Method; inline of elasticated en waarom?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Dopey
    Frequent aanwezig
    • 15-04-2009
    • 106
    • Maastricht

    Method; inline of elasticated en waarom?

    Sinds vorig jaar vis ik geregeld met de methodfeeder, voornamelijk op brasem en zeelt. Tot nu toe vaak een succes, tot vandaag. 6 brasems gevangen maar minstens zoveel ook verspeeld na 1-3 seconden contact gehad te hebben. Slecht gehaakt dus maar wel gehaakt want de hengel is 3x gewoon van de steun getrokken. Ik vis met de Preston elastiek versie van 45 gram, onderlijn van 10 cm, haak 16 en later haak 14 geprobeerd. Aas niet pal tegen de haak aan maar een min. een halve cm ervan af.

    Nou vertelde een andere visser me dat hij altijd viste met een inline montage met een stopper erachter op een variabel in te stellen aantal cm zodat de vis meer ruimte krijgt om het aas goed tot zich te nemen. Klinkt op zich logisch natuurlijk, ware het niet dat ik tot nu toe niet vaak zoveel lossers heb gehad. Misschien dat het lag aan de manier waarop de vis vandaag aasde? Alle vissers waren aan het klagen dat er weinig werd gevangen waar normaal op die vijver veel betere vangsten te boeken zijn. Voorzichtig azende vis met het haakje helemaal voorin het zachte gedeelte van de lip misschien?

    Ik ben benieuwd waar jullie voorkeur naar uit gaat en waarom. Misschien kan ik met jullie tips volgend weekend dan wat meer vis vangen ipv te vloeken
  • Lodder
    Newbie
    • 24-03-2011
    • 25
    • Barendrecht

    #2
    je zou er dan ook een wat langer onderlijntje aan hangen misschien, dat geeft de vis ook wat langer de tijd.

    Reageer

    • pascal84
      Newbie
      • 03-07-2011
      • 7
      • rijen

      #3
      Das zeker een goed idee om je onderlijnen iets langer te maken.
      Probeer zelf ongeveer 25cm aan te houden.
      Meestal vis ik ook met de elastiek versie als de vis goed bijt.

      Anders ga ik over op de inlijn maar dan los op de lijn zonder lootje of stoppertje.
      Met een slappe lijn dan zullen de vissen geen weerstand voelen.En kun je de vorzichtige vissen toch haken.

      Reageer

      • Foxdonut
        I have a bream!
        • 09-04-2010
        • 1237
        • Gro

        #4
        Langere onderlijn kun je doen maar dan geef je de vis ook meer tijd om het aas te manipuleren cq. uitspugen.
        Misschien is het ook eens de moeite waard om kleiner te gaan vissen dan haak 16, je hebt haak 18 en van de qm1 serie van guru. Deze haak bevalt mij prima, weinig lossers.
        Met een kleinere haak zal het voor de vis makkelijker zijn het aas naar binnen te zuigen, let wel dat je je hair aas hier ook op moet aanpassen.
        Groet,

        Foxdonut


        www.wedstrijdvisser.com

        Alles voor de witvisser en wedstrijdvisser....

        Reageer

        Working...
        😀
        😂
        🥰
        😘
        🤢
        😎
        😞
        😡
        👍
        👎