method feeder

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Toon
Clear All
new posts
  • gekkon
    Komt net kijken
    • 22-09-2006
    • 74
    • noordwijk

    method feeder

    in welk water heb je meeste kans voor vis met de method feeder in stomend of stistaand water? gekkon
  • The Frisian Viking
    NHSF Erelid
    • 27-06-2006
    • 5439
    • Feânwalden

    #2
    Ik vind stilstaand of licht stromend het beste hoor, maar met 80 grams flatfeeder lukt het ook wel op iets meer stroming hoor
    Member off the Winning team 2012 - 2014 - 2015 - 2016 en 2020

    ik knibbelje foar gjin ien

    The Frisian Viking

    Reageer

    • fpulles
      omgeturnd
      • 15-02-2008
      • 1260
      • Eindhoven

      #3
      Kan allebei, mits het water niet te diep is. Bij stromend water is het aan te bevelen om je voer aan te passen.
      Daarmee bedoel ik: niet te los. Het mag gerust goed plakken, anders is het al uit je method korf voordat ie goed en wel op de bodem ligt.

      Ik heb vis gevangen op een verzwaarde (140grams- korum) method korf in de waal.
      Maar de "klassieke" gaaskorf, met lange onderlijn, heeft toch mijn voorkeur op (snel) stromend water.

      Frank
      oude hond kan ook trucjes leren

      Reageer

      • preston-freak
        wedstrijd, specimenvissen
        • 12-04-2008
        • 1834
        • Oss

        #4
        De kracht van de method is dat het aas direct bij het lokvoer ligt, het zelfhakingseffect is een bijkomend voordeel, hoewel velen denken dat het daar om te doen is. Dat is niet zo, want de method kun je ook schuivend toepassen met minder zelfhakinseffect.

        Oorspronkelijk ontworpen voor de (Engelse) ondiepe karperputjes, dus voor stilstaand water. Op stromend water is je voer sneller verspreidt en werkt de method stukken minder, meestal zelfs minder dan de traditionele manier waarbij een langere onderlijn beter is.
        Wie een voorn niet eert is een brasem niet weerd.

        Reageer

        • gekkon
          Komt net kijken
          • 22-09-2006
          • 74
          • noordwijk

          #5
          het antwoord van preston freak vol doet mij, ik had het in het verleden wel eens gehoord, maar ik wist het niet zeker
          bedankt gekkon

          Reageer

          Working...
          😀
          😂
          🥰
          😘
          🤢
          😎
          😞
          😡
          👍
          👎