Afschaffen gesloten tijd wormen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • he11je24
    tot de laatste minuut
    • 16-10-2005
    • 302
    • Zwartemeer

    #16
    Hallo

    Mag zelf ook graag met ver vissen, maar om dit toe te laten in elke wedstrijd gaat mij te ver en dit specifiek uit kostenoverweging.
    En je mag van mij aannemen degene die ik ken en gesponsord worden hun aas en voer krijgen van hun sponsor, dat scheelt heel veel geld.

    groet,
    hendrik
    veel te weinig tijd om te trainen dus moet dat maar tijdens de wedstrijd gebeuren of info via het forum wat meestal goed is

    Reageer

    • Foxdonut
      I have a bream!
      • 09-04-2010
      • 1237
      • Gro

      #17
      Ach weet je wat het is, veel wedstrijden zijn juist anders van karakter en worden juist niet met verse gewonnen. Vooral als we dan spreken over het zware feederwerk waarbij veel met wormen geknipt word. Je hoort men eigenlijk ook niet over de kosten van de liters maden en casters of overtollig voer dat na de wedstrijd in het water word gedumpt.

      De hele mythe van verse is duur word volgens mij veel meer op de moeilijke verkrijgbaarheid gebaseerd dan het echt daadwerkelijk over de kosten gaat. Zoveel verschil zit er niet tussen een sessie met maden + nodige casters die je aanschaft en een pak voerverse en 2keer haakverse.

      Van mij mogen ze alles zo vrij mogelijk maken zolang het maar niet schadelijk is voor de vis..
      Groet,

      Foxdonut


      www.wedstrijdvisser.com

      Alles voor de witvisser en wedstrijdvisser....

      Reageer

      • he11je24
        tot de laatste minuut
        • 16-10-2005
        • 302
        • Zwartemeer

        #18
        Om de viswedstrijden vol te houden moet je bepaalde grenzen stellen, en ik vind dat je vers niet in alle wedstrijden moet toestaan.voerver 250 gram 3 euro, 500 gram 9 euro.haakver rus 3 euro per portie, hongaarse ver 5 euro per portie,toch weer een hele inves******.

        De verkrijgbaarheid van vers is in onze regio erg goed, verkrijgbaar(zelfs per postorder mogelijk) bij een hengelsportzaak in Emmen.

        Maar goed ieder zijn eigen mening.

        groet,
        hendrik
        veel te weinig tijd om te trainen dus moet dat maar tijdens de wedstrijd gebeuren of info via het forum wat meestal goed is

        Reageer

        • Eduard
          Moderator
          • 11-08-2004
          • 3278
          • Sappemeer

          #19
          Oorspronkelijk geplaatst door he11je24
          En je mag van mij aannemen degene die ik ken en gesponsord worden hun aas en voer krijgen van hun sponsor, dat scheelt heel veel geld.

          groet,
          hendrik
          Hmmmm, nou ja, ik weet uit ervaring dat dat wel tegenvalt... De kosten die je uitspaart door die sponsoring van je voer e.d. ben je dubbel kwijt aan ander materiaal en vooral: reiskosten, want toch bijna ieder weekend wordt je wel aan een of ander water verwacht voor een wedstrijd of training. Vanuit Groningen is de Zuid Willemsvaart bij Helmond of het kanaal door Voorne, om er maar een paar te noemen, niet echt naast de deur en je sponsor promoten op de Visma is ook niet gratis......
          Ik vergeet nooit de reactie van een hengelsporter toen ik in vol (gesponsord) tenue nog even bij de hengelportboer langs ging voor wat maden. "Oh, dat met die muggenlarven is me veel te duur! Ik vis alleen met worms en kasters", waarop hij vier zakjes casters en drie bamibakken pieren in zijn tas schoof (en met de pin betaalde, klein bedrag, pinnen mag!). Ik heb maar niet gereageerd. Met de huidige visserij kom je met een portie voerverse van 250 gram en een portie haakverse een heel eind. Leem kost geen drol en de hoeveelheid voer die je dan gebruikt is ook te verwaarlozen... laat het eens uit komen op 15 euro? Weegt dat echt op tegen vier zakjes casters en drie bamibakken dendro's? Misschien is het wel zo dat mensen gewoon niet kunnen vissen met ver, want dat vraagt enig oefenen en liever domweg een liter pieren met de feeder erin smakken en dan gaan zitten wachten (en wellicht bidden) totdat er een brasem aan hun haakje groeit?

          Maar ok, we gaan iets te veel off topic, feit blijft dat ik gelukkig ben met de afschaffing van de gesloten tijd en de minimummaten.
          groet,
          Eduard

          Reageer

          • tester
            Maas en Waal visser
            • 06-03-2004
            • 2596
            • Son

            #20
            Hallo

            blijft de vraag mag ik dadelijk 1-4-2012 met de pier vissen op de Maas of Waal

            en die vervallen miniummaten geld toch alleen voor levend bewaren tijdens het vissen /wedstrijd

            niet als je ze wilt gebruiken voor dood aas

            ik lees ergens dat er een uitzondering is voor 30 doodaas baarvisjes

            en spiering is daar ook geen minium maat meer voor die kom ik nergens tegen
            gr Gerard

            Reageer

            • hengeltje
              Veteraan
              • 09-04-2008
              • 96
              • Zuid Holland

              #21
              De eerder aangekondigde Visserijwetswijzigingen zijn vertraagd. In plaats van dat de visserijreglementen zoals was gepland per 1 maart 2012 veranderen, heeft het Ministerie van Economische Zaken, Landbouw en Innovatie medegedeeld dat het beoogd moment van inwerkingtreding mei 2012 is geworden.

              Het voorstel tot wijziging van de Visserijwet is nog in behandeling bij het ministerie, zodat de streefdatum van 1 maart niet wordt gehaald.

              De verruiming van de mogelijkheden voor de sportvisser – onder meer afschaffen van de gesloten tijd voor de worm, verruiming nachtvismogelijkheden en gericht vissen op de meerval – laat dus nog even op zich wachten.

              Verzoek aan LNV tot aanpassingen Reglementen Visserijwet.
              Sportvisserij Nederland verzoekt het Ministerie van LNV in een brief tot een aantal wijzigingen in de Reglementen en Uitvoeringsregeling bij de Visserijwet. Hiermee ontstaat een vereenvoudiging / verruiming voor de sportvissers, sanering van overheidsregels, meer decentrale verantwoordelijkheid en een vereenvoudiging voor de communicatie en handhaving.

              In de brief wordt onder meer ingegaan op het gebruik van een schepnet, de gesloten tijd voor worm, het gelijktrekken van gesloten tijden voor snoek en baars en snoekbaars, het schrappen van minimummaten voor een aantal vissoorten, het opnemen van een aantal vissoorten als de roofblei en meerval in de Visserijwet.

              Voordelen van de voorgestelde wijzigingen zijn:

              •Opheffen van thans onnodige regels, waardoor mogelijkheden voor de sportvisserij en het beheer worden verruimd;
              •Minder en éénduidiger regels, waardoor communicatie naar de sportvissers eenvoudiger en kansrijker kan plaatsvinden en het voor de sportvissers duidelijker wordt;
              •Eenvoudigere en daardoor betere controle en handhaving;
              •De verantwoordelijkheid voor de visstand komt op de juiste plek te liggen, namelijk bij de VBC’s. Als aansluitend op de Visserijwet voor bepaalde vissoorten nog beschermende maatregelen nodig zijn, dan kan de VBC die maatregelen nemen.

              Aangepast door hengeltje; 07-03-2012, 15:36. Reden: Aanvulling.
              Koud..????? Als ijsberen met kachels lopen te slepen dan is het pas koud.

              Reageer

              • Ginus
                knutselaar
                • 22-03-2008
                • 665
                • wijster

                #22
                Het is dus nu zo ver dat er het gehele jaar met de worm gevist mag worden .
                Per 1 Oktober gaat het in, zie Match fiching.nl
                Ben er blij mee ,en wat vinden jullie ervan?
                GR GINUS

                Reageer

                • tester
                  Maas en Waal visser
                  • 06-03-2004
                  • 2596
                  • Son

                  #23
                  hallo Ginus

                  ik ben er blij mee ik vis er graag mee op vijvers en kanalen

                  het is alleen jammer dat je er op de Maas / Waal alleen nog maar grondels mee kunt vangen voor dat de witvis de kans krijgt om te bijten

                  volgende week is proberen met mais pellts of bollen

                  trouwens een vraagje zijn er al watervogels of roofvissen die grondels eten dan komt er misschien wat meer ballans nu is het een plaag
                  gr Gerard

                  Reageer

                  • hans vis
                    Sportvisser
                    • 26-08-2009
                    • 998
                    • Eelde-Paterswolde

                    #24
                    Denk dat je nog wel een paar jaar daarop moet wachten Gerard.
                    Hoewel ik dus echt niet snap hoe men het voormekaar krijgt om zo goed witvis te vangen in de IJssel met al die kl*ten visjes..zelfs met mais is het geen doen. http://www.wedstrijdvissen.nl/index1...w=info&id=4560
                    groet,
                    Hans

                    https://www.hansparlevliet.com (voor wie die van schilderkunst houdt)

                    Reageer

                    Working...
                    😀
                    😂
                    🥰
                    😘
                    🤢
                    😎
                    😞
                    😡
                    👍
                    👎