Shimano speedmaster commercial feeder

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • JohnathanDoe
    Met enige kennis...
    • 15-07-2007
    • 275
    • antwerp centre

    #31
    ik heb tijd geleden dan die commercial speedmaster gekocht....daarop preston molen gepast en voelde gelijk goed aan. niet te zware molen...light/ medium hengeltje...en vist super lekker. natuurlijk de preston dutch master ...heerlijke hengel in de handen. heb verschillende molens erop geprobeerd. begon eerst met de 10000 serie ...ik vond het zo'n bonk molen op de hengel. kijk die 'testen' van in evenwicht zijn molen/ hengel....is volgens mijn achterhaald. geen reeële test.

    de winkelier vertelde dat de 10000 zelfde body enzo heeft als de 6000 serie zeg maar...alleen andere spoel. de spoel daartegen was mooi van aluminium gesmeden en zag er heel gelikt uit. tuurlijk...de molen draaide super. de nieuwe series van shimano met het mechaniek achterop ...heel mooi. maar voor mijn gevoel..toch niet helemaal en vind 'te zwaar' gewicht ...dus ik de 4000 gevoeld. stuk lichter en kleiner natuurlijm. wat u zegt heeft u ook wel gelijk in..een heavy feeder koop je om zwaardere korven/ gewichten mee te kunnen gooien.

    als het weer het toelaat wil ik binnenkort gaan vissen met een bekende barbeelvisser. die hengel zou het met gemak ook aan moeten kunnen zeiden de verkopers. de zwaarste top erop zetten en gewicht van 100gr of meer in de directe stroming. en ja, dan komt een grotere molen veel beter tot zn recht. maar het voelt gewoon zo'n bonk lood op mijn handvat gedeelte. kwestie van wennen??

    dus zoals jullie zeggen...de 6000 is in principe zelfde ....zwaar genoeg voor de feeder om goed mee te kunnen gooien en inhalen? inhaalsnelheid goed? niet dat ik met verzuurde armen zit te vissen later....helaas hadden ze de 6000 niet in de winkel liggen, wel een niet baitrunner dus heb beetje gevoeld en gezien de grootte van de 6000 serie.

    natuurlijk omdat ik nog maar een beginner ben vind het zeer moeilijke keuze. gevoel achterna gaan of slim nadenken.

    heel spijtig da ze die 6000 baitrunner niet hadden liggen...

    Reageer

    • JohnathanDoe
      Met enige kennis...
      • 15-07-2007
      • 275
      • antwerp centre

      #32
      en dan nog maar te denken aan de hoeveelheid soorten modellen baitrunners van shimano..? verschillen? en al niet denken aan de andere merken en modellen? hoor van vele vissers dat 'shimano' toch wel één van de betere molens en baitrunners maakt??? is da zo..

      kent iemand een winkel waar ze veel verschillende merken en modellen (van shimano) baitrunners hebben liggen zodat ik die kan voelen en bekijken? liefst omgeving nijmegen...

      Reageer

      • Bollekneiter
        Met enige kennis...
        • 11-02-2010
        • 479
        • Amsterdam

        #33
        Zelf vis ik met een Shimano Titanos 4500 op mijn Dutch Master. Het vist heerlijk, afstanden van 100 meter zijn geen probleem. Wat betreft lamme armen valt het ook mee. En gezien de prijs van die molen mag je al helemaal niet klagen. Het is welliswaar geen baitrunner maar enfin..

        Reageer

        • Foxdonut
          I have a bream!
          • 09-04-2010
          • 1237
          • Gro

          #34
          Ach afstanden van 100 meter.... vind het best knap dat die jongens hem zo over het ARK heen smijten, maar of ie steeds op dezelfde plaats terechtkomt dat is natuurlijk een ander verhaal
          Groet,

          Foxdonut


          www.wedstrijdvisser.com

          Alles voor de witvisser en wedstrijdvisser....

          Reageer

          • JohnathanDoe
            Met enige kennis...
            • 15-07-2007
            • 275
            • antwerp centre

            #35
            ik mag blij zijn dat ik bijna op dezelfde plek mijn voerkorf gooi op 30-40mtr al hehheeh...laatstaan 100mtr. wat kunnen jullie over de 6000serie van shimano zeggen? (vergeleken met de 10000 of usa modellen of noem maar op..)...

            en de 6000 baitrunner kunnen vinden?

            Reageer

            • Bollekneiter
              Met enige kennis...
              • 11-02-2010
              • 479
              • Amsterdam

              #36
              Klopt Fox, mij lukt t niet bij die afstanden. Bij een metertje of 80 wordt t lastig om m op de vierkante meter te krijgen, laat staan als er een windje schuin op staat.

              Reageer

              • polestare
                Komt net kijken
                • 14-01-2005
                • 93
                • NRW

                #37
                Het hele grote verschil 6000 serie is toch wel het eigengewicht,b.v. mijn GTE 6000 wegen 550gram per stuk en de 4500usa weegt met lijn 685gram.

                Bovenstaande molens hebben in 2004 een soepelere baitrunner rem gekregen,minimale weerstand van 45 naar 25 gram.
                De serie hierna zijn allemaal nog spoepeler gaan lopen en ondanks intensief gebruik blijven ze netjes opspoelen.
                Is net iets eleganter uitgevoerd dan die superzware en lompe 4500usa en de opspoel eigenschappen zijn duidelijk minder,vraag me vaker af en toe af of ik de uitgeworpen lijn weer terug op de molen krijg.

                Nu we het toch over de GTE 6000 hebben, is er iemand die heel toevallig een of twee goede reserve spoelen over heeft,die die kwijt zou willen?
                Dan houd ik me aanbevolen.

                Reageer

                • JohnathanDoe
                  Met enige kennis...
                  • 15-07-2007
                  • 275
                  • antwerp centre

                  #38
                  ik denk dat ik toch ga voor een 6000 serie van shimano. alhoewel ik ook ga kijken naar de baitrunners van Daiwa.

                  weet iemand de beste baitrunner in de serie 6000 want zie door de bomen het bos niet meer.

                  xtr-ra, xt-ra, aero xte-a, ?? en wie heeft er ervaring mee? en misschien iemand ene te koop?? wil niet de budget dl ofzo hebben, voel nu al als ik da ga doen dak er spijt van ga krijgen.

                  Reageer

                  • JohnathanDoe
                    Met enige kennis...
                    • 15-07-2007
                    • 275
                    • antwerp centre

                    #39
                    heb vandaag de preston dutch master 130gr opgehaald....wat een lekkere hengel zeg. mooi afgewerkt. mooie actie. nu nog een geschikte molen (baitrunner) zoeken...zit te denken aan de shimano 6000D. iemand ervaring mee? slip voorop dus is 'beter' he...

                    en mooi met goud afgewerkt hahaha 18k..benjarong.

                    Reageer

                    • Foxdonut
                      I have a bream!
                      • 09-04-2010
                      • 1237
                      • Gro

                      #40
                      Jammer dat alle berichten van 10 okt weg zijn gevallen...
                      Groet,

                      Foxdonut


                      www.wedstrijdvisser.com

                      Alles voor de witvisser en wedstrijdvisser....

                      Reageer

                      • JohnathanDoe
                        Met enige kennis...
                        • 15-07-2007
                        • 275
                        • antwerp centre

                        #41
                        ?? snap u nie..hehhe..

                        Reageer

                        • Foxdonut
                          I have a bream!
                          • 09-04-2010
                          • 1237
                          • Gro

                          #42
                          Oorspronkelijk geplaatst door JohnathanDoe
                          ?? snap u nie..hehhe..
                          Hehe ja storing he, maar ik meende dat de discussie wat langer was als dit. Dus daarom jammer.
                          Groet,

                          Foxdonut


                          www.wedstrijdvisser.com

                          Alles voor de witvisser en wedstrijdvisser....

                          Reageer

                          • JohnathanDoe
                            Met enige kennis...
                            • 15-07-2007
                            • 275
                            • antwerp centre

                            #43
                            ja kon me ook niet aanmelden op de site...maar wist/ althans niet in gedachte dat ik iets miste in de topic haha.

                            Reageer

                            • Pino
                              Newbie
                              • 11-06-2008
                              • 21
                              • Duffel

                              #44
                              johnathandoe waarom niet de ultegra c14 xs-a 4500 mooie inhaalsnelheid 5.31 niet te zwaar en naar mijn mening een veel
                              betere combinatie voor deze hengel. ik ben er te vrede over. is nu vernieuwd cataloog 2012 zie ultegra c14 xt-a
                              is speciaal gemaakt voor de veeleisende barbeel en feedervisser. is bij beide een extra spoel ook bij model 2011.

                              Reageer

                              • Pino
                                Newbie
                                • 11-06-2008
                                • 21
                                • Duffel

                                #45
                                johnathandoe ik vis eveneens met de commercial speedmaster maar de sm911cfdr in combinatie met de baitrunner xt fa 4000
                                idiale combinatie fantastische molen voor deze hengel en gemakelijk om mee te methodefeederen , maar voor uw dm te licht
                                denk ik. preston komt met 2 nieuwe methode feeders op de markt 2012 dm metod 11.8 ( 3.50m ) en een 12.8 ( 3.80m )

                                Reageer

                                Working...
                                😀
                                😂
                                🥰
                                😘
                                🤢
                                😎
                                😞
                                😡
                                👍
                                👎