method feederen gewicht korfje

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • lukyvisser
    Newbie
    • 18-07-2011
    • 14
    • snellegem

    method feederen gewicht korfje

    hallo ik ben begonnen met het method feederen en heb een korfje van 20 gram gekregen van een
    andere visser maar ik denk dat dit te weinig is dus kan iemand me zeggen welk gewicht ik het
    best neem van korfje
    m.v.g. lukyvisser ><((((((°>
  • The Frisian Viking
    NHSF Erelid
    • 27-06-2006
    • 5439
    • Feânwalden

    #2
    Bij het Method vissen is het aan te raden een wat zwaardere korf te gebruiken dit om het zelf haken beter laten gebeuren. ik heb de korven tot 80 gram
    Member off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020

    ik knibbelje foar gjin ien

    The Frisian Viking

    Reageer

    • A3aan
      Frequent aanwezig
      • 11-05-2011
      • 196
      • De Wijk

      #3
      Ik gebruik de XL 30 grams versies, tot nu toe geen problemen mee gehad.
      Vis dan ook voornamelijk op stilstaand water, bij stroming in het kanaal hou ik hem niet op de plek.
      Maar wat The Frisian Viking zegt, zwaarder zou wel beter zijn ivm de zelfhaking.

      Reageer

      • mr.T fish
        Frequent aanwezig
        • 01-05-2010
        • 220
        • appingedam

        #4
        Ik gebruik de large 45gram versie en tot nu toe geen vis verspeeld, dus dat werkt ook prima.
        Zeg maar Timon

        Reageer

        • Flitjes
          Newbie
          • 19-08-2010
          • 17
          • Erp

          #5
          Ik zelf vis met 45 gram maar heb vandaag ook met een 60 grams gevist en moet zeggen dat de 60 gram veel dieper gehaakt zat als de 45 gram. Die 60 gram had de haak zo diep gezet dat die er met geen mogelijkheid uit kwam. Was nog een hele klus :P

          Reageer

          • Bas Nijmegen
            wedstrijdvisser
            • 13-01-2009
            • 541
            • Nijmegen

            #6
            Ik heb de preston methodkorven ook in alle maten. Ik gebruik zelden nog de 15 en 30 grams. Meestal vis ik (afhankelijk van hoe ver ik vis en de diepte van het water) met 45, 60 of 80 gram, waarvan het meest met de 45 en 60 grams. Alle korven heb ik in de Large versie. Ik heb nooit last om de haak eruit te krijgen. Ik vis namelijk met weerhaakloze haken op de methodfeeder. Ik heb ervaren door het zelfhaaksysteem dat wanneer je de lijn strak houd de vis er toch niet vanaf kan. Eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat ik het idee heb dat ik bij de teruglopers soms wel een visje mis, maar dat is echt een uitzondering.
            Gr. Bas

            Een vis vangen is niet moeilijk.
            Vis blijven vangen wel...

            Reageer

            • Jan Broess
              Specimen Hunter
              • 21-09-2003
              • 1131
              • Nieuwegein

              #7
              Bij de teruglopers maak ik altijd langzaam weer contact door de top weer in stelling te draaien. Valt hij weer slap, nogmaals. Ook weer slap, dan langzaam binnenhalen en voel je de vis bewegen. Dan kun je binnenhalen zonder te halen. Als je zwiept bij de 1ste slapvaller, kan de haak weleens uit de bek draaien.

              Ik heb ook ervaren dat zwaardere korven de inhaking zekerder maakt, zeker bij de allereerste keer. Toen viste ik met 25 gram en zat vaker nee te schudden: dit werkt niet, de vis haakt zich niet.
              Ik loste die korf bij een ongelukkig inworp (voorslagknoop haakt op een oog). Daarna pakte ik mijn laatste resterende korf van 50 gram. Toen ging het veeeeeeel beter!!! En mijn liefde met method is toen aangewakkerd.
              Greetz,
              Jan Broess

              www.devaartposcar.nl

              Reageer

              • odul
                pennenbouwer
                • 11-05-2005
                • 196
                • Zedelgem

                #8
                Ik vis desnoods met een ±12 gram, de vis is steeds in de lip gehaakt! Het gewicht hangt volgens mij af van de werpafstand. Hoe verder je vist hoe zwaarder je gewicht mag zijn om de werpafstand te halen volgens de weersomstandigheden.
                Wat je nodig hebt zijn scherpe haken!
                Handgemaakte wedstrijdpennen: www.pennenrosseel.be

                Reageer

                • reijntjes
                  Swingt(o)(i)pper
                  • 12-12-2005
                  • 3497
                  • Asten

                  #9
                  Ik vis bij ons op de vijver met 20 en 25 grams method korven en zelden met een 50 grams method ( afhankelijk van de afstand) .
                  Eigenlijk met de lichtere methods nooit geen problemen met het haken van de vis.
                  Ik verwissel wel regelmatig de onderlijn / haak !
                  Groeten

                  Frank

                  2015 de Belgen verslagen in eigen huis
                  2016 walk-over Blauforlaet !
                  2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
                  2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
                  2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !

                  Reageer

                  • Foxdonut
                    I have a bream!
                    • 09-04-2010
                    • 1237
                    • Gro

                    #10
                    Ik heb hetzelfde reijntjes, op de vijver heb ik ook geen problemen met de korven tot 30 gram en inderdaad afstand is bepalend...
                    Groet,

                    Foxdonut


                    www.wedstrijdvisser.com

                    Alles voor de witvisser en wedstrijdvisser....

                    Reageer

                    Working...
                    😀
                    😂
                    🥰
                    😘
                    🤢
                    😎
                    😞
                    😡
                    👍
                    👎