molens aanschaffen

    Aangezien ik een vervent zoetwater visser & vliegvisser ben, en een beetje zeebaars skills heb wil ik mij wat meer gaan oriënteren op zeevis gebied.

    Ik heb een 2e hands biedingen staan betreft hengels, de Shimano Beastmaster surf 425 bx.
    adverteerder reageert niet ??????

    Nou is mijn vraag, nu heb ik een aantal nieuwe optie's open staan en dat is het volgende:

    - hengels de ''Spro FastFWD S/6''

    - molens de ''mitchell compact gold 8000lc´´ of de ´´mitchell avosurf 800´´

    Heeft iemand deze set of een onderdeel daarvan, want ik zou graag willen weten of dit wat is.

    Alvast mijn dank
  • voornvisser
    Newbie
    • 19-09-2009
    • 16
    • Breda

    #2
    Ik heb zelf alleen maar zeeknoesten van Mitchell. En daar zit ook de mitchell avosurf 800(0) bij. Perfect voor een leuke prijs. Nu vis ik maar 8 à 10 keer per jaar. Als je vaker vist moet je misschien naar een wat hogere prijsklasse gaan kijken. Maar nogmaals, dit is prima voor mij. SPRO lijkt me ook wel een goede kwaliteit.
    Alvast veel visplezier!!

    Daan
    Deze signature is zo goed dat ik hem zelf niet kon bedenken...

    Reageer

    • bliekvanger
      Newbie
      • 01-08-2010
      • 23
      • Uithoorn

      #3
      Spro FastFWD is OK, heb zelf twee stuks S/10 gekocht, bevallen goed, S/10 is misschien een beetje prijzig voor een eerste begin, S/2 of S/6 dan maar, je kunt altijd nog via flea-bay betere stokken kopen/ruilen.
      Groeten, bliekvanger

      Reageer

      • JohnathanDoe
        Met enige kennis...
        • 15-07-2007
        • 275
        • antwerp centre

        #4
        ik wil binnenkort ook strandhengel gaan kopen met molen. weet ook nog niet welke? ik ga ook met de heavy feeder het strand op...gezien op vistv moet het makkelijk kunnen..

        daar vist ed met spro strandhengels.

        Reageer

        • fpulles
          omgeturnd
          • 15-02-2008
          • 1260
          • Eindhoven

          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door JohnathanDoe
          ik wil binnenkort ook strandhengel gaan kopen met molen. weet ook nog niet welke? ik ga ook met de heavy feeder het strand op...gezien op vistv moet het makkelijk kunnen..

          daar vist ed met spro strandhengels.
          Dat ligt er helemaal aan waar je gaat vissen, en hoe het getij loopt, uit welke hoek,-en hoe hard, de wind waait. 3 factoren waar je rekening mee moet houden. Ik zou voor de zekerheid altijd een degelijke strandhengel,- en molenl bij de hand houden, dan kom je niet voor verassingen te staan, waarmee je visdag m'schien in duigen valt.
          oude hond kan ook trucjes leren

          Reageer

          • JohnathanDoe
            Met enige kennis...
            • 15-07-2007
            • 275
            • antwerp centre

            #6
            ja wil sowieso een goede strandhengel kopen ...en de 2de hengel 'proberen' heavy feeder ..koop 2 strandhengels sowieso. merk? type?? weet nog niet. sowieso een 'multi' hengel waarmee ik zowel op de pier/ kade kan vissen als op strand ivm lengte hengel. zeker 4mtr denk ik.

            op internet 'marktplaats' is een persoon die een shimano antares strandhengel aanbiedt..130 euries maar.

            Reageer

            • wimwijchen
              Komt net kijken
              • 27-03-2007
              • 74
              • wijchen

              #7
              Mitchell is eigenlijk altijd betrouwbaar voor een redelijke prijs. Ik heb zelf een s6 maar ook een k2, totaal verschillende hengels maar ook een heel andere prijs. Dit geldt ook voor molens. Shimano of daiwa heeft goede maar ook schuwdure molens. Een maat van mij vist alleen maar met Mitchell en vangt ook goed vis. Dus mijn advies is om niet te duur te beginnen en eerst te kijken hoe het bevalt. Uitbreiden kan dan altijd later nog. Succes ermee.

              Wim

              Reageer

              • bliekvanger
                Newbie
                • 01-08-2010
                • 23
                • Uithoorn

                #8
                Waar ga je vissen ? Schoon strand, blokkenpier, pier op houten.betonnen palen, strekdam, stortgrond, rivier/delta, ... etc. ?

                Wat wil je vangen ? platvis, Kabeljauw, Zeebaars, Bliek, ... etc. ?

                Welk getij/verval ? Noord/Zuid-Hollands strand, Westerschelde, Nieuwe waterweg, ... etc. ?

                Is er vervuiling in het water ? Zeewier, apehaar, plastic zakken, ... etc. ?

                Waar zit de vis ? Ver weg, in een vaargeul, op 150 m op een wrak/mosselbank, ... etc. ?

                Wanneer ga je vissen ? Najaar, winter, voorjaar, zomer, eenmalig ?

                Nog even doorvragen a.u.b.

                Groeten, bliekvanger.

                Reageer

                • danny69
                  Feedervisser
                  • 16-03-2005
                  • 227
                  • Clinge, Zeeuws Vlaanderen

                  #9
                  Hoi,
                  Zou even willen inhaken op de discussie daar ik zelf al jaren op zee vis:
                  Als ik zelf op zee zou beginnen vissen, zou ik direct degelijk materiaal aanschaffen. Er zijn zoveel factoren die de omstandigheden bepalen. Zie boven.
                  Ga er dan ook niet vanuit dat alles zo rustig is als op het binnenwater. Een winderige dag op het binnenwater is vaak een rustige dag op zee!

                  Zelf vis ik met handgebouwde Sportex strandhengels van 4,55m en 5m. Ik zou zelf naar Shimano kijken. Dit zijn mijns inziens degelijke hengels. Als werpmolen gebruik ik Ultegra XT 10 en 12000. Deze molens kosten wel iets maar ze zijn onverslijtbaar.
                  Neem in ieder geval niet te licht materiaal. Eerder wat stugger/zwaarder. Hier is tegnwoordig te kust en te keur in.
                  Vis op de molen met een 30/100 nylon ( bv. Technicum van Shimano). Hieraan een voorslag van 2x de lengte van de stok. Dikte 60/100.

                  Ga er bij de keuze van je materiaal van uit dat je meer tegenwind/zijwind staat te vissen dan "ideaal"meewind. Niet te vergeten trek en sleurwerk dat je moet doen om je montage op de kant te krijgen. Laat staan dat er 1 of 2 dikke vissen aanhangen.

                  Grt.
                  Danny
                  Lid van de Clingse Hengelaars en ONI Terenuzen.

                  Reageer

                  • bliekvanger
                    Newbie
                    • 01-08-2010
                    • 23
                    • Uithoorn

                    #10
                    Hoi allemaal,
                    Voor een voorslag neem je typisch 10 pound breeksterkte per ounce werpgewicht, oftewel 4,5 kg breeksterkte voor elke 27 gram werpgewicht.
                    Voorbeeld voor 170 gram (6 ounce) zou dat 27 kg breeksterkte worden, bijvoorbeeld 70/00 van Midnight Moon (BS=26kg), 190..200 gram werpgewicht wordt dan 31,5 kg breeksterkte, bijvoorbeel 80/00 van MM (BS=32kg).
                    Ga je "pendulum" danwel "off-the-ground" gooien, doe er dan nog maar eens 10 pound (4,5kg) breeksterkte bij voor alle zekerheid.
                    En pas op voor kite-surfers.

                    Ik hengel meestal met 1 haak want de (vaak lege) tweede haak geeft meestal de problemen op vuile grond en/of mosselbanken, het is immers een HAAK.
                    Groeten, bliekvanger.

                    Reageer

                    Working...
                    😀
                    😂
                    🥰
                    😘
                    🤢
                    😎
                    😞
                    😡
                    👍
                    👎