vis onthaken in emmer

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • preston-freak
    wedstrijd, specimenvissen
    • 12-04-2008
    • 1834
    • Oss

    #16
    Als ik een Belg zou zijn, dan zou ik voor de Preston kist die je hebt een Preston Off Box Groundbait Bowl Set gebruiken.

    Zoals ik al zei maakt de hoogte van de emmer geen bal uit, omdat je de vis toch grotendeels uit het water houdt. Je moet alleen wel zorgen dat de schepnetsteel niet kantelt (achterover valt). Dit kun je oplossen door een steun, liefst met een hengelroller op je achterste steun te monteren, zodat de steel recht blijft liggen.

    Continu van je kist af moeten stappen voor het onthaken is ondoenlijk en dit moet je zien te voorkomen als je niet geregeld hengelbreuk wilt oplopen.

    P.s. Eduard, volgens mij hebben we het ooit wel vaker over het nut van deze regel gehad, maar de topic weet ik niet meer.
    Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

    Reageer

    • lolo
      Geniet maar niet met mate
      • 01-05-2003
      • 3873
      • Weesp

      #17
      mm gaf een reactie zonder een replay ..
      Groetjes
      Johnny

      Match
      Feeder
      Stok

      Reageer

      • lolo
        Geniet maar niet met mate
        • 01-05-2003
        • 3873
        • Weesp

        #18
        Oorspronkelijk geplaatst door A3aan
        Deze methode van onthaken ben ik nog nooit tegen gekomen, persoonlijk lijkt het me lastig en kan het me ook niet voorstellen dat ik deze methode ooit ga gebruiken.

        Ik maak altijd gebruik van een onthaakmat, hier staat een bak/emmer water naast om de mat nat te maken indien er vis geland wordt.
        Hier is toch niks mis mee?
        Hier is ook niks mis mee , maar in wedstrijd verband kost dit te veel tijd ,dus ook vis.
        Maar we willen toch snel en op een gezonde manier de vis onhaken zo ver het mogelijk is.
        Groetjes
        Johnny

        Match
        Feeder
        Stok

        Reageer

        • A3aan
          Frequent aanwezig
          • 11-05-2011
          • 196
          • De Wijk

          #19
          Oorspronkelijk geplaatst door lolo
          Hier is ook niks mis mee , maar in wedstrijd verband kost dit te veel tijd ,dus ook vis.
          Maar we willen toch snel en op een gezonde manier de vis onhaken zo ver het mogelijk is.
          Dan ga ik voorlopig nog maar geen wedstrijden vissen haha.
          Op mijn laatste visstek kon ik mijn landingsnet gewoon in het water laten liggen ivm hoge waterstand en zo de vis onthaken

          Reageer

          Working...
          😀
          😂
          🥰
          😘
          🤢
          😎
          😞
          😡
          👍
          👎