87 kg A.G. Wildervanckkanaal

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • fpulles
    omgeturnd
    • 15-02-2008
    • 1260
    • Eindhoven

    #16
    Kan me best voorstellen dat die jongens apetrots zijn. Mag ook met zo'n vangst.

    Enkel, wordt het idd m.i. verkeerd gebracht. Van deze foto's kwijlen de anti-sportvisserij lobbyisten.

    Ik heb dus ook M.F. gevraagd om ze te verwijderen.

    Frank
    oude hond kan ook trucjes leren

    Reageer

    • Deemes
      Met enige kennis...
      • 06-09-2005
      • 335
      • Retie

      #17
      God zeg, wat kunnen die mannen vissen! Goed gevangen jongens, en vervolgens alles uitkieperen in het droge gras in de volle zon, wauw!!!
      En dan joh!!! de zeelten nog eens appart wegen ook!!!! onvoorstelbaar geweldig chohhhh!!! hoeveel kg was het ook al weer???
      Dit worden ongetwijfeld BN-ers, sponsoringetje hier, sponsoringetje daar...................... dit is de toekomst.......................................... .....


      Dirk
      \'k Pak \'m \'beet\'!

      Reageer

      • Bollekneiter
        Met enige kennis...
        • 11-02-2010
        • 479
        • Amsterdam

        #18
        Ze hadden er inderdaad een natgemaakt zijl oid onder moeten leggen zodat de vis geen beschadigingen krijgt. Het 'leefnet' argument gaat bij jullie gelijk van het slechtste uit.. (alhoewel wel het meest realistische) Misschien had ieder wel 2 à 3 leefnetten bij zich. Lijkt me niet, maar om nu gelijk te spreken van schande van 87kg in 1 leefnet is onzin. Je was er immers niet bij. Desalniettemin had deze prachtige watertandende vangst wel wat netter behandeld moeten worden.

        Reageer

        • Amadeus
          Knoeit wat aan het water.
          • 02-09-2007
          • 1626
          • Westerlee

          #19
          Vandaar dat het nu zo druk is aan dat kanaal..................
          https://excelsior-hoogkerk.jouwweb.nl

          Reageer

          • Foxdonut
            I have a bream!
            • 09-04-2010
            • 1237
            • Gro

            #20
            @ Bollekneiter, nee 87 kg in een leefnet is natuurlijk onwaarschijnlijk, maar stel dat ze 3 leefnetten hadden dan nog zit er 29 kilo per net in en dat is nog steeds fors teveel op zo'n lange periode. Dat er een limiet van 20 kg in een leefnet in veel wedstrijdreglementen staat is niet voor niks.
            Groet,

            Foxdonut


            www.wedstrijdvisser.com

            Alles voor de witvisser en wedstrijdvisser....

            Reageer

            • preston-freak
              wedstrijd, specimenvissen
              • 12-04-2008
              • 1834
              • Oss

              #21
              "Veel kans om in te dommelen kregen ze niet. De een na de andere vis dook op het lokvoer en greep het haakaas. Na een nacht doorhalen bleef de weegschaal ’s ochtends staan op 87 kilo. 78 Vissen, waarvan maar liefst 16 zeelten met een totaalgewicht van 23 kilo, was de uiteindelijke score."

              Nounou 87kg, ofwel 78 vissen vangen in een tijdsbestek van 24 uur (2x12). Per uur zijn dit er nog geen 4 de man. Dat er een hoop zeelten tussen zitten maakt het wel een mooie vangst, maar doorhalen kan ik het niet noemen. Ik ben vaak genoeg door de 60kg grens gegaan in mijn eentje in een uurtje of 8.

              Het is me alleen niet duidelijk of het hier om een wedstrijd ging, zo niet dan is het nog minder indrukwekkend. Vaak genoeg hebben de winnaars van een koppelwedstrijd op de rivier zo'n 150 kg in de helft van de tijd, maar dan hebben we het wel over vissen van meer als 2kg de stuk.
              Aangepast door preston-freak; 12-07-2011, 16:06.
              Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

              Reageer

              • Quido
                pink floyd
                • 30-10-2007
                • 1509
                • Winschoten

                #22
                Oorspronkelijk geplaatst door preston-freak
                "Veel kans om in te dommelen kregen ze niet. De een na de andere vis dook op het lokvoer en greep het haakaas. Na een nacht doorhalen bleef de weegschaal ’s ochtends staan op 87 kilo. 78 Vissen, waarvan maar liefst 16 zeelten met een totaalgewicht van 23 kilo, was de uiteindelijke score."

                Nounou 87kg, ofwel 78 vissen vangen in een tijdsbestek van 24 uur (2x12). Per uur zijn dit er nog geen 4 de man. Dat er een hoop zeelten tussen zitten maakt het wel een mooie vangst, maar doorhalen kan ik het niet noemen. Ik ben vaak genoeg door de 60kg grens gegaan in mijn eentje in een uurtje of 8.

                Het is me alleen niet duidelijk of het hier om een wedstrijd ging, zo niet dan is het nog minder indrukwekkend. Vaak genoeg hebben de winnaars van een koppelwedstrijd op de rivier zo'n 150 kg in de helft van de tijd, maar dan hebben we het wel over vissen van meer als 2kg de stuk.
                ze hebben 12 uur gevist als ik het bericht goed lees.
                groeten quido


                http://www.visserslatijn.nl/forum/album.php?u=2955

                Reageer

                • Amadeus
                  Knoeit wat aan het water.
                  • 02-09-2007
                  • 1626
                  • Westerlee

                  #23
                  Al met al toch prima gedaan, alleen jammer dat ze zichzelf weer op de bost moesten slaan.
                  Nu wordt zo'n water weer in de aandacht gesteld en "kapot" gevist.
                  Het is er nu weer drukker dan anders daar aan de waterkant.
                  https://excelsior-hoogkerk.jouwweb.nl

                  Reageer

                  • EricKorte
                    Newbie
                    • 13-07-2011
                    • 1
                    • Bellingwolde

                    #24
                    Hallo allemaal,

                    Zo te zien zijn er ook minder leuke reacties. Ik snap dat we een beetje dom zijn geweest met de foto, alleen hoe vaak maak je dit mee ? (BEGRIJP ONS). en die 20 kilo per leefnet hebben we ons ruim aan gehouden want we hadden intotaal 6 leefnetten bij ons dus ieders 3 waarvan er ook nog 2 bij zaten die een lengte hadden van 5 meter met een diameter van 60 cm. dus ruimte genoeg voor de vissen. Ik hield precies bij hoeveel vis we in ieder net hadden zodat ik ongeveer die 20 kilo per net hadden maar daar kwamen we lang niet aan toe, er waren netten bij waar we maar 10 brasems in hadden dus daar konden de vissen vrij in zwemmen. Smorgens tegen half 9 hebben we ons spulletje opgeruimd en hebben we het vis gewogen en op foto gezet dit alles bij elkaar duurde nog geen 5 minuten. en van al die 62 brasems en 16 zeelten is er niet één gestorven. Ik kan me wel voorstellen dat het niet fijn is voor de vissen alleen wilden wij graag een foto hebben omdat je dit niet zo vaak meemaakt althans wij nog nooit.

                    Eric & Erwin,

                    Reageer

                    • PeBo
                      Hengelaar
                      • 29-09-2007
                      • 2636
                      • Oosterhout

                      #25
                      Slim vond ik het niet van de foto, maar ik waardeer wel en vind het ook netjes van je, dat je hier het waarom uitlegt.
                      ]Member of the Easterwood dreamteam.
                      Also member of the Winning team 2012 en 2014. 67% winnings over the last three years

                      Groeten,
                      PeBo.

                      Reageer

                      • Foxdonut
                        I have a bream!
                        • 09-04-2010
                        • 1237
                        • Gro

                        #26
                        Idem hier PeBo
                        Groet,

                        Foxdonut


                        www.wedstrijdvisser.com

                        Alles voor de witvisser en wedstrijdvisser....

                        Reageer

                        • Amadeus
                          Knoeit wat aan het water.
                          • 02-09-2007
                          • 1626
                          • Westerlee

                          #27
                          Is veel moed voor nodig,
                          En tuurlijk snappen wij het wel.
                          Maar het belangrijkste bovenal is dat ook jullie het begrijpen.
                          Ik denk dat je het moet zien als opbouwende kritiek.

                          Knappe vangst met mooie vissen.
                          https://excelsior-hoogkerk.jouwweb.nl

                          Reageer

                          • Deemes
                            Met enige kennis...
                            • 06-09-2005
                            • 335
                            • Retie

                            #28
                            Topreaktie!

                            Volgens mij hebben jullie het begrepen.

                            't Is jullie bij deze vergeven en ik hoop echt dat jullie dat record nog eens verbreken!

                            Dirk
                            \'k Pak \'m \'beet\'!

                            Reageer

                            • The Frisian Viking
                              NHSF Erelid
                              • 27-06-2006
                              • 5439
                              • Feânwalden

                              #29
                              Leuke vangst geweest maar die nasleep is minder laat dit een afleer zijn voor de volgende keer.

                              Laten we die dierenactivisten niet in de kaart spelen.

                              Maar knap van jullie dat je naar buiten komt met het verhaal.
                              Member off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020

                              ik knibbelje foar gjin ien

                              The Frisian Viking

                              Reageer

                              • preston-freak
                                wedstrijd, specimenvissen
                                • 12-04-2008
                                • 1834
                                • Oss

                                #30
                                Oorspronkelijk geplaatst door Quido
                                ze hebben 12 uur gevist als ik het bericht goed lees.
                                Dat zeg ik toch? met z'n 2-en 12 uur lang vissen, ofwel 24 manuren.
                                Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

                                Reageer

                                Working...
                                😀
                                😂
                                🥰
                                😘
                                🤢
                                😎
                                😞
                                😡
                                👍
                                👎