methodvissen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • Klaas Hoen
    Met enige kennis...
    • 09-04-2006
    • 346
    • gorredijk

    methodvissen

    hey

    ben een beginnend method visser

    nu is mijn vraag hoe pakken jullie dit aan
    voeren....eerst voeren met de korf? of met eerste method korf gelijk vissen..
    aas? lengte onderlijnen?
    mijn ervaringen zijn dat ik wel eens een paar brasems vang maar niet overdadig dik en veel
    en vismeel door voer heeft naar mijn idee niet veel effect....graag julllie meningen hier over.

    alvast bedank klaas
    StuntelLaar
  • Jan tekenaar
    Newbie
    • 05-02-2008
    • 1
    • Westerlee

    #2
    IK zal dan ook maar een een berichtje posten.

    Ik vis al enkele jaren af en toe met de method en heb ook wel leuke resultaten ermee behaald.
    De beste resultaten heb ik wel op gesloten wateren behaald en kwam dit na mijn idee doordat er ook veel op karper word gevist.
    De brasem zal hierdoor ook wel gewend zijn aan de boilies.
    Maar de laatste tijd vang ik ze ook wel op de wat bekendere kanalen, denk toch dat steeds meer mensen deze methode gebruiken.
    Ik vis wel vaak met mijn collega hier beter bekend als Quido.

    Ik begin meestal direct met 1 korf voer en aas zonder voorvoeren.
    Als onderlijn heb ik meestal een 10 cm lange onderlijn.
    Als aas gebruik ik meestal de witte balletjes van ringers.
    Ik denk wel dat een goeie vismeel voer als basis naast pellets(2mm) een goeie combo zijn voor leuke vangsten.
    Toch is het meestal proberen en kijken waar de vis op bijt.

    De eerste keer dat ik ermee viste was op een vijver in meeden waar ik samen met Quido viste
    Quido toen met een vaste stok zijn zoon met de feeder ik met de method.
    Resultaat
    Quido 5Kg (ongeveer).
    Mark 11KG
    Ik 43KG
    en dit in 5 uur vissen, maar dit was ook gelijk het meeste wat ik ooit in 1 keer heb gevongen.

    Groet René

    Reageer

    • tijms011
      Newbie