' leven ' uit hengel

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Hungarian
    Komt net kijken
    • 24-04-2009
    • 57
    • Schiedam

    ' leven ' uit hengel

    Hallo,

    Ben nieuw wat betreft het zoute water maar wil me hier ook op gaan toeleggen.
    Om de startkosten te verlagen wil ik met een 2 de hands hengel beginnen. Nu wordt er met aanzienlijke gewichten gegooid en gesmeten met de hengels. Nu mijn vraag : na hoeveel jaren intensief gebruik is 'het leven uit de hengel' en is er een manier om dit te controleren cq checken.
    Graag uw advies.

    Gr
  • Hungarian
    Komt net kijken
    • 24-04-2009
    • 57
    • Schiedam

    #2
    Niet allemaal tegelijk he

    Gr

    Reageer

    • asmit
      Newbie
      • 26-04-2009
      • 19
      • zaandam

      #3
      Ik denk dat het wel mee valt,want mocht het leven uit de hengel zijn dan zou hij toch moeten breken of scheuren...
      Heb zelf geen dure hengels, beetje in de midden segment. meestal is goedkoop, duurkoop..

      Reageer

      • Hungarian
        Komt net kijken
        • 24-04-2009
        • 57
        • Schiedam

        #4
        Hallo,

        Heb inmiddels een 2 de hands shakespeare K2 titanium in mijn bezit. Zeer strakke stok.
        Nu kijken wat er gebeurt als er 150 gram lood aan hangt en richting horizon zal verdwijnen.Kijken of er nog ' leven ' in zit.
        Gezien de weinige reacties zal dit wel goed komen.

        Gr Hungarian

        Gr Hungarian

        Reageer

        • bliekvanger
          Newbie
          • 01-08-2010
          • 23
          • Uithoorn

          #5
          Hoi Hungarian,
          Ik heb in 1998 twee stuks 2-delige strandstokken Senator Carbon Surf van Albatros gekocht, 4m lang, in gelijke lengten gedeeld, met 150 ..200 grams werpgewicht en daar kan je lood en aas dan ongeveer 125 m mee wegsmijten.
          Na 8 jaar merkte ik dat de beetregistratie terug begon te lopen, en in 2008 maar Century Carbon Metal stokken gekocht om van dat gedoe af te zijn, ik "zag" namelijk helemaal niks meer op de toppen als er een beetje wind stond, en dat heb je al gauw aan zee.
          Maar eens kijken hoe lang ik met deze stokken doe, op naar 2018 ;-).
          Groet, Bliekvanger.

          Reageer

          • danny69
            Feedervisser
            • 16-03-2005
            • 227
            • Clinge, Zeeuws Vlaanderen

            #6
            Hoi Hungarian,
            Ik geloof dat het 1993 was dat ik in Biervliet mijn eerste Sportex carbon van 4.35m liet bouwen. Voor die tijd was dat het neusje van de zalm. Soms vis ik er nog weleens mee aan het strand op de wijting en als de schar er is. Prachtige zachte stokjes die in de loop van de jaren niets van hun pluimen verloren hebben! Maar: Goedkoop is wel duurkoop!

            Grt.
            Danny
            Lid van de Clingse Hengelaars en ONI Terenuzen.

            Reageer

            • Amadeus
              Knoeit wat aan het water.
              • 02-09-2007
              • 1626
              • Westerlee

              #7
              Het enige waar je een beetje op moet letten zijn de ogen en bussen voor wat slijtage betreft.
              Eigenlijk geld dat voor iedere stok.
              Ogen zijn te vervangen en van sommige stokken de bussen ook.

              De reden dat men afstand doen van hun hengels is meestal dat men wat anders of nieuws willen.
              Ik heb stokken van meer dan 20 jaar oud en voldoen nog steeds.
              Het enige levende aan zo'n stok is wat er aan de beide uiteinden zit..........................de vis en de visser.
              https://excelsior-hoogkerk.jouwweb.nl

              Reageer

              • Hungarian
                Komt net kijken
                • 24-04-2009
                • 57
                • Schiedam

                #8
                Vandaag mijn eerste zee-ervaring en dat met de hengels waarvoor ik deze topic gestart heb. Voor zover ik het heb kunnen beoordelen voldoen de stokken nog best.
                Viste op de waterweg met 175 gr lood. Wel even wennen als je max. 80 gr met de feeder gewend bent. Wel kicken hoor!!!!!
                Zeker toen ook de eerste aanbeten volgden en ook de eerste vissen. Een aantal botten waarvan een hele dikke. Deze voelen vlak aan de kant heel zwaar aan maar ik kon genoeg druk met de hengel zetten. De worpen die ik maakte lagen zo rond de 80 m. Heb het gevoel dat het nog wel verder kan maar dat komt nog wel.
                Op mijn vraag van ' het leven uit de hengel ' kan ik in dit geval beantwoorden met een nee.
                Hopelijk blijft dit ook zo.

                Bedankt voor de reacties

                Gr Hungarian

                Reageer

                • Amadeus
                  Knoeit wat aan het water.
                  • 02-09-2007
                  • 1626
                  • Westerlee

                  #9
                  Hartstikke mooi.
                  En gelijk een succesdagje, leuker kun je het dan niet krijgen.
                  https://excelsior-hoogkerk.jouwweb.nl

                  Reageer

                  Working...
                  😀
                  😂
                  🥰
                  😘
                  🤢
                  😎
                  😞
                  😡
                  👍
                  👎