Preston off box accesoires montage

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • JohnathanDoe
    Met enige kennis...
    • 15-07-2007
    • 275
    • antwerp centre

    Preston off box accesoires montage

    hallo allemaal. ik vroeg me eigenlijk af hoe jullie de off box accesoires vast monteren aan de poten? ik heb namelijk een nieuwe Preston X3SD seatbox gekocht en een paar off box accesoires zoals Preston off box ripple bar, groundbait bowl, brolly arm/ paraplu houder, en de off box rod support.

    maar ik krijg ze allemaal zeer slecht gemonteerd op de aluminium poten van de seatbox?? heb 1 setje adapters bij gekregen en ik heb geprobeerd en alleen de rode en licht groene passen om de poten. Ik denk dat de X3SD seatbox 25mm poten heeft??

    die zwarte adapters in de off box producten passen voor geen meter...ook geen anderhalf.

    hoe hebben jullie dit opgelost? ook alleen maar simpelweg nieuwe adapters bij kopen?

    thanx
  • Harpie
    Specimen Hunter
    • 13-02-2003
    • 1009
    • Emmen

    #2
    Ik heb dezelfde kist en herken jou probleem niet.
    Ik heb het zware vermoeden dat je de verkeerde adapters hebt.
    De poten van je seatbox zijn vierkant met afgeronde hoeken.
    De juiste adapters hebben precies dezelfde vorm als de poten en zijn zwart.
    Er zijn ook vierkante adapters met scherpe hoeken en zijn ook zwart, als je deze hebt, dan heb je de verkeerde.

    Gr,
    Harpie
    https://www.prestonfishing.nl/

    Reageer

    • JohnathanDoe
      Met enige kennis...
      • 15-07-2007
      • 275
      • antwerp centre

      #3
      hoi harpie..bedankt voor uw reactie. de adapters die standaard in de off box producten zaten passen niet op de poten heen. althans...ik heb het nog niet geprobeerd met bruut geweld maar ben het ook niet echt van plan. dus heb maar andere adapters bijbesteld via prestono voor 25mm poten (rood en lichtgroen).

      dus de zwarte standaard adapters in de producten moeten wel passen?? hoe heeft u ze erop gekregen? met een tang ofzo?? hhhmm....

      zal morgen toch eens gaan proberen. ..ga morgen visssen voor het eerst weer dus ben benieuwd.

      Reageer

      • Harpie
        Specimen Hunter
        • 13-02-2003
        • 1009
        • Emmen

        #4
        De goede adapters, dus dezelfde vorm als de poten, druk je er zo met 2 vingers op.
        Kijk hier maar even, http://www.prestonfishing.nl/index.p...id=144&lang=NL
        Je moet nr. 2 hebben.
        Gr,
        Harpie
        Aangepast door Harpie; 04-07-2011, 22:26.
        https://www.prestonfishing.nl/

        Reageer

        • JohnathanDoe
          Met enige kennis...
          • 15-07-2007
          • 275
          • antwerp centre

          #5
          ja die poten heb ik op de seatbox zitten. vierkant...dan zouden de standaard adapters bij de off box producten toch moeten passen?? beetje raar toch...doe vast iets fout dan. hmmm

          Reageer

          • Kingfisher
            Wedstrijdvisser
            • 10-02-2010
            • 148
            • Woerden

            #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Harpie
            De goede adapters, dus dezelfde vorm als de poten, druk je er zo met 2 vingers op.
            Kijk hier maar even, http://www.prestonfishing.nl/index.p...id=144&lang=NL
            Je moet nr. 2 hebben.
            Gr,
            Harpie
            Klopt helemaal wat Harpie zegt. Heb zelf de XS6 metdezelfde poten en adapters maar herken ook jouw probleem niet.

            Let er wel op dat je soms de schroef wat ver moet los draaien om ze goed over de poot te kunnen schuiven (beetje duwen kan geen kwaad soms), dit wil soms best wat lastig gaan.
            Daarna kan je de schroef weer vaster draaien als ie op de gewenste positie zit.

            Bij het opruimen en demonteren wel weer de schroeven goed vast draaien of de adapters los in je koffer bewaren, anders ben je ze zo kwijt (vallen er uit).

            Succes!
            Ga toch vissen!

            Reageer

            • Ron67
              Vaste stok & Feeder
              • 18-09-2009
              • 144
              • Zoetermeer

              #7
              Zelf heb ik de X4S.
              Het is even passen maar dan lukt het je wel, id met passtuk 2 Harpie.
              Alleen met de feedersteun (2 steunpunten) krijg ik het niet passend.
              Op dit moment gebruik ik de groene passtuk.
              Krijg het niet goed aangedraaid met passtuk 2.
              Wie weet hier raad op, denk nl dat hier het groene passtuk niet gebruikt moet worden.
              Tight lines Ron

              Reageer

              • preston-freak
                wedstrijd, specimenvissen
                • 12-04-2008
                • 1834
                • Oss

                #8
                Preston accessoires passen feilloos op vrijwel elke poot. Voorheen op mijn space station en nu op de 2,5 cm poten van mijn nieuwe Fox kist met de lichte groene inserts die ook voor Rive gebruikt worden.

                Daarnaast laat ik de meeste offboxsteunen gewoon aan mijn kist zitten door ze naar binnen te klappen. Dit bespaart tijd en dan hoef ik niet altijd mijn carryall bij me te hebben.
                Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

                Reageer

                • JohnathanDoe
                  Met enige kennis...
                  • 15-07-2007
                  • 275
                  • antwerp centre

                  #9
                  hellooo....thanx voor de reacties. inderdaad...soms kan de mens zo ....stt.ddo...zijn. heb de goede adapters bijgekocht 25mm. perfect past het nu. ben helemaal blij met mijne zitkoffer.

                  één 'nadeeltje' aan de preston seatbox is dat de scharnieren van plastic zijn en ik denk persoonlijk dat ze die beter hadden kunnen maken van aluminium ofzo. als je de zitgedeelte omhoog zet om iets in de diepe bak te doen ..is niet heel erg stabiel zeg maar. kennen jullie dit?

                  weet iemand of de aastafel desserte van Rive op de Preston Seatbox kan? past dat?

                  gebruikt iemand de aastafel van Preston of liever ook de voorkeur voor de rive aastafel? (geperforeerd aluminium).

                  binnenkort vissen op 't Mun in Appeltern....karperput.

                  Reageer

                  • Harpie
                    Specimen Hunter
                    • 13-02-2003
                    • 1009
                    • Emmen

                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door JohnathanDoe
                    één 'nadeeltje' aan de preston seatbox is dat de scharnieren van plastic zijn en ik denk persoonlijk dat ze die beter hadden kunnen maken van aluminium ofzo. als je de zitgedeelte omhoog zet om iets in de diepe bak te doen ..is niet heel erg stabiel zeg maar. kennen jullie dit?
                    Ik heb hier geen problemen mee.
                    Heb je het koordje wel gemonteerd die er is bijgeleverd, zie foto.
                    Gr,
                    Harpie
                    https://www.prestonfishing.nl/

                    Reageer

                    • Ron67
                      Vaste stok & Feeder
                      • 18-09-2009
                      • 144
                      • Zoetermeer

                      #11
                      Preston-freak,
                      Kun jij me dan vertellen hoe ik mijn feedersteun moet vastklemmen.
                      Alle steunen krijg ik gewoon vast met de dunne zwarte bussen zoals Harpie heeft beschreven, maarrr...
                      Alleen mijn feedersteun krijg ik niet genoeg aangedraaid om vast te zetten want de bussen zijn hiervoor te dun waardoor de moer die je aandraaid tegen de plastic klem (welke je dicht kan klappen) vastloopt. Mijn vismaat heeft precies het zelfde en ik zou graag willen weten hioe anderen dit oplossen. Op dit moment klem ik de steun vast met de dikkere (niet de juiste vorm maar het moet maar) groene bussen.
                      Graag hoor ik van anderen of ze dit ook hebben en een evt oplossing hiervoor.
                      http://


                      Oorspronkelijk geplaatst door preston-freak
                      Preston accessoires passen feilloos op vrijwel elke poot. Voorheen op mijn space station en nu op de 2,5 cm poten van mijn nieuwe Fox kist met de lichte groene inserts die ook voor Rive gebruikt worden.

                      Daarnaast laat ik de meeste offboxsteunen gewoon aan mijn kist zitten door ze naar binnen te klappen. Dit bespaart tijd en dan hoef ik niet altijd mijn carryall bij me te hebben.
                      Tight lines Ron

                      Reageer

                      • JohnathanDoe
                        Met enige kennis...
                        • 15-07-2007
                        • 275
                        • antwerp centre

                        #12
                        thanx harpie....ja hoe stom ken een mens zijn hahhha sorry. ik dacht al , waar moet dat stukje riem vastgezet worden.hahha.

                        Reageer

                        • Kingfisher
                          Wedstrijdvisser
                          • 10-02-2010
                          • 148
                          • Woerden

                          #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Ron67
                          Preston-freak,
                          Kun jij me dan vertellen hoe ik mijn feedersteun moet vastklemmen.
                          Alle steunen krijg ik gewoon vast met de dunne zwarte bussen zoals Harpie heeft beschreven, maarrr...
                          Alleen mijn feedersteun krijg ik niet genoeg aangedraaid om vast te zetten want de bussen zijn hiervoor te dun waardoor de moer die je aandraaid tegen de plastic klem (welke je dicht kan klappen) vastloopt. Mijn vismaat heeft precies het zelfde en ik zou graag willen weten hioe anderen dit oplossen. Op dit moment klem ik de steun vast met de dikkere (niet de juiste vorm maar het moet maar) groene bussen.
                          Graag hoor ik van anderen of ze dit ook hebben en een evt oplossing hiervoor.
                          http://
                          Bekend probleem met die feedersteun, ik heb dat ook (zelfde steun). Het lijkt inderdaad wel of de busjes te dun zijn waardoor de schroef voor het vastklemmen niet lekker "vreet".
                          Ik heb het opgelost door de busjes iets dikker te maken dmv een stukje ducktape er omheen te wikkelen. Nu past ie nog gewoon en hebben de schroeven genoeg houvast om af te klemmen.
                          Ga toch vissen!

                          Reageer

                          • JohnathanDoe
                            Met enige kennis...
                            • 15-07-2007
                            • 275
                            • antwerp centre

                            #14
                            ik zat er persoonlijk aan te denken om als 'aastafel' de Rive desserte te kopen. mooi aluminium gespoten zwart geperforeerd.
                            maar past het op de preston x3sd seatbox?? iemand ervaring hiermee?

                            Reageer

                            • A3aan
                              Frequent aanwezig
                              • 11-05-2011
                              • 196
                              • De Wijk

                              #15
                              Ik heb vandaag bij Vlemmix Steenwijk eens bij deze kisten van Preston en Rive staan kijken, maar pfff die dingen zijn flink aan de prijs zeg
                              Wel mooi spul overigens, maar sommige onderdelen voelen wel beetje "plastic" aan.

                              Reageer

                              Working...
                              😀
                              😂
                              🥰
                              😘
                              🤢
                              😎
                              😞
                              😡
                              👍
                              👎