method feederen korfje 80 gram

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • lukyvisser
    Newbie
    • 18-07-2011
    • 14
    • snellegem

    method feederen korfje 80 gram

    Heb onlangs een korfje gekocht van 80 gram voor de method feeder
    ik wou een korfje van 30 gram vragen maar ze hadden er alleen nog maar van 80 gram
    en de korfjes van 30 gram komen pas binnen in september en dan is de zomer natuurlijk
    al gedaan dus is 80 gram niet wat te veel maar mijn hengel kan het wel aan maar toch
    twijfel ik de meneer van de viswinkel vist ook en zegt dat het veel lijkt maar dat
    het echt wel meevalt dus zal het gaan met 80 gram
    m.v.g. lukyvisser ><((((((°>
  • Jan Broess
    Specimen Hunter
    • 21-09-2003
    • 1131
    • Nieuwegein

    #2
    Omdat de reacties wegblijven, wil ik je wel van advies voorzien. 80 gram is ideaal als er een beetje stroming staat of je verder dan 50 meter wilt gooien. Met 80 gram kun je nog nauwkeurig gooien. Bij stroming worden lichtere voerkorven bij geringste aanbeten zo van de bodem getrokken zonder dat de vis degelijk gehaakt is. Dan krijg je last van lossers.

    Mijn visie is dat de korf voor minimaal 30 gram aan gewicht vast moet liggen op bodem, dan haakt de vis zichzelf voordat je iets op de top ziet. Bijvoorbeeld het stroomt waarbij de stroomdruk op je lijn 40 gram is en je vist met deze 80 grams korf. Is in mijn ogen ideaal. Let daarbij ook op dat je voer iets natter is dan normaal en daardoor langer op je korf blijft liggen. Een gesloten korf is toch veel beter omdat het niet zo snel uit de korf spoelt.
    Greetz,
    Jan Broess

    www.devaartposcar.nl

    Reageer

    • Jan Broess
      Specimen Hunter
      • 21-09-2003
      • 1131
      • Nieuwegein

      #3
      Uiteraard kan die korf ook gebruikt worden op vijvers en stilstaande wateren. Mits de bodem niet zacht is! Het nadeel van die korf is wel de harde plons.
      Greetz,
      Jan Broess

      www.devaartposcar.nl

      Reageer

      • odul
        pennenbouwer
        • 11-05-2005
        • 196
        • Zedelgem

        #4
        Oorspronkelijk geplaatst door lukyvisser
        Heb onlangs een korfje gekocht van 80 gram voor de method feeder
        ik wou een korfje van 30 gram vragen maar ze hadden er alleen nog maar van 80 gram
        en de korfjes van 30 gram komen pas binnen in september en dan is de zomer natuurlijk
        al gedaan dus is 80 gram niet wat te veel maar mijn hengel kan het wel aan maar toch
        twijfel ik de meneer van de viswinkel vist ook en zegt dat het veel lijkt maar dat
        het echt wel meevalt dus zal het gaan met 80 gram
        m.v.g. lukyvisser ><((((((°>
        Ik snap het niet ... 80 gram.... op welk water zet je dit dan in? Of is het om ver te vissen?
        Ludo
        Handgemaakte wedstrijdpennen: www.pennenrosseel.be

        Reageer

        • lukyvisser
          Newbie
          • 18-07-2011
          • 14
          • snellegem

          #5
          ik vis op een grote vijver van 2.5 meter diep

          Reageer

          • lukyvisser
            Newbie
            • 18-07-2011
            • 14
            • snellegem

            #6
            en ik vis op een afstand van 50 meter

            Reageer

            • Mark Storms
              Newbie
              • 26-06-2011
              • 8
              • Venlo

              #7
              Hoi Lukyvisser, ik vis zelf ook op een vijver en ik gebruik hiervoor een korfje van 45 gram voor, vijver is bij ons ook 2,5 a 3 meter diep.

              Groetjes Mark

              Reageer

              Working...
              😀
              😂
              🥰
              😘
              🤢
              😎
              😞
              😡
              👍
              👎