Baarsen<----- :D

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • lars656
    Newbie
    • 22-05-2010
    • 44
    • Capelle

    Baarsen<----- :D

    Hallo iedereen.
    ik wil graag weten wat het besten is voor een baars te vangen maakt niet uit of ze groot zijn of klein zijn.
    ik gebruik het meest een spinner met een blad van ong. 3.5 cm is dat te groot ? en ik heb ook een andere van ong. 2.5 cm.
    er zijn ook mensen die gebruiken kleine visjes van ongeveer net kleiner als 3 cm zou je daar goed baars mee kunnen vangen en ik doe dit dus met een werphengel.
    Graag jullie menig hier over ALVAST BEDANKT

    Groetjes lars656
  • mr.T fish
    Frequent aanwezig
    • 01-05-2010
    • 220
    • appingedam

    #2
    Als ik op mijn baarsstekje zit gebruik ik meestal kleine spinners. Soms wel met een spinnerblad van 1cm. Ik zou gewoon voor de kleine spinnertjes gaan, die pakken ze toch was makkelijker in mijn ervaring.
    Zeg maar Timon

    Reageer

    • Zalmpje
      Newbie
      • 15-07-2011
      • 21
      • Augustinusga

      #3
      Ik vang meestal baars met kleine flubbertjes in verschillende kleuren.
      Wil de ene kleur niet probeer dan de andere.

      Zalmpje

      Reageer

      • lord4163
        Newbie
        • 30-05-2011
        • 20
        • Örnsköldsvik kommun

        #4
        Ik vind drop shot heel erg leuk om baars mee te vissen, neem een haakje, niet te klein en een vrij groot, liefst langwerpig loodje, en bind je deze visjes aan http://www.tacklewarehouse.com/Fishb...html#multiview Ik had binnen 2 uur 18 dikke baarzen gevangen , en ja ik had er meer kunnen vangen want zat ook nog een paar keer in de tist, dit was natuurlijk mijn eigen schuld. Toen hadden we wel een roeiboot. Aan de kant of in de boot kan je ook zon dobber nemen die je vul met water voor werpgewicht, daarna wat knijploodjes en een haakje, wormpje er aan, niet te klein niet te groot. Je kan er wel alles op krijgen ook snoek, dus stalen onderlijntje is handig http://www.henkkoster.nl/WebRoot/Sto...A7/1086925.jpg Je kan ook een loodkop nemen en er een shad aan binden of worm. Of kleine spinnertjes/plugjes

        Reageer

        • renssss
          Komt net kijken
          • 31-08-2009
          • 97
          • Arnhem

          #5
          Meestal als ik op baars vis, knoop ik wat loodjes aan een onderlijntje, en dan een haakje met een dikke worm. Pak niet het allerkleinste haakje, dan slikken ze de haken makkelijk.

          verder met een klein spinnertje langs de kanten struinen en onder overhangende bomen. Kleine lepeltjes werken ook perfect,

          Veel succes.

          Reageer

          • Amadeus
            Knoeit wat aan het water.
            • 02-09-2007
            • 1626
            • Westerlee

            #6
            Met de vaste stok, gewoon een tuigje voor witvis.
            Maar dan met twee of drie deeltjes direct onder de kant vissen.
            Het aas vrij hoog aanbieden ( 10 tot 30 cm van de bodem, tot wel halverwege de diepte ).
            Om ze tot bijten aan te zetten, gewoon steeds kleine/korte rukjes geven zodat je aas "danst" onder water.
            Het aas kan van alles zijn, stukjes worm, maden, zijn ze echt op dreef pakken ze nagenoeg alles wat beweegt.
            Op bepaalde stekken waar veel kleine baarsjes voorkomen, kan je op deze manier soms onwerkelijke aantallen vangen.
            https://excelsior-hoogkerk.jouwweb.nl

            Reageer

            Working...
            😀
            😂
            🥰
            😘
            🤢
            😎
            😞
            😡
            👍
            👎