particals onder je feedervoer

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • frenk
    Frequent aanwezig
    • 10-03-2009
    • 128
    • beesel

    particals onder je feedervoer

    HALLO

    Ik zou graag wel eens willen weten wie er van jullie particals , dus een mix van mais , hennep , tarwe , en andere zaden in het feedervoertje gebruikt ??

    Ik zelf gebruik een mix van mais - hennep - en tarwe zit verpak in zakken van 1 kilogram is van arca-bifa ziet er geweldig mooi uit en ruikt lekker .
    Ik denk dat je hiermee de grotere brasems of vissen over de streep kan trekken om deze dan alsnog te vangen.

    Watis jullie mening ???

    Groetjes Frenk.
  • Rolla
    Allroundvisser
    • 03-05-2009
    • 2326
    • Ter Apel

    #2
    Die zakken van Arca Bifa heeft de hengelsportzaak hier ook en voor zo'n zakje betaal je tussen de 3 en 4 euro. Persoonlijk vindt ik dat aardig prijzig vooral als je een voerstek wilt opbouwen
    door enkele dagen voor te voeren.

    Naar mijn mening kun je dan beter een 20 kg zak duivenvoer halen. Dan betaal je tussen de 10 en 15 euro. Even 24 uur weken en daarna koken en je hebt ook je particles.
    Vaste stok | Match | Feeder

    Reageer

    • Bas Nijmegen
      wedstrijdvisser
      • 13-01-2009
      • 541
      • Nijmegen

      #3
      Je kunt ook prima zelf particles maken, veel goedkoper.
      Ik wil door mijn feedervoer geen particles, maar doe er regelmatig micropellets doorheen.
      Voor brasem een prima effect.
      Met een groot voordeel, je kunt dan ook vissen met pellets op de haak, om de grotere vissen te sorteren.
      Gr. Bas

      Een vis vangen is niet moeilijk.
      Vis blijven vangen wel...

      Reageer

      • SvVoorden
        Sportvisser
        • 26-07-2002
        • 747
        • Woerden

        #4
        Zal er sterk van afhangen waar je gaat vissen. 4 euro per zak is veel geld voor particals, als je ze zelf maakt ben je zeker voor de helft klaar. Ik gebruik regelmatig mas en hennep onder mijn voer maar doe dit er pas in als ik de korf vul. Mais en hennep hebben de nare eigenschap te gaan drijven als ze een tijdje in het voer zitten.

        Pellets zijn zeker goed in het voer, ik gebruik ze vooral op stilstaande wateren.
        Pellets en particals zijn natuurlijk ook prima te combineren. Voordeel van pellets is de lange houdbaarheid.
        Sjaak van Voorden

        Reageer

        • mopster
          Newbie
          • 05-07-2011
          • 11
          • Dessel

          #5
          groot gelijk van dat je beter de particles zelf weekt en kookt.. ik heb zelf een zak van de colruyt van 5 kg kippeneten voor nog geen 2.50 euro .. dit is dan wel vele goedkoper dan je 4 euro per kilo van arca..

          Reageer

          Working...
          😀
          😂
          🥰
          😘
          🤢
          😎
          😞
          😡
          👍
          👎