snelle vaste hengel

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Bas Nijmegen
    wedstrijdvisser
    • 13-01-2009
    • 541
    • Nijmegen

    #16
    Oorspronkelijk geplaatst door Gerrit Bakker
    Dan heb je wel een andere whip dat wat ik heb (die wat ik heb is trouwens een Ultimate en geen shimano).

    Voor mij is een whip speciaal bedoelt om vlak achter de rietkraag ed. snel veel kleine vis te vangen.
    Hiervoor is hij strak en super licht uitgevoerd om zo snel mogelijk te kunnen reageren.
    Die van mij begint bij 50 gram dan ook al vervaarlijk door te buigen maar dat komt wellicht ook omdat hij op 6m slechts iets van 170 gram weegt en maar 25mm dik is.

    suc6

    Gerrit
    De Catana whip's zijn waarschijnlijk niet de lichtste op de markt, maar wel beresterk. Vergelijk het maar met de tegenwoordige vaste stokken voor karper. Mooie parabolische aktie voor het vissen met 22-25/100 zonder elastiek. Supersterk, maar niet licht. Omdat deze Catana whip's zo kort zijn, blijven ze nog wel strak. En omdat ze zo kort zijn wegen ze natuurlijk nog steeds niet veel...
    Gr. Bas

    Een vis vangen is niet moeilijk.
    Vis blijven vangen wel...

    Reageer

    • Andries
      Shimano fan
      • 25-10-2010
      • 73
      • Witteveen

      #17
      Ik ben ook op zoek naar een sterke hengel voor het voorn vissen in de haven, nu ben ik benieuwd of iemand ervaring heeft met de Shimano Beastmaster Margin Extreme. Deze is namelijk ook in 4 meter, mijn favoriete lengte voor deze visserij.
      Groet,
      Andries

      Reageer

      • Noel Gulpen
        Rutsekletser
        • 11-10-2007
        • 450
        • Nieuwkuijk

        #18
        voor de havenvsserij is het helemaal niet nodig om een duur en licht stokje te kopen. Ik gebruik zelf een topset met stiek erin. Uiteindeijk is dat veel sneller dan een speedstokje. Het probleem met zo een speedstok is dat bij een redelijk formaat voorn de top ver doorbuigt. omdat je bij gode vangsten redelijk zwaar vist, gebeurt het heel vaak dat de dobber om de hengel slaat. Zo ben je na elke vis de lijn weer goed aan het doen. Nee geef mij maar een stuk stiek erin. Dan loopt de lijn bij het binnenhalen langs de hengel. minder druk erop en je verspeelt ook nog eens minder vis.
        Noel Gulpen

        Reageer

        • Andries
          Shimano fan
          • 25-10-2010
          • 73
          • Witteveen

          #19
          @Noel
          Daarom ben ik ook op zoek naar een sterke stok waar dik elastiek in kan, om daar nu een karperstok voor te kopen en dan
          alleen de topset te gebruiken zoals sommige mensen aanraden vind ik wat overdreven. De topsets van mijn vaste stok wil ik niet van dat dikke elastiek in hebben, en ik vind ze niet zo lekker vissen op die lengte. De Shimano Beastmaster Margin Extreme word volgens de folder ook gebruikt voor karpervissen onder de kant vandaar mijn interesse.
          Groet,
          Andries

          Reageer

          • Foxdonut
            I have a bream!
            • 09-04-2010
            • 1237
            • Gro

            #20
            Oorspronkelijk geplaatst door Noel Gulpen
            voor de havenvsserij is het helemaal niet nodig om een duur en licht stokje te kopen. Ik gebruik zelf een topset met stiek erin. Uiteindeijk is dat veel sneller dan een speedstokje. Het probleem met zo een speedstok is dat bij een redelijk formaat voorn de top ver doorbuigt. omdat je bij gode vangsten redelijk zwaar vist, gebeurt het heel vaak dat de dobber om de hengel slaat. Zo ben je na elke vis de lijn weer goed aan het doen. Nee geef mij maar een stuk stiek erin. Dan loopt de lijn bij het binnenhalen langs de hengel. minder druk erop en je verspeelt ook nog eens minder vis.
            Zou je het om de top slaan van de dobber niet enigzins kunnen voorkomen door met een wat langer toprubber in combinatie met kikkertjes te gaan vissen?
            Groet,

            Foxdonut


            www.wedstrijdvisser.com

            Alles voor de witvisser en wedstrijdvisser....

            Reageer

            • he11je24
              tot de laatste minuut
              • 16-10-2005
              • 302
              • Zwartemeer

              #21
              Oorspronkelijk geplaatst door Noel Gulpen
              voor de havenvsserij is het helemaal niet nodig om een duur en licht stokje te kopen. Ik gebruik zelf een topset met stiek erin. Uiteindeijk is dat veel sneller dan een speedstokje. Het probleem met zo een speedstok is dat bij een redelijk formaat voorn de top ver doorbuigt. omdat je bij gode vangsten redelijk zwaar vist, gebeurt het heel vaak dat de dobber om de hengel slaat. Zo ben je na elke vis de lijn weer goed aan het doen. Nee geef mij maar een stuk stiek erin. Dan loopt de lijn bij het binnenhalen langs de hengel. minder druk erop en je verspeelt ook nog eens minder vis.
              bevalt mij ook goed om op deze manier te vissen,alleen als het vriest heb je geen voordeel meer van het elastiek het vriest vast in je top.

              mvg,
              hendrik
              veel te weinig tijd om te trainen dus moet dat maar tijdens de wedstrijd gebeuren of info via het forum wat meestal goed is

              Reageer

              • Andries
                Shimano fan
                • 25-10-2010
                • 73
                • Witteveen

                #22
                Ik heb een leuk stokje gevonden; Shakespeare Polestar Power, een super strak hengeltje van 5m welke word geleverd met een holle carbon top en een versneden top. In de holle top heb ik 1,5mm elastiek in gezet lekker strak. Ga dit weekend even testen.
                Groet,
                Andries

                Reageer

                • jan pouwe
                  Newbie
                  • 21-11-2008
                  • 1
                  • Drechtsteden

                  #23
                  Heren,

                  Ook ik gebruik 2 Shakespeare Polestar Power stokjes (een 5 en een 7 mtr.) voor de havenvisserij. Alleen vind ik de versneden top die standaard meegeleverd wordt veel en veel te hard! Ik heb er een veel zachtere spriet in laten zetten. Omdat ik op getijdewater vis, dus variabele waterdiepten, gebruik ik kikkertjes. Helaas blijft de dobber, zeker bij een zeer korte opslag, hierachter haken... Absoluut leuke en goed betaalbare stokken voor deze visserij, zou er zeker naar kijken!!

                  Reageer

                  • Foxdonut
                    I have a bream!
                    • 09-04-2010
                    • 1237
                    • Gro

                    #24
                    Dat zou inderdaad wel eens het probleem kunnen zijn, wanneer je een vis onthaakt zelf met een wat langere opslag heb je kans dat de lijn achter de kikkertjes blijft haken. Verder vind ik kikkertjes wel ideaal (lijn verlengen/inkorten etc)
                    Groet,

                    Foxdonut


                    www.wedstrijdvisser.com

                    Alles voor de witvisser en wedstrijdvisser....

                    Reageer

                    • Harpie
                      Specimen Hunter
                      • 13-02-2003
                      • 1009
                      • Emmen

                      #25
                      Voor je begint te vissen even een stukje tape over de kikkertjes plakken.
                      Gr,
                      Harpie
                      https://www.prestonfishing.nl/

                      Reageer

                      Working...
                      😀
                      😂
                      🥰
                      😘
                      🤢
                      😎
                      😞
                      😡
                      👍
                      👎