vastestok met voerkorf

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • CdeB
    Newbie
    • 24-10-2007
    • 21
    • Hellevoetsluis

    vastestok met voerkorf

    ik zie zelden vissers met een voerkorf vissen aan de vaste stok,terwijl ik en enkele mede vissers dit regelmatig doe. het is beslist de moeite waard om dit te doen,vroeger had men een balletje op de top van de hengel maar om dat er nu elastiek in de hengel zit heb ik een soort zwingtip aan de top gezet als beet verklikker werk prima en ook met de hair 8mm boilies op de brasum.Met een oranje bolletje op de top deet ik dat al ruim 10 jaar geleden
  • reijntjes
    Swingt(o)(i)pper
    • 12-12-2005
    • 3497
    • Asten

    #2
    mooi ! heb je een foto van je swingtip ?
    Groeten

    Frank

    2015 de Belgen verslagen in eigen huis
    2016 walk-over Blauforlaet !
    2017 Nipt verloren in Booischot maar volgend jaar gaat de zegereeks weer door!
    2018 smadelijke nederlaag in Blauforlaet
    2019 Nipt verloren in Beerse maar niet naar huis gevist !

    Reageer

    • CdeB
      Newbie
      • 24-10-2007
      • 21
      • Hellevoetsluis

      #3
      Ik heb er geen foto van het lijkt op een omgekeerde dobber die je aan de connector vast zet , en dan daar onder je hoofdlijn met de voerkorf. Je maak een lus aan aan een stukje lijn daar overheen 12 cm zwarte sok dan een helder geel of oranje rond hol klein balletje die over een 4 grams loodje vast zet dan een warteltje eraan en hij is klaar voor gebruik ,is dan hoog uit 15 cm lang. Aan de wartel je hoofd lijn met een lusje vast zetten.

      Reageer

      • Eduard
        Moderator
        • 11-08-2004
        • 3278
        • Sappemeer

        #4
        Volgens mij heet dat gewoon "tonken", of ''tunken'' zoals unsere deutsche Freunden dat noemen... Mijn beetverklikker is gewoon een oude zware dobber (4 gram of meer) waar ik de onderantenne van heb afgeknipt. Deze zet ik ondersteboven op de lijn. Bij het vissen bevindt deze zich een vijf a tien centimeter boven het water. Verder een gewone lusmontage voor de korf of lood en dik (of dubbel) elastiek in top. Niet te moeilijk maken. Hier een paar artikeltjes:
        klikkerdeklik 1
        klikkerdeklik 2
        en
        klikkerdeklik 3
        groet,
        Eduard

        Reageer

        • CdeB
          Newbie
          • 24-10-2007
          • 21
          • Hellevoetsluis

          #5
          Tonken deed men vroeger al op het spui toe er nog geen feeder hengels waren. maar waar ik op doel is dat dit nu feederen met de faste hengel is met de hair en 8mm boilie,s + een soort zwingtip die ik verzwaar met 4 of 8 gram lood om op niet sterk stromend water te vissen,zo kan ik de tip recht naar beneden laten hangen en zit men veel mooiere aanbeten.mijn bedoeling is dat meer mensen dit gaan toepassen want wijnig jonge vissers hebben dit nooit gezien of gedaan.
          Aangepast door CdeB; 23-08-2011, 18:34. Reden: een keer te veel geplaatst

          Reageer

          • CdeB
            Newbie
            • 24-10-2007
            • 21
            • Hellevoetsluis

            #6
            Tonken deed men vroeger al op het spui toe er nog geen feeder hengels waren. maar waar ik op doel is dat dit nu feederen met de faste hengel is met de hair en 8mm boilie,s + een soort zwingtip die ik verzwaar met 4 of 8 gram lood om op niet sterk stromend water te vissen,zo kan ik de tip recht naar beneden laten hangen en zit men veel mooiere aanbeten.mijn bedoeling is dat meer mensen dit gaan toepassen want wijnig jonge vissers hebben dit nooit gezien of gedaan.

            Reageer

            Working...
            😀
            😂
            🥰
            😘
            🤢
            😎
            😞
            😡
            👍
            👎